Ongelmia ongelmien perään.. Auto on 528i vm. -96. Tiputtaa jäähdytysnestettä auton alle, auton alta kun katsoo niin näyttää tulevan koneen alaosasta, eli luultavasti valuu sinne jostain. Juuru vaihdettu termostaatti ja sen kotelo ja ne ei ainakaan vuoda. Auto on päässyt keittämään ennen termarin vaihtoa. Myös pakosarjojen päällä näyttäisi olevan hiukan öljyä, ei paljoakaan kyllä. Eli onko nyt kansi levinny vai jotku tiivisteet mahdollisesti..?
E39 Tiputtaa jäähdytysnestettä/öljyä
Collapse
X
-
Mitä kummaa, eikö tunnissa kukaan tullut antamaan oikeata vastausta?Originally posted by Sportti View PostKait nyt joku jotain tietää..?
Vesivuoto voi olla lähes missä kohtaa linjaa tahansa, tarkasta vesiletkujen klemmarit ja katso vielä tarkkaan se termarinkotelon ympärys. Pese moottoritila huolellisesti, kuivaa ja aja autolla lenkki ja etsi öljyvuodot. Venttiilikopan tiiviste voisi olla yksi otollinen vaihtokohde öljyvuotoja tukkiessa.
Comment
-
Minkäs hintaiseks toi venttiilikopan tiivisteen vaihto tulee, suunnilleen..? Eikös siinä pidä työstää myös kantta?Originally posted by Matula View PostMitä kummaa, eikö tunnissa kukaan tullut antamaan oikeata vastausta?
Vesivuoto voi olla lähes missä kohtaa linjaa tahansa, tarkasta vesiletkujen klemmarit ja katso vielä tarkkaan se termarinkotelon ympärys. Pese moottoritila huolellisesti, kuivaa ja aja autolla lenkki ja etsi öljyvuodot. Venttiilikopan tiiviste voisi olla yksi otollinen vaihtokohde öljyvuotoja tukkiessa.
Comment
-
Siis venttiilikopan tiivisteen vaihdossa ei työstetä kantta. Vai kiinnitys mutterit/vast auki, kansi pois, vanha tiiviste pois, uusi tilalle ja kiinni.Originally posted by Sportti View PostMinkäs hintaiseks toi venttiilikopan tiivisteen vaihto tulee, suunnilleen..? Eikös siinä pidä työstää myös kantta?
Jos itse teet niin maksaa sen tiivisteen ja vaivan.
Jos KANSI on mennyt niin siiten on vuorossa kannen oikaisu.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Ja kai tarkistit että termarikotelo oli varmasti suora?On meinaan sattunut niitä kierojakin koteloita kaupan hyllyltä käsiin.
Comment
-
-
Lainaampa threadia. Itellä häviää myös tuota jäähdytysnestettä varmaan jotain reilun desin verran viikossa. Auto e39 535iA -96. Sen verran olen huomannut, että nestettä tiputtaa turbiinikotelon etureunasta. Mistähän se mahollisesti tuonne voisi valuta?
Comment
-
Jäähdytin vuotaa päädystä. Valaa vettä pohjapanssarin päälle ja ilmavirta heittää moottorin takapäähän.Originally posted by Josunapalm View PostLainaampa threadia. Itellä häviää myös tuota jäähdytysnestettä varmaan jotain reilun desin verran viikossa. Auto e39 535iA -96. Sen verran olen huomannut, että nestettä tiputtaa turbiinikotelon etureunasta. Mistähän se mahollisesti tuonne voisi valuta?
Comment
-
Jos venttiilikopan tiiviste vuotaa niin ei sieltä pitäs vettä tulla eli voi olla että kannentiiviste on palanut tai sitte pahimmassa tapauksessa kansi on mennyt.Originally posted by Sportti View PostOngelmia ongelmien perään.. Auto on 528i vm. -96. Tiputtaa jäähdytysnestettä auton alle, auton alta kun katsoo niin näyttää tulevan koneen alaosasta, eli luultavasti valuu sinne jostain. Juuru vaihdettu termostaatti ja sen kotelo ja ne ei ainakaan vuoda. Auto on päässyt keittämään ennen termarin vaihtoa. Myös pakosarjojen päällä näyttäisi olevan hiukan öljyä, ei paljoakaan kyllä. Eli onko nyt kansi levinny vai jotku tiivisteet mahdollisesti..?
Mazda 323 -91 (ois es BMW 323 eikä mazda 323)
ex: BMW 316i E30 -89
Comment
-
Kävi viime talvena vähän samantyyppinen tapaus, ensin lahosi vesipumppu ja sylki öljyt pitkin konehuonetta, termari vaihdettiin samalla kertaa (kotelo taisi jäädä vaihtamatta) ja sitten huohotusjärjestelmä jäätyi, jonka seuraksena öljyt pitkin auton pohjaa ja pakoputkea... vähän näiden tapausten jälkeen vaihtui venttiilikopan tiiviste, jäähdytin ja katalysaattori. Jäähdytin vaihdettiin, kun nestettä hävisi reilusti... oli kuulemma haljennut jostain liitoksen vierestä. Eli jos nestettä häviää mystisesti mutta vähän, luultavasti on kyseessä pieni halkeama tai reikä jossain ja jos taas katoaa paljon ja valuttaa auton alle yöllä veikkaisin jäähdytintä.nyk.Volvo S60 2,4T -02 ex.E39 523iA -96
Comment
-
Valuttaa vain käynnissä ollessa. Nyt sieltä ei kyllä enään ole öljyä valunut oikeestaan, ei ainakaan käryä eikä näkynyt muutenkaan. Paljos tuollaisen venttiilikopan tiivisteen vaihto kustantaa? Ensi viikolla menee auto pajalle ihmeteltäväks.Originally posted by KirsiH View PostKävi viime talvena vähän samantyyppinen tapaus, ensin lahosi vesipumppu ja sylki öljyt pitkin konehuonetta, termari vaihdettiin samalla kertaa (kotelo taisi jäädä vaihtamatta) ja sitten huohotusjärjestelmä jäätyi, jonka seuraksena öljyt pitkin auton pohjaa ja pakoputkea... vähän näiden tapausten jälkeen vaihtui venttiilikopan tiiviste, jäähdytin ja katalysaattori. Jäähdytin vaihdettiin, kun nestettä hävisi reilusti... oli kuulemma haljennut jostain liitoksen vierestä. Eli jos nestettä häviää mystisesti mutta vähän, luultavasti on kyseessä pieni halkeama tai reikä jossain ja jos taas katoaa paljon ja valuttaa auton alle yöllä veikkaisin jäähdytintä.
Se keitti tosiaan sillon joskus, mutta toimi sen jälkeen aivan normaalisti ku oli termari vaihdettu. Sitten yhtenä päivänä alkoi vettä valumaan. Eli mielestäni tuo voisi taas viitata siihen vesipumppuun...
Comment
-
mullaki valutti nestettä eikä sitä huomannu silmällä. kun kone lämpene ja tuli vesiletkuun painetta, niin puristamalla ylävesiletkua siitä lensi vettä neulansilmän kokoisesta reijästä isolla paineella viskoon, joka sitte levitti vettä sinne ja tänne. eipähän tuu tarkastus kummallekaan letkulle kalliiks
Comment
-
Kovasti vaikuttaisi vesipumpulta. Läppäri pois päältä --> vettä tulee aika tiuhaan tahtiin. Lämppäri täysille --> Vettä tulee huomattavasti vähemmän. Antaa vähän kierroksia kun lämppäri täysillä niin vettä tulee taas ja kun kierrokset laskee niin veden tulo vähenee..
Comment
Comment