Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 jäähdytysnesteet lähti kesken ajon.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Josunapalm
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 168
    • Lappeenranta

    e39 jäähdytysnesteet lähti kesken ajon.

    Nyt kävi näin:

    Kyseessä 535iA -96. Ajelin tossa töihinpäin ja ajattelin ohittaa traktorin. Kaasu pohjaan ja samantien kuuluu ihme suhaus ja vasemmasta pyöränkaaresta tulee suurehko vesisuihku. Hiljensin vauhtia ja ajattelin, että en kehtaa jättää tien varteen, vaan ajoin noin minuutin verran firman pihaan vesivana perässä. Konepelti auki ja syylärin ylin letku oli irronnut klemmarin kohdalta. Kysymys kuuluukin: miten tästä eteenpäin? Lämpömittari ei noussut mihinkään ja paisuntasäiliössä on pohjalla ainakin vähän nestettä, koska merkkitikku ei ole aivan pohjassa.
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Laitat letkun takaisin ja nestettä koneeseen. Ilmaat kunnolla. Ja tärkein, muista uusia jäähdyttimen korkki

    Comment

    • Josunapalm
      Bimmer Rookie
      • May 2008
      • 168
      • Lappeenranta

      #3
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Laitat letkun takaisin ja nestettä koneeseen. Ilmaat kunnolla. Ja tärkein, muista uusia jäähdyttimen korkki
      Kuinka saan tuon koko kierron täyteen sitä nestettä? Jonkun threadin tuosta ilmaamisesta luinkin, mutta einyt aivan täysin selventänyt.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by Josunapalm View Post
        Kuinka saan tuon koko kierron täyteen sitä nestettä? Jonkun threadin tuosta ilmaamisesta luinkin, mutta einyt aivan täysin selventänyt.
        Auto käyntiin, lämmityslaite täysille, ilmausruuvi jäähdyttimestä auki, auto hiukan ylämäkeen parkissa ja kaatelet vettä sinne niin kauan kuin tulee ilmaa ilmaruuvista. Kannattaa käyttää kone kuumaksi asti, että termari on auki.

        Comment

        • Josunapalm
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 168
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Auto käyntiin, lämmityslaite täysille, ilmausruuvi jäähdyttimestä auki, auto hiukan ylämäkeen parkissa ja kaatelet vettä sinne niin kauan kuin tulee ilmaa ilmaruuvista. Kannattaa käyttää kone kuumaksi asti, että termari on auki.

          Olempa nyt vähän muitakin threadeja lukenut ja pikkuhiljaa pääsee jyvälle asiasta. Pitää varmaa siirtyä yrittämään kyseistä operaatiota.

          Kiitoksia vastauksista!

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1063
            • Hämeenlinna

            #6
            Ja tätä helpottaa kummasti kun askartelet vanhaan korkkiin 1,5litran pullon kiinni jossa neste saa rauhassa kuplia. näin ite tein omaan 535:seen aikanaan tuo V8 on hieman paskamainen ilmattava kun kansiin jää kuplia.

            ja kannattaa myös avata mittariston salavalikosta 7 osio josta näät koneen lämmöt asteentarkkuudella. helpompi tarkkailla koneen lämpöjä, termostaatti joko 105 tai 108 asteinen.
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • Aksa P
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 394
              • Sawo

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Ja tärkein, muista uusia jäähdyttimen korkki
              Miksi pitäisi vaihtaa korkki, jos ei ole kiehunut. Eikös tuo korkki ala vuotamaan, kun kiehumisen seurauksena syntyvä jäähdytysjärjestelmän liian suuri paine sen hajottaa?
              Last edited by Aksa P; 27-08-2008, 17:59.
              "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

              Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
              E21 M50B20
              E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
              E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
              E34 10/1990 520i
              Honda Prelude EX vm.-83 1.8

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1063
                • Hämeenlinna

                #8
                Tosi bemaristi tietää että aina kun uusi auto tulee pihaan on syytä uusia tuo korkki, ne vanhemmiten hajoilee ja tällöin tulee helposti kallis vahinko kun ei olla maltettu vaihtaa parin kympin osaa...
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                • Aksa P
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 394
                  • Sawo

                  #9
                  Totta turiset. Todellakin toi korkki on väärä säästön paikka.
                  "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                  Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                  E21 M50B20
                  E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                  E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                  E34 10/1990 520i
                  Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by Aksa P View Post
                    Miksi pitäisi vaihtaa korkki, jos ei ole kiehunut. Eikös tuo korkki ala vuotamaan, kun kiehumisen seurauksena syntyvä jäähdytysjärjestelmän liian suuri paine sen hajottaa?
                    Miksi se letku irtosi? Korkki ei toiminut ja tasannut vaan teki liikaa painetta ja ampui letkun irti.

                    Comment

                    • Aksa P
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 394
                      • Sawo

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Miksi se letku irtosi? Korkki ei toiminut ja tasannut vaan teki liikaa painetta ja ampui letkun irti.
                      Kenties?

                      Ja tarkemmin ajateltuna...niinhän se menee.
                      Last edited by Aksa P; 28-08-2008, 00:34.
                      "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                      Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                      E21 M50B20
                      E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                      E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                      E34 10/1990 520i
                      Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                      Comment

                      • -=DmR=-
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 152
                        • Mikkeli

                        #12
                        Jep jep, taas vähän vääriä ilmausohjeita tulee.. Se V8:n ilmaushan on vähän hankalaa ehkä noilla aiemmin mainituilla tekniikoilla, kun kone on normaali käyntilämmössä. Haulla löytyy oikeat ohjeet, itsekin olen pariin kertaan ne kirjoittanut.
                        BMW 520d F11 LCI

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13


                          Lisätään sitten tähän.

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3426
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            #14
                            Itselleni tulee mieleen

                            Vesipumppu & termostaatti kombo
                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎