Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 automaattiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaloju-w
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 42

    E39 automaattiongelma

    Morjes! Ilmeni laatikkoon seuraavanlainen vika. Vitonen ei tahdo mennä päälle sekä ongelmaa turbiinilukon päälle menossa. Pitää ajaa reilusti lujempaa että vaihtaa päälle. Välillä toimii OK. Muut vaihteet toimivat OK. Oisko jollain kokemusta asiasta. ABS ja ASC valo palaa, on kyllä palanu jo ennen ongelmaa. Kyseessä ilmeisesti vain yhdistyshäiriö, koska välillä poistuu ja pienestä iskusta päälle.
    Kiitos vastauksista.
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by jaloju-w View Post
    Morjes! Ilmeni laatikkoon seuraavanlainen vika. Vitonen ei tahdo mennä päälle sekä ongelmaa turbiinilukon päälle menossa. Pitää ajaa reilusti lujempaa että vaihtaa päälle. Välillä toimii OK. Muut vaihteet toimivat OK. Oisko jollain kokemusta asiasta. ABS ja ASC valo palaa, on kyllä palanu jo ennen ongelmaa. Kyseessä ilmeisesti vain yhdistyshäiriö, koska välillä poistuu ja pienestä iskusta päälle.
    Kiitos vastauksista.
    Hoida se ABS vika kuntoon...sillä se laatikon toiminta paranee. Laatikko saa väärää nopeussignaalia kun ei ABS toimi.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • jaloju-w
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 42

      #3
      Laatikko temppuilee, vaikka ABS-valo ei palaisikaan. Nopeustieto tulee muistaakseni takapyörän takosta, nopeusanturi tai paremminkin sen johto on paskana etupäästä.

      Comment

      • jaloju-w
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 42

        #4
        kai nyt jollain on kokemusta asiasta???

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          #5
          Originally posted by jaloju-w View Post
          Laatikko temppuilee, vaikka ABS-valo ei palaisikaan. Nopeustieto tulee muistaakseni takapyörän takosta, nopeusanturi tai paremminkin sen johto on paskana etupäästä.
          No hoida nyt nuo ensin kuntoon.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • Jorkkoo
            Bimmer Rookie
            • Mar 2008
            • 89

            #6
            Anteeksi tyhmyyteni, mutta tarkoitatko tuolla turbiinilukolla sitä että vaihde "muuttuu kiinteäksi" ? Omassa e39 tomaatissa viitosvaihde lukittuu vasta sitten kun moottorin lämmöt ovat normaalissa. Tekeekö tuo laatikko kiusaa kun moottori on kylmä vai lämmin?

            Comment

            • Arnolds
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3310
              • Kajjjaani

              #7
              Kyllä siis vitonen lukittuu. Kylmällä ei tuo laatikko toimi heti "normaalisti" vaan vaihtaa hieman nihkeämmin. Kun laatikon öljyt on lämmenneet niin sitten alkaa toimia normaalisti.
              F26 xDrive20d TwinPower

              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

              Comment

              • jaloju-w
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 42

                #8
                Niin normaalisti se toimii niin, että turbiinilukko menee päälle vasta kun moottorin lämmöt on noussu normaaliksi. Muuten, vitosvaihde ja turbiinilukko on eri asia.

                Comment

                • jaloju-w
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 42

                  #9
                  Niin, ja kysymykseesi tekee kiusaa kylmänä ja lämpimänä. Auto menossa huoltoon 2.10. Ilmottelen mitä sieltä selviää.

                  Comment

                  • ApriliaMan
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 235
                    • Lohja

                    #10
                    Mulla oli autossa samat oireet ja syyt olivat: vasemman etupyörän abs anturi rikki ja vaijeri poikki yksiköstä mikä katkoo syöttöä (luistonesto)

                    Vaihdoin ensin vaijerin jolloin asc valo sammui, meni muutama päivä jolloin alko abs valo palamaan. Laatikko ei toiminu kunnolla (samat oireet)

                    Heti kun vaihdoin abs anturin niin laatikko alkoi toimimaan normaalisti...

                    Niin, mun auto on e39 528 -97
                    e39 530iA ///M Sport -02
                    Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                    ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #11
                      Mulla oli vastaava ongelma ja laatikko meni uusiksi!! Nyt esim. vitosella n. 75km/h heittää turbiibilukon päälle ja pysyy siinä kunnes kulutus nousee 20l hujakoille! Sillä ei ole mitään merkitystä on kylmä vai lämmin, turbiinilukko menee päälle samalla tavalla!
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎