Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d perä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 530D M-Sport
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 110
    • Tampere

    e39 530d perä

    Eli millanen toi lukkosysteemi on kyseisessä autossa, vm. on 2002.
    Autoa ei saa luisuun edes märällä mukulakivellä, eli aina sutii vaan "sisempi" rengas. Edellinen auto oli MB 200cdi eli huomattavasti tehottomampi auto ja perä irtos kyllä aivan eri lailla ja tietysti hallitummin, myös talvella tuo tuppaa jäämääm jumiin paljon helpommin... Eli siis voiko tuo perä olla jotenkin kulunut / rikki, mitään ääniä se ei pidä ja öljyä siellä on. Joku sanoin että vanhat öljyt voi aiheuttaa tuota luistamista mutta en sitten tiedä. Autolla on ajettu reilut 200tkm ja on siis automaatti. Itse oon ajellut 60tkm tuolla ja aina on ollut samanlainen.
  • snelle
    BTCF Member
    • Aug 2005
    • 611
    • Tampere

    #2
    Eipä taida autossa lukkoperää olla, ei ainakaan vakiona ole.
    F11 520dA M-sport

    ex: e30, e36, e39, e46, e61, e91

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      #3
      Eikös tässäkin "lukon virkaa" hoitele ASC (tai ASC + T)?
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • 530D M-Sport
        Bimmer Rookie
        • Oct 2007
        • 110
        • Tampere

        #4
        Niihän se taitaa hoitaa, mersussa oli sit vaan parempi systeemi...
        Sääli et noin iso puute muuten hyvässä autossa, vois samantien olla etuveto... heh...

        Comment

        • AkiV
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 329

          #5
          eikös se ole 2002:ssa jo DSCIII ? ...ainakin mulla on tuo ja hyvin irtoo perä talvella ..mutta ei kyllä sen pidemmälle menee, dsc pistää kuosiin innoikkaimmat mutkat


          -a-
          E39 530dA Touring -00

          Comment

          • Venom
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2002
            • 623
            • Vantaa

            #6
            Juu eipä siinä lukkoa ole, ASC pois päältä sutii vain yhdellä ja ASC päällä on turha edes luisua yrittää, paitsi pari päivää sitten märkä asfaltti, sportti asento päällä loiva mutka märähkö asfaltti ja vauhti ~50 km/h, polkaisin kaasua niin samantien heitti auton poikittain, outoa.. Voiko sporttiasento vaikuttaa luistonestoon vai oliko vaan hetkittäinen sekoaminenm että luistonesto ei ehtinyt mukaan??

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Kestää se tasauspyörästö ehkä pari kertaa niitä säälittäviä (yhden renkaan) kuminpolttoyrityksiä perhedieselillä, sen jälkeen saa alkaa repimään satasia. Sladitteluun ei pitäisi ostaa 530D touringia...
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Ja jos pakko sladitella niin kaupasta lukkoperä alle vaan Tarkkana sitten talvella kun ajonvakautus puuttuu peliin.

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Kestää se tasauspyörästö ehkä pari kertaa niitä säälittäviä (yhden renkaan) kuminpolttoyrityksiä perhedieselillä, sen jälkeen saa alkaa repimään satasia. Sladitteluun ei pitäisi ostaa 530D touringia...
                  Jep, Germaani on tehny parhaansa että teho välittyy tiehen ja lulla kulkee
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Jaymz
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 178
                    • Kuopio

                    #10
                    Mistäs näihin vois katella lukkoyksiköitä?
                    ex. -01 530d man
                    ex. -92 audi s2 coupe

                    Comment

                    • antsajtp
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 107
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by Venom View Post
                      Juu eipä siinä lukkoa ole, ASC pois päältä sutii vain yhdellä ja ASC päällä on turha edes luisua yrittää, paitsi pari päivää sitten märkä asfaltti, sportti asento päällä loiva mutka märähkö asfaltti ja vauhti ~50 km/h, polkaisin kaasua niin samantien heitti auton poikittain, outoa.. Voiko sporttiasento vaikuttaa luistonestoon vai oliko vaan hetkittäinen sekoaminenm että luistonesto ei ehtinyt mukaan??
                      ASC ei käsittääkseni vertaa etu- ja takapyörien pyörimisnopeutta, joten jos oikealla ja vasemmalla puolella on täsmälleen yhtä suuri pito, sallii järjestelmä vaikka tappisladin. Mutta em. tilanne tapahtuu kyllä erittäin harvoin etenkin mutkassa ajettaessa.
                      Myynnissä E39/E36-osia
                      ***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***

                      Comment

                      • van cleef
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1894
                        • 01830

                        #12
                        Originally posted by Jaymz View Post
                        Mistäs näihin vois katella lukkoyksiköitä?
                        Olikohan se Octane Styling tai tms. joka hoitaa Suomen päässä Quaifen lukkoyksiköiden myymisen ja oliko heillä peräti asennuspalvelukin. Löytyyhän noita jenkeistä, briteistä tai saksasta ehkä sen piirun verran halvemmalla, mutta saapahan asioida suomeksi. Toinen vaihtoehto on m5:n perä, ebayssä niitä tulee tasaisesti vastaan.

                        Sinuna silti unohtaisin koko homman, kuten joku viisaasti totesi: kuminpolttoon löytyy parempiakin autoja, mitään hyötyä kadulle tuosta lukkoperästä ei ole. Sulla on liian uusi auto ja liikaa elektroniikkaa. Hemi voikin kertoa tarkemmin.
                        ...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎