Announcement

Collapse
No announcement yet.

535 e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HXR
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 13

    535 e39

    Tervehdys! Bemareihin hullaantuneena ja pitkän harkinnan jälkeen, olen päätynyt 535 e39 koppaseen. Vuosimalli tulee olemaan 96-98. Olen yrittänyt etsiskellä täältä tietoa, mutta aika vähän on löytynyt. Eli jos joku viitsisi kertoa kyseisestä mallista... Onko kuinka huoleton ylläpitää? Mitä kannattaa erityisesti tarkastaa, kun on autoa ostamassa? Osien kalleudesta on varmaan turha kysyä Kuinkahan suuret verot tuollaiseen ropsahtaa? Kiitoksia vastauksista.
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Osta kerralla 540, ei juurikaan kalliimpi, ja verot palttiarallaa 8k€ -96:ssa n.180tkm ajetussa, varustelut sähköistä takalasinverhoo myöten, sportnahkat ym... :juo

    Ja kepillä tietenki, jos et invalidi oo? :wink:
    ...

    Comment

    • HXR
      Newbiemmer
      • Sep 2004
      • 13

      #3
      Kyllähän minä sitäkin oon ajatellu. Onko paljon eroa osien hinnoissa, tai onko 540 paljon kalliimpi pitää? Mitenkä kulutus noiden kahden välillä, tosin sillä nyt ei niin väliä ole. Olisihan siinä tehoa jonkun verran enemmän :P

      Comment

      • karppi
        Bimmer Rookie
        • Mar 2003
        • 132

        #4
        Itse aikoinani päädyin tohon 540e39 ajettuani ensin 535:lla ja todettuani
        tehojen eron aikast huimaavaksi käytössä.Riippuu tietty kuka mitäkin hakee jne mutta ei tartte sit olla hakemassa ainakaa tehoja heti lisää vaikka ei niitä nytkään liikaa ole . Omassa pelissä ei ole muuta vikoja ollut kuin paisuntasäiliö poksahti halki eräänä kauniina iltana ja vedet pihalle ,selvisin kuitenkin pelkän pytyn ja korkin vaihdolla .Bensaa menee kaikki mitä tankkiin laittaa ja vähän enemmän että sellasta ...

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1194
          • Espoo

          #5
          Originally posted by reddewil

          Ja kepillä tietenki, jos et invalidi oo? :wink:
          Pyh, ei tuon hyödyttömän kepin vääntely enää ketään kiinnosta, ainakaan autoratojen ulkopuolella.
          Paremmissa autoissa on mukavuus ykkösenä ja se riittää että yhtä vipstaakia käyttämällä auto siirtyy näpsäkästi paikasta toiseen...

          JD
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • rennwagen
            Newbiemmer
            • Aug 2004
            • 29
            • Helsinki

            #6
            Siis kukaan täysjärkinen ei Manuaalia tuolla koneella osta!
            Viimeistään joskus myydessäsi ostajaehdokkaat nauravat, kun kuulevat, että pitää hämmentää.Kun jo 528 on melkoinen kulkija (Suomessa ja suurin piirtein laillisilla nopeuksilla) automaatilla, niin miten sitten sama yli 4 l koneella?

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              #7
              540

              Tosiaan 540 alle jos haluat e39 kasikoneella. 535 on vähän väliin putoaja malli. Ei oikeastaan mitään "plussia" verrattuna 540. Huollot ja varaosat maksaa samanverran ja useimmat osat on ihan samoja. Kulutus on vain karvan verran pienempi ja se about 100nm vääntö ero tuntuu!!!

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Ja kun on kokeillut em.yhdistelmää tai mitä tahansa muutakin e39:iä steptronicilla, koko manualiajatuskin puistattaa. Bemu on tehnyt yhden autohistorian hienoimmista automaateista(manialitoiminnolla) joten tässä kohdin ei oikeastaan ole edes vaihtoehtoja. e39:ssä manuali on kankea ja selvästi luonnoton loota ko.koriin/moottorien ominaisuuksiin.

                Comment

                • Polar
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 2045
                  • Espoo

                  #9
                  mulla olis yks manuaalivaihteinen e39 535i ylimääräisenä osta pois ni ei tartte saksaan asti mennä hakemaan.
                  Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
                  - Official member of Team Järki & Kohtuus -
                  - You gotta pay to play -

                  Comment

                  • HXR
                    Newbiemmer
                    • Sep 2004
                    • 13

                    #10
                    Mitenkäs nuo viat tuossa 540? Kun lueskelin, että eivät olisi kaikkein helpompia (saattaa löytyä paljonkin vikoja. tosin tietysti autokohtaista)

                    Entäpä olisiko verot paljonkin suuremmat? Jostain olin lukevinani, että ainakin tuossa 540 on jokin erikoispinnoite sylintereissä? Että uskaltaako tuohon laittaa venäjän bensaa? On vaan raja tuossa lähellä, ja on muutenkin tullut käytyä tankkaamassa naapurimaassa viimeiset kolmevuotta. Olisi vaan huima säästö bensoissa, tosin tulee kyllä kalliiksi jos kone pamahtaa. :|

                    Comment

                    • e36next
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 1574
                      • Hattula

                      #11
                      Toi 540i ehdottomasti, voimaa vähän eri lailla kun 535i:ssä. Toi 6-vaiht. manuaali olis ihan kiva mulle kun vielä pidän manuaaleista, mut sit on vaikee löytää samanhenkistä ostajaa autoo myydessä. No, vanhempana sit siirrytään automaatteihin ja onhan tota e38 740i:täkin saanu manuaali 6-speederinä.
                      BMW M3 e90 6-spd ´08 Silverstone II
                      Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Vision Automatic SW ´20
                      Ford Fiesta 1.0 Ti-VCT 80hv "Ahvenisto - 1.52 Edition" ´13

                      Comment

                      • mertzi60
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 19
                        • Stadi

                        #12
                        535i 3,5 8

                        Terve, olen 15 vuotta luottanut Stuttgard:in tuoetteisiin mutta, tuli viime viikolla käytyä Saksassa ja kun en löytänyt sopivaa mb:tä ja vastaan tuli
                        hieno 535i 3,5 V8 -98 automaatilla(tip). Kunnon koeajon jälkeen täytyi todeta että, kyllä ne Münchenikin pojat osaa autoja tehdä ja kun vielä hinnassakin päästiin ostajaa mielyttävään loppusummaan niin kaupathan siinä tuli tehtyä. Siis täysin vihreänä BMW omistajana tiedon jano on valtava, eli minkälainen tuo edellämainittu tekniikka on kestävyys/tyyppiviat mitä muuta autosta yleensä kannattaa tsekata? Ainakin ensimmäiset 600km on ollut pelkkää ajamisen suurta riemua,
                        autolla 2-omistajaa kilometrejä 92tkm, myyjänä hamburg:in suurin Opel/Cadi/Chevy piirimyyjä(metroauto), todella hieno palvelu ja myyjät Saksalaisia ei mitään autokebabpizzakauppiaita

                        Comment

                        • mertzi60
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 19
                          • Stadi

                          #13
                          535i 3,5 8

                          Terve, olen 15 vuotta luottanut Stuttgard:in tuoetteisiin mutta, tuli viime viikolla käytyä Saksassa ja kun en löytänyt sopivaa mb:tä ja vastaan tuli
                          hieno 535i 3,5 V8 -98 automaatilla(tip). Kunnon koeajon jälkeen täytyi todeta että, kyllä ne Münchenikin pojat osaa autoja tehdä ja kun vielä hinnassakin päästiin ostajaa mielyttävään loppusummaan niin kaupathan siinä tuli tehtyä. Siis täysin vihreänä BMW omistajana tiedon jano on valtava, eli minkälainen tuo edellämainittu tekniikka on kestävyys/tyyppiviat mitä muuta autosta yleensä kannattaa tsekata? Ainakin ensimmäiset 600km on ollut pelkkää ajamisen suurta riemua,
                          autolla 2-omistajaa kilometrejä 92tkm, myyjänä hamburg:in suurin Opel/Cadi/Chevy piirimyyjä(metroauto), todella hieno palvelu ja myyjät Saksalaisia ei mitään autokebabpizzakauppiaita

                          Comment

                          • Bemariukko
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 60

                            #14
                            Originally posted by HXR
                            Mitenkäs nuo viat tuossa 540? Kun lueskelin, että eivät olisi kaikkein helpompia (saattaa löytyä paljonkin vikoja. tosin tietysti autokohtaista)

                            Entäpä olisiko verot paljonkin suuremmat? Jostain olin lukevinani, että ainakin tuossa 540 on jokin erikoispinnoite sylintereissä? Että uskaltaako tuohon laittaa venäjän bensaa? On vaan raja tuossa lähellä, ja on muutenkin tullut käytyä tankkaamassa naapurimaassa viimeiset kolmevuotta. Olisi vaan huima säästö bensoissa, tosin tulee kyllä kalliiksi jos kone pamahtaa. :|
                            Uskaltaa ei oo nikasilia e39:n pytyissä, ja uskaltaa vaikka oliskin.

                            Comment

                            • HXR
                              Newbiemmer
                              • Sep 2004
                              • 13

                              #15
                              OK! Mutta vielä kaipailisin tietoja noista 540 vioista, mieluiten suomeksi. Löysin muutaman englanninkielisen linkin, mutta on niin tyhmä, etten mä tajunnu oikein mitään niistä :( Mitä kannattaa tarkistaa erityisesti ostohetkellä?

                              POLAR: Mikä vm? kilometrit? väri? ym.? hinta??

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎