E39 528 kampiakselin asentotunnistimen vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 437
    • Keminmaa

    E39 528 kampiakselin asentotunnistimen vaihto?

    Tarkoitus on vaihtaa kyseinen pulssianturi itse, jos vähän neuvoja sais et miten se helpoiten tapahtuu, kiitos! Ongelmista vielä sen verran et juhannuksena katos tehot kesken ajon, auto kuitenkin liikkui itestään, aivan ku ois sytytys ollu pahasti pielessä. Seuraavassa startissa oli taas kaikki tehot tallessa, vikakoodin luvussa herjas kyseistä anturia, mutta vikakoodia ei tullu uudestaan nollauksen jälkeen. Toissapäivänä taas nykäisi pari kertaa kahden sekunnin sisään ja kävin sit tilaamassa uuden anturin kun tämä ilmeisesti pimetessään jättää ilkeästi jalkamieheksi. Ei ole kiva ajella kylmä rinki perseen ympärillä et koska jättää välille
    ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
  • eizzi
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 234
    • jeppis

    #2
    Vaihdoin ton anturin viime syksynä samanlaiseen vekottimeen. Visko irti ja se tunneli pois edestä niin on mukavasti tilaa. Itse anturi on yhdellä kuusiokolo ruuvilla kiinni mut johdon pidike on useammalla pikku mutterilla ja klipsulla kiinni. Johdon suoja muovi voi olla haurasta vanhana.. Johdon toinen pää on imusarjan alla suunnilleen puolessa välissä. On aika ahdas paikka, mut onnistuu ja paremmin on tilaa jos ottaa öljynsuodattimen kannen siksi aikaa pois ja suojaa si hyvin sen suodattimen paikan ettei mee kaikki lika sinne.

    Comment

    • Janne S
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 437
      • Keminmaa

      #3
      No niin, anturi vaihdettu ja en mie alkanu mitään viskoja irrotteleen ku mahtu miniatyyri kuusiokoloräikällä aukaseen ilman ongelmia. Öljynsuodattimen kansi on pakko ottaa pois jos ei ole viis senttiä halkasijalta oleva käsivarsi ylimääräisellä nivelellä, suojaksi laitoin minigrip-pussin kuminauhalla kiinni, irroitin myös huohotinletkun niin tuli vähän lisää pelivaraa. Ei se ihme et vähän silloin tällöin pätki ku oli anturin päästä johdon kohilta halki koko komeus. Aikaa meni noin kaks-kolme tuntia ekakertalaisella ihmetellessä, työkaluja tarvii 5mm kuusiokolo ja öljykorkin irrottamiseen joko siirtoleukapihet tai vasittu hihnamallin aukaisija. Anturikin tarvi pihtejä nitkuttamiseen ku oli ajan myötä keränny kökköä sen verta että ahisti irtoamista. 19mm avain et saa vanoksen öljyletkua löysättyä ,jotta mahtuu piuha välistä.
      ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

      Comment

      • Uffa
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 126
        • Replot

        #4


        Tuoko on se oikea ohje kampparin asentotunnistimen vaihtoon?
        Vikakoodinlukua Vaasassa

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by Uffa View Post
          http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/30/68

          Tuoko on se oikea ohje kampparin asentotunnistimen vaihtoon?
          Näyttäisi aika oikealta.

          Comment

          • Uffa
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 126
            • Replot

            #6
            Mikä merkki on OEM:ää? Hella? Siemens? Bosch?
            Vikakoodinlukua Vaasassa

            Comment

            • Uffa
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 126
              • Replot

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Näyttäisi aika oikealta.

              Mikäs tuo Version 2 on? Startin alla oleva sensori?
              Vikakoodinlukua Vaasassa

              Comment

              • Ironic32
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 148
                • Finland

                #8
                Originally posted by Uffa View Post
                Mikä merkki on OEM:ää? Hella? Siemens? Bosch?
                Mulla ainakin alkuperäinen anturi on Siemens. Samoin näytti olevan tarvikeanturi, sillä erotuksella, että siitä oli BMW-teksti hiottu pois. Hyvin on ainakin toistaiseksi pelannut myös tarvikeanturilla.
                E350 BlueTec 4Matic, E39 530iA Individual
                -------------------------------------
                Ex: E90 320dA, E90 320d, E39 528iA, E61 530dA

                Comment

                • Uffa
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 126
                  • Replot

                  #9
                  Originally posted by Ironic32 View Post
                  Mulla ainakin alkuperäinen anturi on Siemens. Samoin näytti olevan tarvikeanturi, sillä erotuksella, että siitä oli BMW-teksti hiottu pois. Hyvin on ainakin toistaiseksi pelannut myös tarvikeanturilla.
                  Hain Hellan anturin Autoasista. Luulisi olevan laatukamaa, ainakin hinnan puolesta.
                  Vikakoodinlukua Vaasassa

                  Comment

                  • Uffa
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 126
                    • Replot

                    #10
                    Originally posted by Uffa View Post
                    Hain Hellan anturin Autoasista. Luulisi olevan laatukamaa, ainakin hinnan puolesta.
                    Vaihdettu. Vaikein tossa oli kai saada se liitin irti.
                    Vikakoodinlukua Vaasassa

                    Comment

                    • Uffa
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 126
                      • Replot

                      #11
                      Originally posted by Uffa View Post
                      Hain Hellan anturin Autoasista. Luulisi olevan laatukamaa, ainakin hinnan puolesta.
                      Niin tämähän oli sitten Siemensin anturi, joka samanlainen kuin vanha sillä erotuksella että "Hellan" anturista oli BMW:n merkit hiottu pois.
                      Vikakoodinlukua Vaasassa

                      Comment

                      Working...
                      X