e39: tyrecontrol rikkoi tasonsäädön???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kähmy
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 422
    • Kempele

    e39: tyrecontrol rikkoi tasonsäädön???

    Kylläpä täytyy sanoa, että bmw on kyllä ihmeellinen auto. Jostain luin, että "tyrecontrol inactive"-virheilmoitukseen voisi auttaa se että painaa sen napin siitä kojelaudasta pohjaan, jolloin systeemi "kalibroi" ne rengaspaineet. Noh tein tuon ja mitään ei oikeastaan tapahtunut mittaristossa, mutta takaa alkoi kuulua kunnon jyminä ja jurmutus, luulin että taakse ajoi joku auto. Pistin koneen käyntiin ja jurmuutus jatkui, mutta loppui sitten hetken päästä.

    Tein tuon saman homman vielä toisen kerran, nyt virta-avain oli oikeassa asennossa ja näyttöön tuli ********* ja sitten "SET TYRE PRESSURE", jonka jälkeen auto käyntiin ja karmea jurmuutus alkoi tuolta takaa (ja arvasin että se oli tasonsäädön kompura) ja kun sitten lähdin ajamaan, auton perä oli selvästi korkeammalla kuin ennen ja kohta tuli tuo pelätty "SELFLEVEL SUSP INACT"-messu näyttöön. WTF??? Mitään ongelmia ei ole ollut aikoihin tuon tasonsäädön kanssa, sen jälkeen kun se kellui vedessä autolla on ajettu jo jotain 4tkm ilman ongelmia. Katoin sulakkeen ja se oli PALANUT! Vaihdoin sulakkeen, mutta kompura pysyy hiljaa. Olen käyttänyt akkua irti pari minuuttia, samoin sulaketta, mutta eipä auta, virheilmoitus tulee aina hetken päästä tauluun. Kompuran tila on rutikuiva.

    Ehdotuksia?

    -Kähmy
    e46 325xi
    Yamaha FZR 1000 EXUP
    ex-e39 530i Touring
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Noilla kahdella asialla ei ole kyllä teknisesti mitään yhteyttä toisiinsa joten sattuman piikkiin taitaa tämä mennä.:think
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Kähmy
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 422
      • Kempele

      #3
      No siksi ihmettelen asiaa itsekin. Tarkennuksena vielä sanotaan, että autolla ajettiin lauantai-aamuna noin 30km, jonka jälkeen kokeilin tuon kalibroinnin...kesken sen jyrinän laitoin auton käyntiin ja se sitten loppui...sitten ajettiin noin 40km ilman virheitä (paitsi tyrecontrol inactive) ja sitten se seisoi noin tunnin ja sitten kokeilin uudestaan kalibrointia ja sen jyrinän jälkeen se tasonsäätö on ollut dead...moista jyrinää en ole kyllä kuullut ennen. Ja erikoista, että perä jäi mun mielestä hieman ylös...

      Kompura on "förbi"? :think

      -Kähmy
      e46 325xi
      Yamaha FZR 1000 EXUP
      ex-e39 530i Touring

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Kähmy View Post
        ...Kompuran tila on rutikuiva.

        Ehdotuksia?

        -Kähmy
        Originally posted by Kähmy View Post
        Kompura on "förbi"? :think

        -Kähmy
        Oletko avannut kompuran kotelon ja todennut kuivuuden sieltä? Ottaen huomioon että koko systeemi on sulla uinut vedessä niin kylläpä tosiaan ensin veikkaisin tätä "förbitä". Se kompura sulla on kuivattava / tarkastettava ja silica-geelit vaihdettava anyway jos et sitä jo tehnyt kuten ymmärsin.
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • Kähmy
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 422
          • Kempele

          #5
          Originally posted by Kentsu View Post
          Oletko avannut kompuran kotelon ja todennut kuivuuden sieltä? Ottaen huomioon että koko systeemi on sulla uinut vedessä niin kylläpä tosiaan ensin veikkaisin tätä "förbitä". Se kompura sulla on kuivattava / tarkastettava ja silica-geelit vaihdettava anyway jos et sitä jo tehnyt kuten ymmärsin.
          Jees, kompura oli auki ja levällään koko viime yön ja aamulla totesin että kuiva on, samoin eristeen oli kuivat, koska olin "kiilannut" ne auki, että ilmaa pääsi niiden ja kuoren väliin.

          Silica-geelejä en ole vaihtanut, se oli tarkoitus tehdä, kun kylmemmät ilmat alkaa...sen uimisen ja tämän hetken välillä on tosiaan 4tkm ilman mitään huolia ja on todella ihmeellistä, että kompura simahtais juuri silloin kun eka kertaa painan yhtä nappia hetken pitempään...maailma on ihmeellinen paikka :think. Ja tuo sulakkeen palaminen oli kanssa aika erikoinen juttu.

          No, edellisen kerran jäljiltä mulla on jo vaihtokompura tiedossa

          -Kähmy
          e46 325xi
          Yamaha FZR 1000 EXUP
          ex-e39 530i Touring

          Comment

          Working...
          X