Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523i jäähdytysnestettä katoaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #16
    sitä sinapin väristä töhnää näistä löytyy öljykorkista kylmän kelin aikaan kaikista, ilman kansivikaa!
    pidempi maantiereissu poistaa töhnän, lyhyet reissut (töihin,kauppaan, jne..) sitten taas tuo sen takaisin.
    huohotusjärjestelmän ominaisuus, ei sitä öljyn seassa ole vaan ainoastaan huohotusjärjestelmän letkuissa ja korkissa.

    Comment

    • turomu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 310
      • Kuusamo

      #17
      ihan uutta tietoa minulle... Pitäskö tuo sitten vaihtaa öljyt ensi hätään ja seurata tilannetta? Ikinä ei töhnää ole kutosissa ollut, vaikka monta olen omistanutkin...

      Mitens sitten se lämpöjen alhaisuus, termostaatti jumissa?

      Siis mittatikkuun tarttui sitä töhnää vain vahän ja muuten öljy normaalin väristä
      X3 30d M-sport
      exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

      Comment

      • LowFlyer
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 95
        • Lappeenranta

        #18
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Sama mulla. Ei tullut koskaan katottua paljonko nesteitä oli vesipumppurempan jäljiltä alunperin, mutta nyt myöhemmin mitä oon kattonu niin aina on juuri sen verran vähän että se koho kyllä kelluu, mutta melkein niin alhaalla kuin se nyt kellua voi. En ole lisännyt eikä tunnu vähenevänkään.
        En ole minäkään nyt jaksanut päätäni tuolla vaivata ja vaikuttas olevan sama mulla. Eli laskee siihen tiettyyn pisteeseen suht nopeasti, mutta ei sitten enää siitä alaspäin vaikka kuinka ajaisi...Mistähän moinen johtuu, itse en keksi äkkiseltään mitään?

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7432
          • Oulu

          #19
          Originally posted by turomu View Post
          ihan uutta tietoa minulle... Pitäskö tuo sitten vaihtaa öljyt ensi hätään ja seurata tilannetta? Ikinä ei töhnää ole kutosissa ollut, vaikka monta olen omistanutkin...
          Tästähän löytyy paljonkin juttua täältä:



          Mulla ainakin on ihan "normaalia" että öljykorkki ja venttiilikopalta lähtevä huohotinputkin on tämän näköinen talvella:

          Last edited by Petri.Kekkonen; 16-12-2008, 08:57.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Ac Naisseri
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 109
            • Raisio

            #20
            Originally posted by LowFlyer View Post
            En ole minäkään nyt jaksanut päätäni tuolla vaivata ja vaikuttas olevan sama mulla. Eli laskee siihen tiettyyn pisteeseen suht nopeasti, mutta ei sitten enää siitä alaspäin vaikka kuinka ajaisi...Mistähän moinen johtuu, itse en keksi äkkiseltään mitään?

            Itellä karkas jäähdytysnestettä samalla lailla E36 325:es. Min-rajalla ei pysyny millään, mutta sitte paisarin pohjalla pysy samas paikkaa aina. Koitin piruuttani kiristää kaikkien vesiletkujen klemmarit ja ylävesiletkun klemmari oli aiva liian löysällä. Sen jälkeen on pysyny litkut merkityllä rajalla.

            Eli tarkasta vesiletkujen klemmarit!

            Comment

            • turomu
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 310
              • Kuusamo

              #21
              nyt on laitettu jäitä hattuun ja kansi jätetään rauhaan toistaiseksi. Vaihdetaan termari, vesipumppu ja öljyt, sitten ajoa ja seurailua. Joululomalla jos putsais huohotusjärjestelmän.
              Epäilen että töhnää on syntynyt viallisen termarin ansiosta. Ajoin autolla n 220km matalilla lämmöillä.

              Kiitos taas foorumilaisille, voi olla että rahaa taas säästyi....
              X3 30d M-sport
              exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎