Eli siis E39 528 i nostaa jäähdytysnesteen pinnan paisuntasäiliössä melkein korkkiin asti mutta veden lämpötila pysyy normaalina... Mikä mahtaisi olla vikana??????:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Aaapuva.. E39 528i jäähdytysnesteen pinta lähellä korkkia??
Collapse
X
-
Joko jäähdytysjärjestelmässä on ilmaa, tai sitten kansipahvi "vuotaa" painetta jäähdytyskanavaan. Onko koneelle tehty jotain remonttia lähiaikoina, tai onko keittänyt tms? keittäminen kyllä aika epätavallista näille koneille...e46 325ci cabrio m-sport2
Ex: e46 320da touring -04
e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
e39 528ia -96
e34 525i -92
e30 320i touring -88
e36 328i coupe -97
e36 325i -91
Comment
-
-
Käynnistyksen jälkee..
Auto vasta tullut kannentiivisteen vaihdosta ja nesteen lisääntyminen omasta mielestäni voisi johtua vain siitä että tiiviste jälleen mennyt ja jotain pääsee jäähdytysnesteen sekaan mikä lisää tilavuutta mutta en ainekaan huomannu nesteessä mitään kummallista väri eroa normaaliin... Kun avasin paisuntasäiliön korkin en kuullut minkäänlaista sihahdusta joten painetta se ei ainakaan kerää liikaa......
Comment
-
-
Originally posted by mr_duck View PostNestepinta laskee tietenkin kylmänä hieman mutta heti kun kone lämpenee jälleen melkein korkissa asti... Eniten ihmetyttää kun ei ole painetta paisuntasäiliössä ollenkaanNooh eiköhän se korjaamolla selviä jos nyt auto sattuu kestämään kasassa viikonlopun yli
Mahtaako paisuntasäiliön korkin tiiviste tai itse korkki olla kunnossa ?
Jos ei painetta ole, jostain vuotaa ja nestepinta tietysti nousee ylös moottorin lämmetessä.
Nestepintahan nousee paisuntasäiliössä normaalistikin ylös tai jopa yli, jos kuuman moottorin korkkia raotetaan.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Luultavasti se korkki on rikki. Siinä korkin päällä lukee esim. 140=1,4bar tai 200=2bar. Eli Korkin tulee kestää painetta tietyn verran. Jos ei kestä niin nestepinta nousee äkkiä lämpimänä korkin rajaan.
Bemarin nestejärjestelmät suunniteltu toimimaan melko kovalla paineella, joten katsii laittaa se korkki kuntoon. Ja ehdottomasti aivan uusi korkki merkkiliikkeeltä. Ja se paineraja tulee olla oikea. Ei ole kovin mahdottoman hintainenkaan muistaakseni.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by mr_duck View PostAuto vasta tullut kannentiivisteen vaihdosta ja nesteen lisääntyminen omasta mielestäni voisi johtua vain siitä että tiiviste jälleen mennyt ja jotain pääsee jäähdytysnesteen sekaan mikä lisää tilavuutta mutta en ainekaan huomannu nesteessä mitään kummallista väri eroa normaaliin... Kun avasin paisuntasäiliön korkin en kuullut minkäänlaista sihahdusta joten painetta se ei ainakaan kerää liikaa......
Jos moottori pelaa ok, ja nestepinnan korkeus ei vaihtele muuten kuin lämpötilan mukaan, niin ei kun ajoa vaan. Ylimääräinen neste kyllä tulee pois korkin kautta aikanaan.
Mielestäni tuo mittaviiva paisarissa kertoo minimipintatason 20 asteessa, mutta saa sitä enemmänkin olla (mutta ei siitä hyötyäkään ole)."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostLuultavasti se korkki on rikki. Siinä korkin päällä lukee esim. 140=1,4bar tai 200=2bar. Eli Korkin tulee kestää painetta tietyn verran. Jos ei kestä niin nestepinta nousee äkkiä lämpimänä korkin rajaan.
Bemarin nestejärjestelmät suunniteltu toimimaan melko kovalla paineella, joten katsii laittaa se korkki kuntoon. Ja ehdottomasti aivan uusi korkki merkkiliikkeeltä. Ja se paineraja tulee olla oikea. Ei ole kovin mahdottoman hintainenkaan muistaakseni.
Omaan autooni vaihdoin 1,4 bar korkin 2 bar korkin tilalle ajatellen, että syyläri/paisari ehkä kestäisivät repeämättä kauemmin...
En sitten tiedä onko operaatiolla mitään vaikutusta käytännössä.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
Comment