Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenonit e39 facelift umpioiden pitkiin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tupihepi
    replied
    Itse taiteilin e38 pitkiin viikonloppuna xenon polttimot, mutta se meni jotenkin pieleen. Valo hajaantuu nyt pitkissä ties minne.
    Onko e38:iin saatavana jotain sovitinta, jolla kuvion saisi kohdalleen?

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Ei vaan leviäminen ympärinsä mutta matalalla...sorri, en pysty oikei kuvailla se paremmin. Yritän ottaa kuvaa lumisateessa jossakin vaiheessa...

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    parkit ja sumarit...jonkunverran valon leviäminen..niin kuin sumarit pitäisikin.
    Ymmärsinkö oikein että tarkoitat valon hajoamista? Eikai se ainakaan ylöspäin saisi levitä. En muutenkaan ymmärrä vakio sumuvalojen tarkoitusta, kokemusta Peugeotin ja Bemarin sumuvaloista ja samaa hajavalo saastetta ne tuottaa ja senkin himmeästi. Joskus oli nokalla Hellan sumulisävalot ja niistä tuli erittäin leveä mutta kapea kirkas raita valoa joka esim. lumisateessa tunkeutui sateen läpi aiheuttamatta kirkasta lumiseinää. Näki pidemmälle kuin lähivaloilla ja penkat valaistui hyvin.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    No niin muutamia kuvia e39 missä siis facelift hellan umpiot. Asenettu 50w d2-s sarja lyhyille, 50w sarja pitkille, led angle eyes ja 35w xenon sumareihin.

    parkit ja sumarit...jonkunverran valon leviäminen..niin kuin sumarit pitäisikin.



    plus lähivalot



    plus pitkät


    mielestäni suht vähän hajavaloa...

    jos kiinostaa niin vähän sisävalo leditystä

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Onhan tuossa siinä mielessä, että polttopiste tulisi saada mielellään samaksi, jotta umpion valokuvio on lähellä umpion suunnittelijan tahtomaa. Vaikka se hajavalo ei vastaantulijoita haittaakkaan, niin itse ainakin haluaisin, että se kaikki valoteho kohdistuisi sinne tiehen eikä puunlatvoihin. Jollain kanta-adaptereilla ton polttimon saisi varmaan oikealle kohdalle. Tuosta samaa mieltä, että pitkille heijastinumpio on takuulla parempi kuin linssiumpio. Bi-Xenonit lisäpitkillä olisi tietysti kaikista paras vaihtoehto.
    Usko Esko pois, kyllä kiinanpioika on osannut laskea poltinpiste täsmälleen samaan paikaan kun d2-s tai hehkulangan asento suhteessa heijastimeen. Otin juuri muutamia kuvia...ja lataan ne kohta palvelimeen kun menen kotiin..

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Miksi? Normi heijastinpinta on paljon isompi kun linssivalojen heijastinpinta. Pitkillehan se ei ole niin tärkeä onko siinä hajavaloa. Jos ulkonäkö on tärkein niin se on sitten toinen asia...
    Onhan tuossa siinä mielessä, että polttopiste tulisi saada mielellään samaksi, jotta umpion valokuvio on lähellä umpion suunnittelijan tahtomaa. Vaikka se hajavalo ei vastaantulijoita haittaakkaan, niin itse ainakin haluaisin, että se kaikki valoteho kohdistuisi sinne tiehen eikä puunlatvoihin. Jollain kanta-adaptereilla ton polttimon saisi varmaan oikealle kohdalle. Tuosta samaa mieltä, että pitkille heijastinumpio on takuulla parempi kuin linssiumpio. Bi-Xenonit lisäpitkillä olisi tietysti kaikista paras vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by H4ck View Post
    En ala uutta theardia tekemään, mutta otsin itselleni E39 Faceliftin xenon umpiot ja aion laittaa ne prefaceliftiin, nyt kun ne on kerran irti, ni tekis mieli laittaa pitkiin valoihin xenon, MUTTA haluaisin pitkiin sen linssin...eihän se muuten mitään hyödytä ja valot sojottaa mihin sattuu..?
    Onko mandollista asentaa linssi pitkiin valoihin, vai meneekö liian säätämiseksi?

    Mulla oli E38 lyhyissä valoissa orkkis xenonit ihan tehtaalta, laitoin 6000K xenonit pitkiin, jonku aikaa ne toimi, mut sit alko pitkät vilkkumaan ja lopulta sammu...onko sit E39 sama juttu? Pitääkö laittaa väliin jotain tms?
    Miksi? Normi heijastinpinta on paljon isompi kun linssivalojen heijastinpinta. Pitkillehan se ei ole niin tärkeä onko siinä hajavaloa. Jos ulkonäkö on tärkein niin se on sitten toinen asia...

    Leave a comment:


  • miccou
    replied
    Originally posted by H4ck View Post
    ..haluaisin pitkiin sen linssin...eihän se muuten mitään hyödytä ja valot sojottaa mihin sattuu..?
    Miksi pitkiin tarvittaisiin sitä "linssiä", koska eikös halogeeneillakin se valo heijastu siitä umpiosta ns. "minne sattuu" kun pitkät on päällä?

    Eikös se ole ihan sama pistää se xenon polttimo suoraan siihen halogeenin tilalle (tietty modaamalla sitä kantaa) eikä umpiolle sinänsä tarvitse tehdä mitään vai olenko nyt ymmärtänyt asian ihan väärin...

    Nimim. samaa asiaa tässä suunnitellut.

    Leave a comment:


  • O.K.
    replied
    Originally posted by H4ck View Post
    Kävi kyllä tuokin ajatus mielessä...
    Voinko sitten ottaa facelift umpioiden lyhyistä valoista xenon linssin ja laittaa pitkiin?

    Mitä ne bi-xenonit antaa? En oo hirveesti mitään tietoa siitä löytänyt..joskus luin jotain, mutta on unohtunut.


    Eli vaihdetaan lyhyiden normaali xenon bi-xenon malliseen (E60/E61) (pitkä/lyhyt -vaihto tehdään yhdellä polttimolla vain varjostinta liikuttamalla), jolloin pitkiin jää normaali halogeeni.

    Leave a comment:


  • H4ck
    replied
    Kävi kyllä tuokin ajatus mielessä...
    Voinko sitten ottaa facelift umpioiden lyhyistä valoista xenon linssin ja laittaa pitkiin?

    Mitä ne bi-xenonit antaa? En oo hirveesti mitään tietoa siitä löytänyt..joskus luin jotain, mutta on unohtunut.
    Last edited by H4ck; 21-02-2010, 19:42.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by H4ck View Post
    En ala uutta theardia tekemään, mutta otsin itselleni E39 Faceliftin xenon umpiot ja aion laittaa ne prefaceliftiin, nyt kun ne on kerran irti, ni tekis mieli laittaa pitkiin valoihin xenon, MUTTA haluaisin pitkiin sen linssin...eihän se muuten mitään hyödytä ja valot sojottaa mihin sattuu..?
    Onko mandollista asentaa linssi pitkiin valoihin, vai meneekö liian säätämiseksi?

    Mulla oli E38 lyhyissä valoissa orkkis xenonit ihan tehtaalta, laitoin 6000K xenonit pitkiin, jonku aikaa ne toimi, mut sit alko pitkät vilkkumaan ja lopulta sammu...onko sit E39 sama juttu? Pitääkö laittaa väliin jotain tms?
    Asenna mieluummin bi-xenonit olemassa oleviin xenoneiden tilalle jos kerran olet umpioita avaamassa

    Leave a comment:


  • H4ck
    replied
    En ala uutta theardia tekemään, mutta otsin itselleni E39 Faceliftin xenon umpiot ja aion laittaa ne prefaceliftiin, nyt kun ne on kerran irti, ni tekis mieli laittaa pitkiin valoihin xenon, MUTTA haluaisin pitkiin sen linssin...eihän se muuten mitään hyödytä ja valot sojottaa mihin sattuu..?
    Onko mandollista asentaa linssi pitkiin valoihin, vai meneekö liian säätämiseksi?

    Mulla oli E38 lyhyissä valoissa orkkis xenonit ihan tehtaalta, laitoin 6000K xenonit pitkiin, jonku aikaa ne toimi, mut sit alko pitkät vilkkumaan ja lopulta sammu...onko sit E39 sama juttu? Pitääkö laittaa väliin jotain tms?

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by Nenone View Post
    I

    Kuis muuten noi xenon pitkät leimalla?
    Ainakin appiukon E39:ssä on kelvannut jo kolmella leimakerralla.

    Leave a comment:


  • Nenone
    replied
    Ite ainakin sahasin sen L-adapterin kahteen osaan ja liimasin sen polttimon kiinni siiden toiseen osaan.. Toinen osa toimii auton ja xenonien johtojen liitoskappaleena.. Kuvia ei myöskään mulla ole..

    Helposti sen kyl tajuaa, et miten se pitää sahata ku vähä zoomailee!

    Kuis muuten noi xenon pitkät leimalla?

    Leave a comment:


  • Robi
    replied
    Muistelisin että sellaisia adaptereitakin saa ostettua joilla saa xenonpolttimon kiinni siihen h7 kantaan. http://www.xenonautovalot.fi/bulbadapters.htm

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎