e39 touring: Tasonsäädön kompura kellui vedessä!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kähmy
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 422
    • Kempele

    e39 touring: Tasonsäädön kompura kellui vedessä!!

    Alkoi paukuttamaan tuota selflevel susp. inactivea siihen malliin, että piti vilkaista toimiiko kompura ollenkaan. No sehän uiskenteli kivasti vedessä jota oli litrakaupalla siellä vararengaskotelossa!!!

    Kolme kysymystä:

    -kuivasin sen koko helahoidon ja nyt on auringossa kuivumassa pohjasta avattu kompura. Mitä sille vois tehdä, jos kokeilis jotenkin tekohengittää...? Missä sen sulake on?

    -onko tosiaan niin, että nahkahousuinen insinööri ei ole tajunnut tehdä tuonne tyhjennysreikää??? Siellä on kaksi kumitulppaa, mikä niiden funtio oikein on?

    -ei kellään olis myynnissä tuota kompuraa...?

    -Kähmy
    Last edited by Kähmy; 16-07-2008, 18:04.
    e46 325xi
    Yamaha FZR 1000 EXUP
    ex-e39 530i Touring
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Kannattaa selvittää se mistä se vesi sinne on eksynyt..ei sinne vettä pitäisi tulla jollei joku tiiviste kontin luukussa vuoda tai muu vastaava...multa löytyy muuten ehjä kompura jos et omaas saa tekohengitettyä.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • Kähmy
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 422
      • Kempele

      #3
      Originally posted by Robi View Post
      Kannattaa selvittää se mistä se vesi sinne on eksynyt..ei sinne vettä pitäisi tulla jollei joku tiiviste kontin luukussa vuoda tai muu vastaava...multa löytyy muuten ehjä kompura jos et omaas saa tekohengitettyä.
      Morjens,

      tiedän jo mistä vesi on sinne mennyt, takakontin sivuilla olevat tiivisteet oli väärinpäin limittäin, joten ne ohjas sinne kaiken veden...

      Pistä jonkin sortin tarjous privaan kompurasta, niin katellaan.

      -Kähmy
      e46 325xi
      Yamaha FZR 1000 EXUP
      ex-e39 530i Touring

      Comment

      • Moonshine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1018
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by Kähmy View Post
        Pistä jonkin sortin tarjous privaan kompurasta, niin katellaan.
        Jos ei tuu kauppoja niin myös minulta löytyy yksi ylimääräinen
        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Kähmy View Post
          ...-onko tosiaan niin, että nahkahousuinen insinööri ei ole tajunnut tehdä tuonne tyhjennysreikää??? Siellä on kaksi kumitulppaa, mikä niiden funtio oikein on?..
          Epäilen että ed. omistajalla oli minun autossa ollut vastaavaa ongelmaa, kumitulpat oli nimittäin repäisty huitsin nevadaan. Kyllä kai tuonne voi kondensoitua aika määrä sitä vettä vaikka ei mistään vuoda. Minä ostin koritulpat ja tein niiden keskelle pienet reiät (esim. lämmittää sytkärillä rautanaulan pätkän ja puhkaisee läpi).

          Eukon Mondeossa samaa hommaa kun ihmettelin että perhana kun huurtuu lasit. Varapyöräkotelossa oli about 10 litraa vettä; siellä kun on kans ne kumitulpat niin otin akkuporakoneen ja porasin tulppiin reiät yläkautta ja vedet lorisi (pitkään) ulos.
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • Kähmy
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 422
            • Kempele

            #6
            No huh huh! Vaihdoin takakontista vihreän sulakkeen, joka oli palanut (bordcomputer? 30A) ja kompura lähti käyntiin, kun pistin auton käyntiin ja toimii täydellisesti (hyppäsin konttiin ja kompuran lähti heti käyntiin!)

            Pelastus!

            -Kähmy

            Originally posted by Kähmy View Post
            Morjens,

            tiedän jo mistä vesi on sinne mennyt, takakontin sivuilla olevat tiivisteet oli väärinpäin limittäin, joten ne ohjas sinne kaiken veden...

            Pistä jonkin sortin tarjous privaan kompurasta, niin katellaan.

            -Kähmy
            e46 325xi
            Yamaha FZR 1000 EXUP
            ex-e39 530i Touring

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Kähmy View Post
              No huh huh! Vaihdoin takakontista vihreän sulakkeen, joka oli palanut (bordcomputer? 30A) ja kompura lähti käyntiin, kun pistin auton käyntiin ja toimii täydellisesti (hyppäsin konttiin ja kompuran lähti heti käyntiin!)
              Laitetaan nyt tähän jatkoksi (priva): F49 takapaksissa on kompuran releen sulake.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #8
                Originally posted by Kähmy View Post
                No huh huh! Vaihdoin takakontista vihreän sulakkeen, joka oli palanut (bordcomputer? 30A) ja kompura lähti käyntiin, kun pistin auton käyntiin ja toimii täydellisesti (hyppäsin konttiin ja kompuran lähti heti käyntiin!)

                Pelastus!

                -Kähmy
                Voi olla pikkasen märkänä ne silica geeli pallot, jonka tarkoitus on poistaa kosteutta ilmajousituksesta... Katoitko sen patruunan sieltä kompurasta? Kannattais purkaa ja laittaa uuniin kuivumaan tai hommata uudet silicat..

                -S
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • Racink
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 840
                  • Jkl

                  #9
                  En usko, eikai kompuran "kuivaimeen" mistään ulkopuolelta vettä voi päästä jos ilmatkin pysyy järjestelmässä sisällä?
                  Mutta ei silti ole huono idea kuivattaa / vaihtaa rakeita, varsinkaan jos ei ennen ole sitä tehty...
                  Last edited by Racink; 18-07-2008, 11:56.

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4927
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by Racink View Post
                    En usko, eikai kompuran "kuivaimeen" mistään ulkopuolelta vettä voi päästä jos ilmatkin pysyy järjestelmässä sisällä?
                    Mutta ei silti ole huono idea kuivattaa / vaihtaa rakeita, varsinkaan jos ei ennen ole sitä tehty...
                    Paitsi jos kompura on ollut täysin veden alla niin jostaahan se ottaa ilman sisälleen
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Racink
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 840
                      • Jkl

                      #11
                      Originally posted by Dunky View Post
                      Paitsi jos kompura on ollut täysin veden alla niin jostaahan se ottaa ilman sisälleen
                      Niin tietysti.

                      Comment

                      • Samppasika
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 769
                        • Kempele

                        #12
                        Originally posted by Racink View Post
                        Niin tietysti.
                        Viimeistään ens talvena alkaa tulla ongelmia, jos ei sitä kuivaa...
                        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                        E61 530d M-sport -08
                        E39 528i Touring -97

                        Yhteydenotot: [email protected] !!

                        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                        Comment

                        Working...
                        X