Announcement

Collapse
No announcement yet.

528 e39 bensapumpun vaihto KIIRE!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Volkkari
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 18

    528 e39 bensapumpun vaihto KIIRE!

    Appiukon puimurista korkkas pumppu (joku kylän mies tutkinu), ja pitäs se nyt kiireellä saada huomenna vaihdettua. Missä se yleensäkin on ja onnistuuko vaihto perustyökaluilla? Onko tankissa erillistä siirtopumppua? Auto on -96 ajettu yli 300tkm. Jos näihin sais nopeat vastaukset tai linkkiä jos asiaa aiemmin käsitelty.
  • pav
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 178
    • Varkaus

    #2
    Pumppu on siinä vänkärin puolella takapenkin alla. Perustyökalut riittää vaihtoon.
    Pumppu on pidikkeissään kiinni tankin sisällä, siellä 2 kpl mustia muovisia "kahvoja", joista painetaan toisiinsa kiinni, ja nostetaan koko hökötys pois.
    Kannattaa katsoa myös läpivientisuojan alapuolen virtaliitännät, onko niissä mustuneita jälkiä. Itsellä paloi juurikin se piuha poikki. Pumppu oli ehjä, eli minulla myynnissä olisi 1 kpl ehjiä pumppuja, 30€. Käytetty vajaa 300tkm.

    Comment

    • Volkkari
      Newbiemmer
      • Jan 2007
      • 18

      #3
      OK. Kiitti nopeasta vastauksesta. Nähtäväksi jää onko vika yleensäkkään tuossa pumpussa.

      Comment

      • Volkkari
        Newbiemmer
        • Jan 2007
        • 18

        #4
        Juu ei. Ihme homma, aina kun vaihtaa jonkin osan auto toimii kuukauden. Nyt siis vaihdettu nokka-anturi ja kampiakseli-anturi 2 kertaa vuoden sisään ja bensapumppu. Myös massamittari on uusittu pumpun vaihdon jälkeen. Auto siis täysin satunnaisesti ei vaan lähde käyntiin?
        Ei ole väliä onko kuuma vai kylmä, vartin odottamisen jälkeen saattaa lähtä helvetinmoisen savupilven kera tai sitte savua ei tule ollenkaan?
        Joskus pitkän startin jälkeen käy huonosti jonkin aikaa, ja 3000rpm:n kohdalla ihme röpeltämistä on havaittavissa koko ajan. Massamittarin pistokkeen irrottamalla röpellys poistuu ja auto kulkee muutenkin paremmin. Tosin käyntiinlähtöhommiin tuo massamittarin irroittaminen ei vaikuta, bensaa palaa myös runsaasti. Vikakoodeja ei ole enää tullut nokka-anturin vaihdon jälkeen.Ilmeisesti alkuperäinen vika on edelleen olemassa vaikka aina tuntuu, että vika poistui kun konepellin aukaisee. HELPPIÄ!

        Comment

        • Kele
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 100
          • Espoo

          #5
          Suosittelen vikakoodien lukua. Voipi olla että siellä joku rele vihoittelee.
          e90 318i 4d -06
          e36 320 4d -91 Diamantschwarz
          Ex. 2x e30 316

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎