Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aaapuva.. E39 528i jäähdytysnesteen pinta lähellä korkkia??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr_duck
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 5

    Aaapuva.. E39 528i jäähdytysnesteen pinta lähellä korkkia??

    Eli siis E39 528 i nostaa jäähdytysnesteen pinnan paisuntasäiliössä melkein korkkiin asti mutta veden lämpötila pysyy normaalina... Mikä mahtaisi olla vikana??????:think
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    #2
    Laitappas auto käyntiin ja tarkista tilanne uudestaan
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • quisma
      BTCF Member
      • May 2005
      • 381
      • Toijala

      #3
      Joko jäähdytysjärjestelmässä on ilmaa, tai sitten kansipahvi "vuotaa" painetta jäähdytyskanavaan. Onko koneelle tehty jotain remonttia lähiaikoina, tai onko keittänyt tms? keittäminen kyllä aika epätavallista näille koneille...
      e46 325ci cabrio m-sport2

      Ex: e46 320da touring -04
      e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
      e39 528ia -96
      e34 525i -92
      e30 320i touring -88
      e36 328i coupe -97
      e36 325i -91

      Comment

      • mr_duck
        Newbiemmer
        • Aug 2006
        • 5

        #4
        Käynnistyksen jälkee..

        Auto vasta tullut kannentiivisteen vaihdosta ja nesteen lisääntyminen omasta mielestäni voisi johtua vain siitä että tiiviste jälleen mennyt ja jotain pääsee jäähdytysnesteen sekaan mikä lisää tilavuutta mutta en ainekaan huomannu nesteessä mitään kummallista väri eroa normaaliin... Kun avasin paisuntasäiliön korkin en kuullut minkäänlaista sihahdusta joten painetta se ei ainakaan kerää liikaa......

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4927
          • Kotka

          #5
          Kerros nyt ihan omin sanoin MITEN sä tarkistat nestepinnan?
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • mr_duck
            Newbiemmer
            • Aug 2006
            • 5

            #6
            Näin

            Annan koneen ensin jäähtyä jonka jälkeen katson paisuntasäiliöstä nesteen tason , jos olisin kotona niin voisin perehtyä hieman paremmin mutta kun olen tuttavani luona tällä hetkellä niin ei ole oikein mahdollisuutta. Toivottavast ei laukea kotimatkalla

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              #7
              Joo, anna koneen jäähtyä ja laita KÄYNTIIN niin kuin sanoin ja kas, neste pinta alkaa vajoamaan
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • mr_duck
                Newbiemmer
                • Aug 2006
                • 5

                #8
                Noup

                Nestepinta laskee tietenkin kylmänä hieman mutta heti kun kone lämpenee jälleen melkein korkissa asti... Eniten ihmetyttää kun ei ole painetta paisuntasäiliössä ollenkaan Nooh eiköhän se korjaamolla selviä jos nyt auto sattuu kestämään kasassa viikonlopun yli

                Comment

                • jonne
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 248
                  • Rusko

                  #9
                  Originally posted by mr_duck View Post
                  Nestepinta laskee tietenkin kylmänä hieman mutta heti kun kone lämpenee jälleen melkein korkissa asti... Eniten ihmetyttää kun ei ole painetta paisuntasäiliössä ollenkaan Nooh eiköhän se korjaamolla selviä jos nyt auto sattuu kestämään kasassa viikonlopun yli

                  Mahtaako paisuntasäiliön korkin tiiviste tai itse korkki olla kunnossa ?
                  Jos ei painetta ole, jostain vuotaa ja nestepinta tietysti nousee ylös moottorin lämmetessä.
                  Nestepintahan nousee paisuntasäiliössä normaalistikin ylös tai jopa yli, jos kuuman moottorin korkkia raotetaan.
                  Mikä laulaen tulee, se tulee.

                  BMW E39 M5, vm. 2002

                  Comment

                  • ockelbo4500
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 926
                    • Sotkamo--Oulu

                    #10
                    Luultavasti se korkki on rikki. Siinä korkin päällä lukee esim. 140=1,4bar tai 200=2bar. Eli Korkin tulee kestää painetta tietyn verran. Jos ei kestä niin nestepinta nousee äkkiä lämpimänä korkin rajaan.
                    Bemarin nestejärjestelmät suunniteltu toimimaan melko kovalla paineella, joten katsii laittaa se korkki kuntoon. Ja ehdottomasti aivan uusi korkki merkkiliikkeeltä. Ja se paineraja tulee olla oikea. Ei ole kovin mahdottoman hintainenkaan muistaakseni.
                    BMW E84 X1 18dXdrive -14

                    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                    Ex, E46 320 d Touring -01
                    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                    Comment

                    • Havis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1838
                      • Kotona/Poissa

                      #11
                      Originally posted by mr_duck View Post
                      Auto vasta tullut kannentiivisteen vaihdosta ja nesteen lisääntyminen omasta mielestäni voisi johtua vain siitä että tiiviste jälleen mennyt ja jotain pääsee jäähdytysnesteen sekaan mikä lisää tilavuutta mutta en ainekaan huomannu nesteessä mitään kummallista väri eroa normaaliin... Kun avasin paisuntasäiliön korkin en kuullut minkäänlaista sihahdusta joten painetta se ei ainakaan kerää liikaa......
                      Jäähdytysjärjestelmä ylitäytetty tuolla kannentiivisteen vaihtaneessa huollossa?

                      Jos moottori pelaa ok, ja nestepinnan korkeus ei vaihtele muuten kuin lämpötilan mukaan, niin ei kun ajoa vaan. Ylimääräinen neste kyllä tulee pois korkin kautta aikanaan.

                      Mielestäni tuo mittaviiva paisarissa kertoo minimipintatason 20 asteessa, mutta saa sitä enemmänkin olla (mutta ei siitä hyötyäkään ole).
                      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                      E60 523iA -08

                      Comment

                      • jonne
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 248
                        • Rusko

                        #12
                        Originally posted by ockelbo4500 View Post
                        Luultavasti se korkki on rikki. Siinä korkin päällä lukee esim. 140=1,4bar tai 200=2bar. Eli Korkin tulee kestää painetta tietyn verran. Jos ei kestä niin nestepinta nousee äkkiä lämpimänä korkin rajaan.
                        Bemarin nestejärjestelmät suunniteltu toimimaan melko kovalla paineella, joten katsii laittaa se korkki kuntoon. Ja ehdottomasti aivan uusi korkki merkkiliikkeeltä. Ja se paineraja tulee olla oikea. Ei ole kovin mahdottoman hintainenkaan muistaakseni.

                        Omaan autooni vaihdoin 1,4 bar korkin 2 bar korkin tilalle ajatellen, että syyläri/paisari ehkä kestäisivät repeämättä kauemmin...
                        En sitten tiedä onko operaatiolla mitään vaikutusta käytännössä.
                        Mikä laulaen tulee, se tulee.

                        BMW E39 M5, vm. 2002

                        Comment

                        • okko
                          BTCF Honorary Member
                          • Apr 2005
                          • 1768
                          • Honkajoki

                          #13
                          pitää lämpönsä huonommin, kun kiehumispiste laskee. Se alkaa kyllä keittää jos korkki ei pidä, kunhan on tuupannu vetet pihalle.
                          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                          Comment

                          • Messerschmitt
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2007
                            • 85
                            • Helsingfors

                            #14
                            Korkki !

                            E39:iin vaihdettu syyläri,vesipumppu,termari,kansipahvi.
                            Nesteet useamman kerran.
                            Ja vikaksi uusin paisarin korkin.
                            Marmoritiskiltä haettaessa n.8-10€
                            Paisarin korkin vaihdolla säästää isommatkin toimenpiteetkin.
                            E39 528i Touring -99

                            Comment

                            • mr_duck
                              Newbiemmer
                              • Aug 2006
                              • 5

                              #15
                              Korkki...

                              Paisuntasäiliönkorkki saattaisi hyvinkin olla vikana, pitääkin hakea merkkiliikkeesta uusi ja kokeilla jos ei enää nesteet nousisi... koska kylmänä menevät "kalt" merkkiviivalle niinkuin pitääkin mutta kun kone lämpenee niin nousevat korkkiin asti... Kiitos vinkeistä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎