Noniin, elikkäs seuraavanlainen ongelman panin merkille kun tuli käytyä pitemmällä reissulla vkloppuna. Elikkä kun ajelee tuolla maantiellä/motarilla 80-140km/h perässä tuntuu sellainen säännölllinen pieni värinä. Oireilee niin että suunnilleen sekunnin välein tärisee ja sekunnin on pois ja taas alkaa uudestaan. Mitä kovempi vauhti on sitä lievemmin tärinä tuntuu kun taas n. 110km/h vauhissa oireilee pahiten. Alle 80km/h vauheissa tärinää ei tunnu.
Tärinä alkaa oireilemaan pahiten esim kun rampista lähettää räväkästi maantienopeukseen. Tämän jälkeen tärinä on paljon voimakkaampaa kun hetken ajon jälkeen. Sama homma ilmenee myös kun raskaalla kaasulla ohittaa autoja ja ohituksen jälkeen palaa omalle kaistalleen. Hetken aikaa tärinä on voimakkaampaa ennen kuin tasaantuu, pysyy silti kokoaika. Vaimoke ei tärinää huomaa moottorienopeuksissa mutta n. 100km/h vauhissa hänkin panee tärinän merkille.
Onkohan kenelläkään oireillut samanlaila tai tietoa mistä kyseinen ilmiö voi johtua? Eniten itseäni ihmetyttää tuo tärinä vedätyksen jälkeen jota ei kyllä voi olla huomaamatta, ei tuo tärinä sen jälkeen kun auto rauhoittuu ole edes hirveän merkille pantavaa, ei sitä oikeastaan edes huomaa ellei sitä vartavasten kokeile tarkkailla.
Tärinä alkaa oireilemaan pahiten esim kun rampista lähettää räväkästi maantienopeukseen. Tämän jälkeen tärinä on paljon voimakkaampaa kun hetken ajon jälkeen. Sama homma ilmenee myös kun raskaalla kaasulla ohittaa autoja ja ohituksen jälkeen palaa omalle kaistalleen. Hetken aikaa tärinä on voimakkaampaa ennen kuin tasaantuu, pysyy silti kokoaika. Vaimoke ei tärinää huomaa moottorienopeuksissa mutta n. 100km/h vauhissa hänkin panee tärinän merkille.
Onkohan kenelläkään oireillut samanlaila tai tietoa mistä kyseinen ilmiö voi johtua? Eniten itseäni ihmetyttää tuo tärinä vedätyksen jälkeen jota ei kyllä voi olla huomaamatta, ei tuo tärinä sen jälkeen kun auto rauhoittuu ole edes hirveän merkille pantavaa, ei sitä oikeastaan edes huomaa ellei sitä vartavasten kokeile tarkkailla.
Comment