e39 530d -99 käynnistyy huonosti ja sammuu välillä täyskaasu kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ahola4
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 24

    e39 530d -99 käynnistyy huonosti ja sammuu välillä täyskaasu kiihdytyksessä

    Carsoft antoi vika koodin 1190 rail pressure regulation, läpinäkyvissä polttoaineputkissa näkyy ilmakuplia. onkohan vika siirtopumpussa ?
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by ahola4 View Post
    Carsoft antoi vika koodin 1190 rail pressure regulation, läpinäkyvissä polttoaineputkissa näkyy ilmakuplia. onkohan vika siirtopumpussa ?
    Terve itsellä oli täysin samanlainen ongelma pari vuotta sitten silloisessa manuaalissa, lopulta auto sammui vauhdista eikä sitten enää lähtenyt käyntiin vaikka kuinka sahasi...polttoainepumppu ja kampiakselin asentotunnistin vaihdettiin laakkosella ja hinta tais olla 500e luokkaa, polttoainepumppua veikkaisin aika varmaksi...en sit tiiä miten toi asentotunnistin vaikutti vikaan
    Last edited by Marko.K; 01-09-2008, 21:17.
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • ahola4
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 24

      #3
      paha vaan arvata onko tuo siirtopumppu vai tankissa oleva pumppu nyt sitten rikki :think.

      Comment

      • 2BMW.n loukku
        Newbiemmer
        • Oct 2006
        • 22
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by ahola4 View Post
        Carsoft antoi vika koodin 1190 rail pressure regulation, läpinäkyvissä polttoaineputkissa näkyy ilmakuplia. onkohan vika siirtopumpussa ?
        Moi,toi siirtopumppu ilmeisesti menossa,tai tankin pumppu.Itellä oli nykimistä eka 4000rpms sit 3000rpms.
        Vaihdatin siirtopumpun nyt oireet poissa. Mulla ei auto sammunu.
        Toi et käynnistyy huonosti voi olla et suutin menossa,itellä oli niitä ongelmia.
        2 kertaa joutunu vaihtamaan 2kpl suutinta.

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #5
          Viallinen siirtopumppu ei (yleensä) aiheuta ilmakuplia PA-linjaan, ellei siellä ole muuta vuotoa, josta ilmaa pääsee mukaan. Tankin pumppu sen sijaan herkästi aiheuttaa juuri tuota ilmaongelmaa. Esiintyykö ongelmaa enemmän vajaalla tankilla ja täydellä toimii paremmin?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • ahola4
            Bimmer Rookie
            • Jan 2007
            • 24

            #6
            tankki oli puolillaan kun ongelmat alkoivat, en viitsinyt kokeilla auttaako jos tankin vetää täyteen. Tankin joutuu varmaan tyhjentämään jos pumpun vaihtaa. Onko kellään kokemuksia tuon pumpun vaihtamisesta onko se helppo homma ?

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #7
              Jos tankin täyttö auttaa ongelmaan, niin vika on lähes satavarmasti viallisessa tankinpumpussa.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • ahola4
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 24

                #8
                pitää tänään testata laittaa tankki täyteen jos kuplat sillä katoasi

                Comment

                • ahola4
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 24

                  #9
                  nyt on tankinpumppu vaihdettu ja kuplatkatosivat
                  kiitos vinkeistä

                  Comment

                  • MakeJ
                    BTCF Member
                    • Jun 2005
                    • 324
                    • Hml

                    #10
                    Tutun kuuloinen ongelma, luukuun ottamatta täyskaasu tilannetta Tänään aamulla sai autoa sahata hiukan pidempään käyntiin ja kun pääsin 100m kotipihasta niin auto sammui. Konehuoneessa polttoaine letkussa näytti menevän enemmän ilmaa kuin dieseliä. Tankki oli melko tyhjä ehkä noin 15 litraa. Hain 20l lisää ainetta tankkiin niin auto lähti taas käyntiin ja sain ajettua sen kotipihaan. Vikakoodeja oli kasa liittyen polttoaineen syöttöön ja pumpun ohjaukseen, mutta selvästi näyttää tankin pumpu olevan vainaa tääläkin. No onneksi saan uuden pumpun vielä tänään.
                    E60 535dA LCI -07 M-sport
                    E39 530dAT -99 "M-sport"

                    Comment

                    Working...
                    X