Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d ja webaston tarve

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TiK
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 109
    • suomi

Originally posted by TiK View Post
    Tänks! Täytyy siis ottaa ohjelmistoon tuon(kin) korjaaminen...
    Noo, EGR:n termari vaihdettiin mutta edelleen sama ongelma...
    Taitaa seuraavana olla arvailu listalla päätermari ja tai vesipumppu?
    Mites kannattaako ihan varmuudeksi tälläsessä vaihtaa myös vesipumppu kun on vehkeet levällään valmiiksi? Autolla ajettu nyt mittarin mukaan 170tkm?

Last edited by TiK; 20-10-2008, 15:07.
    - Vihellys ja Pauke -

E91 320dA Touring -06

Comment

• VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

Originally posted by Laxa View Post
      E39 530d osalta ei ole huolenhäivää kun niissä on aina webasto lisälämmittimenä. Esilämmitystoiminto tosiaan puuttuu monesti, mutta sekään ei ole ongelma. Parempi on vaan tilanne, jos ei ole esilämmitystoimintoa tilattu tehtaalta, niin eipähän ole Güntherin letkuviritelmiä paikoillaan. Eli tehtaalta tilattu esilämmitystoiminto E39:ssä ei lämmitä konetta vaan ainoastaan sisätilat. Tästä aiheesta löytyy monen monta topiccia vuosien varrelta.

Sähkövastuksella varustettun E46:n tuominen keskusteluun turhaa, kun ei ole verrattavissa E39:n kanssa.

Niin toisaan mulla on alkuperäinen esilämmitystoiminto tilattu tehtaalta ja kyllä siinä lämpiää niin sisätilat kuin moottorikin, sama juttu sedällä, joka osti auton uutena ja esilämmitys lisävarustelistaan ruksattuna!!!
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

Comment

• Laxa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1363
        • Tampere

Originally posted by VolvoTDi View Post
        Niin toisaan mulla on alkuperäinen esilämmitystoiminto tilattu tehtaalta ja kyllä siinä lämpiää niin sisätilat kuin moottorikin, sama juttu sedällä, joka osti auton uutena ja esilämmitys lisävarustelistaan ruksattuna!!!
        Varsin hämmentävää taas kerran...Minulla on omassani Günther aikoinaan tilannut tehtaalta lisävarusteen: "536 Seisontalämmitys/tuuletus kaukokäytöllä" ja ainakaan minulla esilämmitys ei lämmitä juurikaan moottoria, ainoastaan sisätilat. Syynä tähän on ne letkuviritelmät mistä on ollut toisessa topicissa puhetta. Onko sinulla ja sedälläsi ns.suomi-auto? Tosin olen kuullut tapauksia joissa Saksasta uitetuissa webasto lämmittää esilämmityksessä myös moottorin. En ole kuitenkaan varma että onko näissä tapauksissa esilämmitys tilattu tehtaalta vai koodattu jälkikäteen paikallisella bemarikorjaamolla, aivan kuten täällä Suomessakin auton uittaneet tekevät. :think
        Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

E30 325i Cabrio M-Tech II -91

EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
        EX: E61 530xdAT -07
        EX: E60 520dA Sedan -08
        EX: F30 320dA xDrive Sport -13
        EX: E39 530dAT -02
        EX: E36 320iA -91
        EX: R1150RT -03

Comment

• VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

Minulla ja sedällä on kummallakin suomiautot! Kai niihin on jotain jossain Hangossa räpelletty...
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

Comment

• tuomkiti81
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1162
            • Seinäjoki

Mulla toi alkuperäinen webasto ei enää syttyny...aattelin että hehku paskana tms. No pajalla olivat tutkineet eikä ollu pelannu uudella palopesällä/hehkulla. Kuulemma joku ohjainboxi hajalla ja sitä ei saa erikseen...No Nyt joku heittää tähän linkin että mistä niitä saa Päätin että heitän vesilintua koko webastolla, eipä se sisätilojaa oo koskaa kunnolla lämmittäny. Pitää hommata se lelu-säteilylämmitin sisäpistokkeella niin saa ainaki sen hytin kunnolla lämpöseksi....
            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
            Opel Insignia 2.0 Cdti
            Scania R560 8x4

Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
            Ex. E60 530dA -05
            Ex. E39 530dA -01
            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

Comment

Working...
            X