Elikkä ajattelin tehdä tämmösen topicin ku tuolta rapakan takaa vyöryy tätä tavaraa suomeen
. Ja koska itselläkin on varmasti ongelmia tämän kanssa. Topic ei siis tosiaan rajotu DDM tuotteisiin vaan yleisesti kaikkiin M-sport puskureihin!
Elikkä kävin itse tossa etupuskurin kiinnittelemässä tunti takaperin, ja ilman mitään ohjeita se oli hieman perberistä. Asennus menee kuitenkin näin kutakuinkin, ainakin faceliftissä:
-------------------------------------------------------------------
- Avaa molemmista sisälokareista puskurissa kiinni olevat pultit (8mm)
- Sumareiden ympärillä on muovikotelot jotka ovat kiinni tapeilla, revi nämä irti esim meisselillä tai puukolla (ei vahingoitu!)
- Ota kotelot pois ja alta tulee näkyviin 2x 10cm torx pulttia (T50 koko, ei löydy useinkaan normaalista torx sarjasta)
- Irroita pultit ja voitkin vetää puskuria hieman _raolleen_ jotta saat irroitettua mahdolliset johdot. (pesurit, sumuvalot ja pdc)
- Vedä puskuri irti ja laske johonkin pehmeälle alustalle.
- Tässä kohtaa itse irroitin listat, ne lähtevät yksinkertaisesti työntämällä vaikka meisselillä "koukkuihin" ja samalla eteenpäin.
- Irroita pesurit, lähtevät kun raottaa metallisokkaa, tosin pesureiden kiinnikkeet irtoavat aika helpolla. Varovaisesti!
- Nyt on aika irroittaa metallikehys puskurista, se on kiinni 10:llä laajenevella tapilla. Itse tuhosin ensimmäisen, loput etukiinnikkeistä sain ehjänä. Paras konsti itselläni oli lyödä tappiin (huom! ei siihen laajenemis osaan!) sisäpuolelta ja sitten kun tappi tulee näkyviin vetää sen vaikka pihdeillä ulos. Sen jälkeen loputkin lähtevät melkein vetämällä. Itselläni ei ollut kuitenkaan keinoa saada alaspäin osoittavia kiinnikkeitä millään irti siististi, joten hakkasin niistä päät ja hakkasin ulos. Marmoritiskillä uudet maksavat á 1€. Varaosanumero 51118174185
- Ennenkuin kiinnität metallikehyksen uuteen puskuriin, jos sinulla on xenon valot tee huolelliset reijät uuteen puskuriin niille.
- Laita puskuriin kiinni verkko (mesh, grill whatever). Omaani en tosin vielä kiinnittänyt, koska en tahdo siihen maalia.
- Nyt voit kiinnittää metallikehyksen, käänteisessä järjestyksessä purkamiseen.
- Laita puskuri hollille ja kiinnitä johdot takaisin
- Kun metallikehys on kiinni puskurissa sen voikin iskeä kiinni autoon, tähän olisi hyvä olla 2 heppua, ja itselläkin kiireessä jäi ainakin vähän kaarista irvistämään. Pitää mennä painimaan sen kanssa vielä tällä viikolla.
-------------------------------------------------------------------
Takapuskurille tulossa tällä viikolla vielä oma selityksensä.
Kuitenkin vielä pari omaa kyssäriä, eli tosiaan tuo irvistys, eli jää vähän liian eteen tuo puskuri. Sehän johtuu selvästi asennusvirheestä, mutta onko kellään hajua onko kyse siintä ettei puskuria ole painettu tarpeeksi syvälle vai onko metallikehikko jotenkin väärin tms?
Ja mites noi sumarit kun itselläkin on 12/2000 eli siis facelift ja ei tuntunu noi plugit oikeen osuvan, tarviiko tähänkin tommosen johtosarjan?
-Jyrbba

Elikkä kävin itse tossa etupuskurin kiinnittelemässä tunti takaperin, ja ilman mitään ohjeita se oli hieman perberistä. Asennus menee kuitenkin näin kutakuinkin, ainakin faceliftissä:
-------------------------------------------------------------------
- Avaa molemmista sisälokareista puskurissa kiinni olevat pultit (8mm)
- Sumareiden ympärillä on muovikotelot jotka ovat kiinni tapeilla, revi nämä irti esim meisselillä tai puukolla (ei vahingoitu!)
- Ota kotelot pois ja alta tulee näkyviin 2x 10cm torx pulttia (T50 koko, ei löydy useinkaan normaalista torx sarjasta)
- Irroita pultit ja voitkin vetää puskuria hieman _raolleen_ jotta saat irroitettua mahdolliset johdot. (pesurit, sumuvalot ja pdc)
- Vedä puskuri irti ja laske johonkin pehmeälle alustalle.
- Tässä kohtaa itse irroitin listat, ne lähtevät yksinkertaisesti työntämällä vaikka meisselillä "koukkuihin" ja samalla eteenpäin.
- Irroita pesurit, lähtevät kun raottaa metallisokkaa, tosin pesureiden kiinnikkeet irtoavat aika helpolla. Varovaisesti!
- Nyt on aika irroittaa metallikehys puskurista, se on kiinni 10:llä laajenevella tapilla. Itse tuhosin ensimmäisen, loput etukiinnikkeistä sain ehjänä. Paras konsti itselläni oli lyödä tappiin (huom! ei siihen laajenemis osaan!) sisäpuolelta ja sitten kun tappi tulee näkyviin vetää sen vaikka pihdeillä ulos. Sen jälkeen loputkin lähtevät melkein vetämällä. Itselläni ei ollut kuitenkaan keinoa saada alaspäin osoittavia kiinnikkeitä millään irti siististi, joten hakkasin niistä päät ja hakkasin ulos. Marmoritiskillä uudet maksavat á 1€. Varaosanumero 51118174185
- Ennenkuin kiinnität metallikehyksen uuteen puskuriin, jos sinulla on xenon valot tee huolelliset reijät uuteen puskuriin niille.
- Laita puskuriin kiinni verkko (mesh, grill whatever). Omaani en tosin vielä kiinnittänyt, koska en tahdo siihen maalia.
- Nyt voit kiinnittää metallikehyksen, käänteisessä järjestyksessä purkamiseen.
- Laita puskuri hollille ja kiinnitä johdot takaisin
- Kun metallikehys on kiinni puskurissa sen voikin iskeä kiinni autoon, tähän olisi hyvä olla 2 heppua, ja itselläkin kiireessä jäi ainakin vähän kaarista irvistämään. Pitää mennä painimaan sen kanssa vielä tällä viikolla.
-------------------------------------------------------------------
Takapuskurille tulossa tällä viikolla vielä oma selityksensä.
Kuitenkin vielä pari omaa kyssäriä, eli tosiaan tuo irvistys, eli jää vähän liian eteen tuo puskuri. Sehän johtuu selvästi asennusvirheestä, mutta onko kellään hajua onko kyse siintä ettei puskuria ole painettu tarpeeksi syvälle vai onko metallikehikko jotenkin väärin tms?
Ja mites noi sumarit kun itselläkin on 12/2000 eli siis facelift ja ei tuntunu noi plugit oikeen osuvan, tarviiko tähänkin tommosen johtosarjan?
-Jyrbba
Comment