Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA sedan facelift omistajat, hox!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E39 530dA sedan facelift omistajat, hox!

    Moi,

    Törmäsin omaa tuontikiesiä maahantuodessa erittäin omituiseen ongelmaan. Rekisteriotteen EU tyyppihyväksyntänumero ei kelvannut konttorin miehelle, ja hän sanoi, että tarvin tarkan variantin ja version autosta. Ja lisäksi, EU-tyyppihyväksyntänumeron 2 viimeistä numeroa. Kaikki tiedot autosta on varustelistaa, tyyppikoodeja ym myöten, mutta millään näistä ei tee mitään, jos sen saa jostain tarkkaa varianttia, versiota ja 2:ta viimeistä digittiä tyyppikoodista.

    Joten.

    Voisiko joku tai jotkut ystävälliset henkilöt vilkaista Suomen rekisteriotteestaan, miten E39 530dA sedan 2003 (tai 2002 tai 2001) on sinne merkitty ja postata tänne?

    Sekä saksankielisestä rekisteriotteesta Fahrzeugbriefistä (vanhanmallisesta) EU-tyyppihyväksyntänumeron kokonaisuudessaan "EG typbenehmigungsnummer", alkaa "e1*..." jne.

    Jos saan nuo tiedot jostain samanlaiselle autolle, niin homma selvä.

    Variantti on DL81, mutta versiosta ei ole hajua, sekä vielä tuo EU-tyyppinumero pitäisi tietää kokonaan, multa kuulemma puuttuu 2 viimeistä tarkentavaa numeroa saksan otteesta.

    Kiitos!

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    #2
    En oikeen tajunnu, miten sitä numeroa ei ole Saksalaisessa otteessa kokonaan? Näitäkö ei ole tuotu Suomeen? :think Itse vaihtaisin ehkä konttoria.
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Nisti
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 705
      • På Gränsen

      #3
      Originally posted by Thuppu View Post
      :think Itse vaihtaisin ehkä konttoria.
      Samoin. En enää pissikkään a-katsastus konttoreita kohti, toivottavasti ei ole teropa:kaan erehtynyt sinne... Turhaa vittuilua sieltä vain saa, ja asiat tehdään mahdollisimman hankalan kautta
      "MURPHY'S LAW"
      "Whatever can go wrong will go wrong,
      and at the worst possible time,
      in the worst possible way"

      Comment

      • 10+
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2084
        • Nivala

        #4
        Tilaa vastaavuustodistus niin homma bueno. Vanhanmallisesta briefistähän ne melkeen sai kaikki tiedot mutta ei uudesta ku niissä ei oo mitään. Mulle on monesti tullu mukaan se todistus, tuuria ollut. Mutta monet kerrat on joutunu tilaamaan.

        Voin ottaa sulle kuvan vaikka -01 530D:n rek otteesta jos haluat, tai vaikka -02
        Last edited by 10+; 18-08-2008, 20:59.
        E39 M5 -00

        Ex E60 530Da M-Sport -04
        Ex E39 M5 -00
        Ex E39 M5 -00 Individual
        Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
        Ex E36 3.0 M3 -93
        Ex E36 2.5 Cabrio -94
        Ex E36 3.2 M3 -97
        Ex E36 2.5 Coupe -93

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #5
          Moikka,

          Sain Clavulta jo hänen auton EU-tyyppinumeron, jolla homman PITÄÄ hoitua. Jos ei hoidu, niin konttori vaihtuu vaikka maksoinkin jo sinne.

          COC:tä en osta periaatteesta. En ala maksamaan 150 euroa paperisilpusta, jonka tiedot kaikki on saatavilla ilmaiseksi.

          Jos viittit ottaa kuvan -02 rekkarista, niin olis hieno juttu. Eka ajattelin, ettei tarvi mutta siitä ainakin näkee millä rimpsulla se on Suomeen rekattu .

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            #6
            Mulla oli 540 -01 mallisen auton kanssa vastaava ongelma ja aikani konttorin kanssa tapeltuani he ystävällisesti pitkin hampain saivat sen jostakin kaivettua. Akesta sain varmistuksen että tuon ikäiseen EI tarvi COC:ta! Tähän vetosin ja konttorilla sanoivat että tarvii. Mut ei sitten tarvinutkaan loppupeleissä!
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Originally posted by Thuppu View Post
              Itse vaihtaisin ehkä konttoria.
              Ei sitä voi vaihtaa jos homma aloitettu jo toisessa.
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Tähän vetosin itse: (lue käytetyn ajoneuvon kohdalta, siinä ei lue mitään COC:ta!)

                Aken:n sivuilta poimittua:

                EY-tyyppihyväksytyt

                Uusi
                Uuden EY-tyyppihyväksytyn henkilöauton vaatimuksenmukaisuusselvitykseksi edellytetään CoC-todistusta.

                Käytetty
                EY-tyyppihyväksytyn henkilöauton, joka on ollut ennen maahantuontia muualla kuin Suomessa rekisteröitynä, vaatimustenmukaisuusselvitykseksi edellytetään EY-tyyppihyväksyntänumero ja aikaisemman rekisteröintimaan rekisteröintitodistus. EY-tyyppihyväksyntänumero voidaan todeta esimerkiksi valmistajan kilvestä.

                Pelkkä EY-tyyppihyväksyntä ei kuitenkaan riitä vaatimustenmukaisuuden toteamiseen, jos auto on rekisteröity ulkomailla poikkeusluvalla tai voidaan todeta, että ajoneuvo ei muuten ole täyttänyt käyttöönottoajankohtansa vaatimuksia.

                Lähde: http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...u+ajoneuvo.htm
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Niin, minä tulostin tuon Aken sivun mukaan ja näytin inssille joka vielä sen jälkeenkin vaati COC:ta. Sitten käskin soittamaan Akeen jotta päivittäisi tietonsa ja Akesta tämä hemmo sai sille inssille että kyllä asiakas on oikeassa... Tein tästä konttorista ja siitä inssistä reklamaation Akeen
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #10
                    Moi,

                    Tässä kävi nyt niin, että vaikka autosta oli about kaikki tarvittavat tiedot, niin Wetterikään ei varmuudella pystynyt sanomaan onko auto versiota 01 vai 02. Eivätkä enää tänää suostuneet laittamaan leimaansa noihin lappuihin. Olisin tarvinnut vielä tuosta tyypistä lapun Wetterin leimalla varustettuna, mutta sitä eivät suostuneet tekemään. Kehottivat ottamaan tiedot maahantuojalta.

                    Jotenka.

                    BMW Finlandilta sitten CoC tilattu ja faksattu konttorille, 150e hintaista paperisilppua...

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #11
                      Ja vielä päivitystä.

                      Soitin AKE:en. Ja monikohan tästäkin asiasta tietää, heidän websivuilla kun ei ole tästä asiasta ainakaan helposti löytyvää mainintaa.

                      Vuodesta 1.1.2002 lähtien autoon, joka rekataan Suomeen, tulee löytyä tarkka versio ja varianttitieto. Mikäli sitä ei auton papereista esim huoltokirjasta tai rekisteriotteesta löydy, niin pitää olla CoC.

                      Saksassa tuli jokin aika sitten käyttöön uudet rekisteriotteet, joissa tuota tietoa ei enää kuljeteta mukana. Ja hiphei, sepäs tarkoittaa sitä, että pelkällä EU-tyyppinumerolla (laajallakaan) ei saa 1.1.2002 tai uudempaa Bimmeriä enää ilman CoC:tä kilpiin muutakuin semmosella konttorilla, jossa inssi luottaa asiakkaan selvitykseen auton versiosta tai variantista.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9158
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by teropa View Post
                        Tässä kävi nyt niin, että vaikka autosta oli about kaikki tarvittavat tiedot, niin Wetterikään ei varmuudella pystynyt sanomaan onko auto versiota 01 vai 02. Eivätkä enää tänää suostuneet laittamaan leimaansa noihin lappuihin. Olisin tarvinnut vielä tuosta tyypistä lapun Wetterin leimalla varustettuna, mutta sitä eivät suostuneet tekemään. Kehottivat ottamaan tiedot maahantuojalta.

                        Jotenka.

                        BMW Finlandilta sitten CoC tilattu ja faksattu konttorille, 150e hintaista paperisilppua...
                        Voi vittu mitä pelleilyä! Kansantalouden pyörät pidetään taas pyörimässä, kun kaveri laittaa leiman paperiin, josta selviää tasan se, mikä oli jo tiedossa.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • 10+
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2084
                          • Nivala

                          #13
                          Kylläpä mä sen arvasin että kokkitodistuksen joudut Tero tilaan. Se on niin tarkkaa nykyään ku kaikenmaailman jutut pitää löytyä. Itekki työntäny tuhansia euroja noihin lappuihin
                          E39 M5 -00

                          Ex E60 530Da M-Sport -04
                          Ex E39 M5 -00
                          Ex E39 M5 -00 Individual
                          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                          Ex E36 3.0 M3 -93
                          Ex E36 2.5 Cabrio -94
                          Ex E36 3.2 M3 -97
                          Ex E36 2.5 Coupe -93

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #14
                            Itse vetosin tähän: EY-tyyppihyväksyntänumero voidaan todeta esimerkiksi valmistajan kilvestä.

                            Ja se riitti katsastus aseman päällikölle joka kaivoi yhdessä jonkun Aken hemmon kanssa tarvittavat variantti ja muut tiedot. Eli tiedot löytyy Aken järjestelmästä jos viitsivät vain kaivaa. COC:ta en ikinä toimittanut, enkä olisi kehdannutkaan kun siitä kovaa ääneen mainitsin että ette tule sitä minulta saamaan koska juuri tuo EY-tyyppihyväksyntänumero pitää riittää teille, piste.
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by teropa View Post
                              Saksassa tuli jokin aika sitten käyttöön uudet rekisteriotteet, joissa tuota tietoa ei enää kuljeteta mukana.
                              Milloin tämä tuli voimaan?
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎