Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 sähkökytkimien ja akun irroituksesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3019
    • Kuopio

    e39 sähkökytkimien ja akun irroituksesta

    Laitetaas samaan topicciin kaksi kysymystä. Autona e39 528i Touring -99:

    1. Voiko autosta irroittaa akun siten, että sähköt katkeavat vai pitääkö konehuoneen kautta syöttää jatkuvasti virtaa jos akku on irti? Onko varusteita mitkä eivät toimi jos sähköt katkeavat välillä? Pitääkö ylipäänsä auto tehdä virrattomaksi jos irrottaa ovipahvin autosta, jossa on sivuturvatyynyt? Miten nuo tyynyt tuonne oveen on asennettu?

    2. Keskikonsoliin pitäisi vaihtaa keskuslukon ohjaus kytkin, mutta miten tuon vanhan saa irti? Tarkoitan siis sitä kytkintä, mikä on siinä hätävilkkukytkimen vieressä.
    BMW 530iA Touring -05
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Ei välttämättä tarvi irrotella akkua ovipahvin takia.
    Tosin ei oo mikään huono idea ottaa sitä irti, oman maun mukaan.

    Autohan on "resetoitu" jos akku on irti, eli kellon joutuu asettamaan uusiksi, jos on sähköpenkit niin muistipaikat tyhjentyneet.. ei sen suurempia muutoksia. Trippimittari nollautunut

    Sivubägi on ovessa, ei ovipahvissa. Tuskin pamahtaa naamalle ellei ruuvarilla sörki tms.

    Jos on manuaali niin vaihdekepin pussi lähtee ihan ylöspäin nostamalla, sitten vaan nakkisormet napin alle ja pullautat sen irti (ylöspäin).

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3311
      • Kajjjaani

      #3
      Aina kun on tarkoitus irroitella osia missä on airback mukana niin akku irti ja antaa sen olla irti noin puolituntia ennen kuin aloitaa mitään operaatioita. Voi muuten tulla silmille.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • Matula
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1706

        #4
        Originally posted by 540iAV8 View Post
        Aina kun on tarkoitus irroitella osia missä on airback mukana niin akku irti ja antaa sen olla irti noin puolituntia ennen kuin aloitaa mitään operaatioita. Voi muuten tulla silmille.
        Airbag ei ole missään yhteydessä ovipahviin eikä se sieltä pullahda ellet syötä siihen virtaa. Bagit sietää kolistelua, kopistelua ja irroittelua ilman että pussit täyttyy mutta varovaisempi olisin sensorien kanssa, jollainen löytyy mm. keskikonsolin alta. Tosin tuohon keskuslukon katkaisijan vaihtoon tästäkään ei ole vaaraa.

        Kuitenkin jos bagin lähellä pelottaa keikkua niin parempi se sitten on akunkenkä irroittaa.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3019
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by superb View Post
          Jos on manuaali niin vaihdekepin pussi lähtee ihan ylöspäin nostamalla, sitten vaan nakkisormet napin alle ja pullautat sen irti (ylöspäin).
          Mites automaatissa? Ei taida tuolta sormet ylttää katkaisijalle asti. Eikö sitä saa mitenkään vedettyä ylös ylhäältäpäin?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎