Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 pari ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rreipas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 45

    e39 pari ongelmaa

    elikkä tuli hommattuu bmw 530 td automaatti vm-99

    no pari ongelmaa ilmenny sitten tossa pikkuhiljaa...

    eli välillä tyhjäkäynti seilaa niiku ylös-alas yleensä se tekee sen lämpimänä?

    sitten ohjaustehostin vuotaa öljyä jostain keskeltä kennoo niin et tuuletin levittää ne pitkin konee keulaa...no kenno paskana..
    mutta löytyykös noita kennoja mistään muualta kun marmoritiskiltä?
    purkuosina/tarvikkeena?

    sähköflekti ei ole pyöriny ilmeisesti ihan vähään aikaan
    se ei oo jumissa eli pyörii kyllä herkästi
    joko sen sähkömoottori on paskana tai sitten puuttuu virta muuten
    millä keinoin sen saa testattua?
    ja ohjaako sitä miten moni eri anturi?

    että tämmöstä pientä
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    Katso ettei ole automaatin öljynjäähdyttimen kenno joka vuotaa keulalla. Saattaa tulla pian kalliiksi jos laatikon öljyt katoaa...
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • rreipas
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 45

      #3
      Originally posted by Thuppu View Post
      Katso ettei ole automaatin öljynjäähdyttimen kenno joka vuotaa keulalla. Saattaa tulla pian kalliiksi jos laatikon öljyt katoaa...
      kyl se ohjaustehostin on kun sen öljyt katoo sillee aika nopeesti

      Comment

      • Ekape
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 205
        • Luvia

        #4
        sitten ohjaustehostin vuotaa öljyä jostain keskeltä kennoo niin et tuuletin levittää ne pitkin konee keulaa...no kenno paskana..
        mutta löytyykös noita kennoja mistään muualta kun marmoritiskiltä?
        purkuosina/tarvikkeena?
        Ohjaustehostimen öljylle ei ole kennoa. Ainoastaan sellainen alumiininen putkikieppi. Maksaa muutaman (4?) kympiä marmoritiskillä. Ainakin mun käyttiksessä oli näin.

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          #5
          Tyhjä käynin osalta veikkaus suutin vika, luetuta korjausarvot.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #6
            Tyhjäkäynnin heittely tosiaan todennäköisesti suutinongelma.

            Taitaa vuotaa ohjaustehostimen jäähdytysputkesta, jos on punertavaa ATF:ää ja nestepinta vajentuu. Vaihda samantien uusi (Nro 8), tuskin vie vararikkoon. Jäähdytin lisukkeineen täytyy ensin purkaa edestä pois.

            Flektin suhteen 9/98 uudemmassa pitäisi olla PWM-ohjattu. Näissä on ollut myös "retrofit" välimallia, jossa on normaali tuuletin ja PWM-signaalia varten erillinen ohjauspurkki. Tarkista montako (3 vs. 4) piuhaa menee flektille (liitin apukuskin puoleisen umpion vieressä, kun avaat konepellin). Onko moottoritilassa apukuskin pyöräkotelon päällä Siemensin logolla varustettu musta laatikko?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Aslakki
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 359
              • Kuusamo

              #7
              Ohjaustehostimen jäähdytysputki se ilmeisesti sullakin vuotaa. Itse sain vaihettua sen ilman jäähdyttimen irroittamista. Aika ahdasta oli mutta kyllä mahtuu vaihtamaan.
              E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

              Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

              Comment

              • rreipas
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 45

                #8
                ok aattelin että onko tossa jotenkii samaa kennoa vaikkakin eri öljytilaa vaihteisto ja tehostin...
                mutta pitääpä purkaa pikkasen ja katsella
                joutuu varmaan ottaa puskurin pois kun sitä atf:ää on sitte niiku jäähyttimet täynnä ja sepäs on kerääny sitte muuta skeidaa sinne jäähytysripojen väliin aika miehekkäästi
                ei oikeen muuten pääse kunnolla pesemään sitä puhtaaksi kun siinä on edessä kaikenlaista roinaa
                onkos etupuskurissa kiinikkeet samantapaset kun takanakin vai löytyykö sieltä jotain erikoistyökalua vaativia juttuja?

                eli ton tyhjäkäynnin kanssa marmoritiskille ja vikakoodin lukua kyselemään?
                onkos nuo suuttimet hinnoteltu miten mukavasti?
                Last edited by rreipas; 17-07-2008, 07:12.

                Comment

                • Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

                  #9
                  Originally posted by rreipas View Post
                  eli ton tyhjäkäynnin kanssa marmoritiskille ja vikakoodin lukua kyselemään?
                  onkos nuo suuttimet hinnoteltu miten mukavasti?
                  No on marmorilla hinta on yli 400€ sitä kannattaa kysyä jostain muualta niin hinta tippuu satasella ja on samanlainen boschin vaihto suutin.
                  Itselläni sama juttu ja maanantaina menee vaihtoon. Suuttimen saan vähän yli 300e+työt.
                  Missäspäin asustelet niin jos sattuis lähellä olemaan joku joka lukasee ne korjausarvot niin ei tarvii niitäkään merkkiliikeeseen maksaa.
                  F26 xDrive20d TwinPower

                  EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                  Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                  Comment

                  • rreipas
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 45

                    #10
                    lappeenrannassa luuhaan liekö täälläpäin ketään kellä on ohjelmat ja pelit ja muut pensselit mitää siihen tarvii?

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Aslakki View Post
                      Ohjaustehostimen jäähdytysputki se ilmeisesti sullakin vuotaa. Itse sain vaihettua sen ilman jäähdyttimen irroittamista. Aika ahdasta oli mutta kyllä mahtuu vaihtamaan.
                      Eli irrotit viskon sekä tuulitunnelin ja käänsit jäähdytintä sivuun letkujen varassa?
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by rreipas View Post
                        mutta pitääpä purkaa pikkasen ja katsella
                        joutuu varmaan ottaa puskurin pois kun sitä atf:ää on sitte niiku jäähyttimet täynnä ja sepäs on kerääny sitte muuta skeidaa sinne jäähytysripojen väliin aika miehekkäästi
                        ei oikeen muuten pääse kunnolla pesemään sitä puhtaaksi kun siinä on edessä kaikenlaista roinaa
                        Kannattaisi tietysti koittaa selvittää sitä flektiasiaakin, ettei tarvi turhan monta kertaa purkaa puskuria ja muoveja. Sitten kun saat "kuoret" purettua, putsaat kunnolla kaikki jäähdyttimet (myös välijäähdytin). Siellä on varmasti uskomaton määrä skeidaa ilman ATF:n avustustakin.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • rreipas
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 45

                          #13
                          no joo flekti on paskana se haisi jo piikusen vanhalle sähkölle...
                          sulake oli palanu testattiin että se on tosiaan sökö ja näin oli
                          tarjos virtaa niin savuhan sieltä tuli pois

                          eli uutta tuuletinta sitten vaan olis vailla????

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by rreipas View Post
                            no joo flekti on paskana se haisi jo piikusen vanhalle sähkölle...
                            sulake oli palanu testattiin että se on tosiaan sökö ja näin oli
                            tarjos virtaa niin savuhan sieltä tuli pois

                            eli uutta tuuletinta sitten vaan olis vailla????
                            Uutta puhallinta vaikuttaisi huutavan. Tuliko flektille 3 vai 4 johtoa?
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • rreipas
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2008
                              • 45

                              #15
                              3 piuhaa siihen tuli

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎