Announcement

Collapse
No announcement yet.

523iA e 39 -96 kone röpöttää/ korjaamoa pk seudulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elgato79
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 2

    523iA e 39 -96 kone röpöttää/ korjaamoa pk seudulla

    Terve, tarvitsisin apuja pikaisesti.
    Eli auto keitti ensin lisäsin nesteitä sen jälkeen varmaan vähän liikaa kun paisuntasäiliö meni melkein täyteen sen jälkeen ajoin auton vain parkkiin. Mutta nesteet on tullut taas ulos. Tänään koitin ajaa auton korjaamolle, mutta kesken ajon auto alkoi röpöttää kuin nelitahti enduro ja pakoputkesta tuli savua. Niin jätin auton tien varteen ettei tule enempää vahinkoa.
    Nyt varmaan täytyisi soittaa hinaaja autolle. Osaako kukaan sanoa mikä autossa voisi olla. kansipahvi,kansi vai voisiko auto saada ilmaa jostain epäilen että kun kuumat nesteet on tunkenut ulos niin ainakin joitain vuotoja tullut letkuihin. Onko pääkaupunkiseudulla jotain korjaamoa mitä suosittelisitte, jos ei löydy mitään niin pakko viedä laakkoselle. Kiitos avusta etukäteen.
    Ja jos mitään infoa mitä tulee maksamaan jos esim kansi paskana.
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8094
    • Willähde

    #2
    Letkut ja termostaatin kotelo tarkistukseen. Lisää vettä koneeseen ja katso työntääkö samantien jostain pihalle.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Siis todennäköisesti vesipumppu on pamahtanut ja nyt kun sillä on silti ajeltu, on ainakin kansi melko varmasti vainaa. Kansipahvi joka tapauksessa.
      Korjausarviota on mahdoton antaa, mutta +1500€ nyt kumminkin.

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        En menisi allekirjoittamaan että itse kanteen on siltikään tullut vaurioita. On noita useampaan kertaan keittäneitä kuutosia myös bmw merkkisinä pystynyt ihan samoilla kansilla toimiviksi kasaamaan, itsellänikin semmoinen on ollut kannentiivisteen vaihdon jälkeen ajossa jo 80tkm...
        Jokatapuksessa muutoin vika todennäköisesti edellisen kommentin mukainen, tietysti itse autoa tutkimatta on turha lähteä arvailemaan, joskus kyse voi olla pienemmästäkin asiasta, vähimmillään ehkä kiehuminen on tapahtunut viallisen vesipumpun / termostaatin tai nesteen vähyyden takia; sen jälkeen järjestelmään on jäänyt ilmaa jolloin keittää uudestaan ja ehkä jo ensimmäisen kiehumisen seurauksena myös ilmestynyt vuoto jonnekin.
        Jos kansi on kunnossa niin voi kustannuksetkin pysyä kurissa, mikäli nestevuoto tapahtuu kuitenkin kannentiivisteen kautta niin kannen kunnon pystyy toteamaan vasta irroittamisen jälkeen.
        Last edited by WSE1; 08-09-2008, 20:07.

        Comment

        • elgato79
          Newbiemmer
          • Sep 2008
          • 2

          #5
          Kiitos vastauksista. Auto hinattu korjaamolle. Katsotaan mitä vahinkoa on tullut.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎