Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B25 E39 Startin vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T.H.O.M.A.S
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 92

    M52B25 E39 Startin vaihto?

    Elikkäs edessä taitaa olla startin vaihto E39 -97 manuaali 523:een (M52B25?) ja olisin vailla vaihto-ohjeita ja muutenkin vinkkiä jos joltain löytyy tietämystä/kokemusta moisesta operaatiosta,tekee seuraavaa virta-avaimesta kun kääntää konehuoneessa naksahtaa ja kun avaimen päästää pois starttiasennosta niin taas naksahtaa mutta ei siis pyöritä? Akussa on virtaa joskus starttaa laakista ja välillä saa kääntää avaimesta useita kymmeniä kertoja että startti pyörähtää ja saa auton käymään. Itselleni tulee ainakin startti ekana mieleen jos jollekkin juolahtaa jokin muu osa joka voisi olla syypää tähän onkelmaan niin pistäkää vinkkiä tulemaan:think. Näyttää startti olevan vaan tosi ahtaassa paikassa imusarjan alla että vaihto voi olla aikasta tuskainen.

    Tekstit on taas mitäon mutta ongelma varmaan selviää siitä kumminkin.

    Kiitoksia jo näin etukäteen jelpistä
    Last edited by T.H.O.M.A.S; 14-07-2008, 21:55.
  • T.H.O.M.A.S
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 92

    #2
    Eikö kellään kokemuksia vastaavasta ongelmasta tai startin vaihtotyöstä? Alkaa olemaan starttaaminen niin harvassa ja jonoa korjaamoilla että pitää ruveta harjoittelemaan ihan lähipäivinä.Auton kun saan nosturille niin eiköhän se sieltä jostain...

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16475
      • Asikkala

      #3
      Mitenkäs startin/koneen maadoitus, olen kerran vaihtanut startin turhaan kun ei ollutkaan koneen maadoitus kunnossa, kyseessä tosin e21 316 mutta kuitenkin...

      Comment

      • T.H.O.M.A.S
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 92

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Mitenkäs startin/koneen maadoitus, olen kerran vaihtanut startin turhaan kun ei ollutkaan koneen maadoitus kunnossa, kyseessä tosin e21 316 mutta kuitenkin...

        Piääpä tarkistaa tuokin vielä ennenkun rupeen starttia säätämään irti olisi meinaan aika paljon helpompi vaihtaa maadoitusjohto kun startti.

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #5
          Eipä se startti kovin kummonen oo vaihtaa... jos vähänkään kokemusta niin parissa tunnissa selviää.
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Originally posted by T.H.O.M.A.S View Post
            Eikö kellään kokemuksia vastaavasta ongelmasta tai startin vaihtotyöstä? Alkaa olemaan starttaaminen niin harvassa ja jonoa korjaamoilla että pitää ruveta harjoittelemaan ihan lähipäivinä.Auton kun saan nosturille niin eiköhän se sieltä jostain...
            Jos startille tulevat johdotukset ja virtalukonpohja ovat varmuudella kunnossa (nämä kannattaa tarkistaa ennen vaihtamista, varsinkin virtalukon pohja, eli mitataan/katsotaan valokynällä tuleeko startille herätettä kun käännetään starttausasentoon.)
            Kun em. viat on poissuljettu, vika on todennäköisimmin solenoidin päätylevyn kuluminen kipinöinnin vuoksi, startin joutuu irroittamaan ja muutoinkin kuluneen kanssa kannattaa usein toimia siten että vaihdetaan uusi/kunnostettu tilalle. Nämähän eivät useinkaan mahdottomia kustanna.

            Comment

            • T.H.O.M.A.S
              Bimmer Rookie
              • Jun 2006
              • 92

              #7
              Originally posted by WSE1 View Post
              Jos startille tulevat johdotukset ja virtalukonpohja ovat varmuudella kunnossa (nämä kannattaa tarkistaa ennen vaihtamista, varsinkin virtalukon pohja, eli mitataan/katsotaan valokynällä tuleeko startille herätettä kun käännetään starttausasentoon.)
              Kun em. viat on poissuljettu, vika on todennäköisimmin solenoidin päätylevyn kuluminen kipinöinnin vuoksi, startin joutuu irroittamaan ja muutoinkin kuluneen kanssa kannattaa usein toimia siten että vaihdetaan uusi/kunnostettu tilalle. Nämähän eivät useinkaan mahdottomia kustanna.
              Vanhaa starttia en meinaa ruveta kunnostamaan kun vaihtostartti 109€/motonet ja startin kunnostuksesta tällä osaamisella tuskin tulisi valmista. Herätettä en ole päässyt testaamaan mutta uskosin että se on ok koska silloin kun auto tekee sen että startti ei lähde pyörittämään niin naksaus kuuluu konehuoneesta joka kerta kun avaimesta kääntää ja vielä aika selkeestikkin eli jotain käskyä virtalukolta ainakin lähtee:think. Tänään kurkin taas konehuoneeseen startinvaihtoa suunnitellen ja ei se ihan tekemättömältä vaikuta alakautta uskon saavani startin kiinnityspultit auki ahdasta kyllä on ja sitten varmaan johdotukset antaa sen verta periksi että saan startin hieman paremmin hollile että johdot pääsee paremmin irrottamaan kun paikallaan,akulta johto irti ettei mee hitsaamiseksi. Olis kiva tietää minkälainen on penarin virallinen työohje tälle toimenpiteelle kun jossain vilahti juttua että imusarja yms pitää irrottaa kuulostaa pahalta enkä meinaa todellakaan ryhtyä moiseen

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Niin tietysti jos solenoidi vetää on heräte kunnossa; eli päätylevyssä vikaa todennäköisesti. Voinhan minä katsoa mikä on vaihto-ohje tuolle moottorityypille.

                Comment

                • T.H.O.M.A.S
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 92

                  #9
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Voinhan minä katsoa mikä on vaihto-ohje tuolle moottorityypille.
                  Se olis hieno homma Kiitoksia

                  Comment

                  • T.H.O.M.A.S
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 92

                    #10
                    Startti Vaihdettu

                    Noniin eli startti vaihdatettu kun itsellä ei ollut aikaa eikä halukkuutta startin sijainnin takia=ahdasta,vika korjaantui mutta taas olisi säästänyt satasia kun olisi itse ryhtynyt hommiin meinaan näin jälkikäteen kun sain vanhan startin käsiini niin huomasin että vika ei ollut iso,startissa itsessään oli johto löysällä sellainen maajohdon näköinen joka tulee startin sisältä ja menee solenoidille kierretappiin kiinni mutterilla tätähän tietenkään ei startin vaihtaja ollut huomannut ja nappasi kylmästi uuden startin paikalleen no ei siinä mitään onpahan uusi startti eikä tarvii sitä enää kelailla että millon tulee tunnit täyteen ja osan hinta oli puolet siitä mitä vaihtotyö (2H) ja tuota liitosta tuskin olisi päässyt kiristelemään tai ylipäätään huomannut ilman startin irroitusta:think.

                    Eli jos jollain samanlaista ongelmaa niin suosittelen tekemään niinkuin minä yleensä että osa käsiin ja sitten ihmettelemään mitä se syönyt niin ei tule turhaa rahanmenoa osiin,vaan tällä kertaa tuli kalliimmaksi kun ei itsellä aikaa jne mutta auto toimii hyvä mieli loppupeleissä

                    Comment

                    • Fizik
                      Newbiemmer
                      • Nov 2008
                      • 4

                      #11
                      Kuinkas tähän M52B25TU moottoriin startin vaihto onnistuu kotitallissa? Täytyykö auto nostaa ylös vai saako yläkautta vaidettua? Mitä sälää pitää ottaa tieltä pois, saako esim imusarja olla paikallaan? Auto myös E39 523.

                      Comment

                      • siksta
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 675
                        • Orimattila

                        #12
                        Originally posted by Fizik View Post
                        Kuinkas tähän M52B25TU moottoriin startin vaihto onnistuu kotitallissa? Täytyykö auto nostaa ylös vai saako yläkautta vaidettua? Mitä sälää pitää ottaa tieltä pois, saako esim imusarja olla paikallaan? Auto myös E39 523.
                        Ei mitään mahdollisuuksia vaihtaa yläkautta ilman imusarjan irroitusta.
                        Eli ei muutakun keulaa ylös ja auton alle.
                        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                        Comment

                        • Janne-90
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 246
                          • Naantali

                          #13
                          kyllä startin saa vaihdettua yläkautta mä vaihdoin omaan pihalla 528 M52 kone. imusarja oli kiinni.. otat vain raitisilmakotelon ja suodattimen kokonaan pois ja sit se putki joka lähtee raitisilma kotelosta. kannattaa ottaa ensin ku koskee piuhoihin nii akku irti ja sitten johdot pois ja sitten vasta startin pultit. vähäsen on ahdasta mut kyllä siitä selviää. mulla meni aikaa joku tunti pari.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎