Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tds kaasu häviää ja tyhjäkäynti ontuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • D-smoke
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 4

    e39 tds kaasu häviää ja tyhjäkäynti ontuu

    elikkäs ajossa ku vaihtaa vaihetta, ni saattaa kaasu hävitä toiminnasta!?!
    nostaa kaasupolkimen ylös ja polkasee kytkintä, ni taas kaasupoljin reagoi..
    välillä riittää ku käyttää kaasun vaan ylhääl, ni rupee taas pelaamaa!!

    tyhjäkäynnillä kone ontuu ja vähän ravistaa, kun nostaa kierrokset 1000 tai ylemmäs, ontuminen ja ravistus katoaa??!!

    vaihettu suuttimien paluu letkut, ku vuoti ----- ei vaikutusta
    uus löpösuodatin ----- ei vaikutusta

    Mikä avuksi ??? :think
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    Vaihtoehdot.
    Polkimen potentiometri, sen liitin
    Pumppu.

    Eipä oikeen muuta oo jäljellä.
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • Shadow-line
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 245
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by D-smoke View Post
      elikkäs ajossa ku vaihtaa vaihetta, ni saattaa kaasu hävitä toiminnasta!?!
      nostaa kaasupolkimen ylös ja polkasee kytkintä, ni taas kaasupoljin reagoi..
      välillä riittää ku käyttää kaasun vaan ylhääl, ni rupee taas pelaamaa!!

      tyhjäkäynnillä kone ontuu ja vähän ravistaa, kun nostaa kierrokset 1000 tai ylemmäs, ontuminen ja ravistus katoaa??!!

      vaihettu suuttimien paluu letkut, ku vuoti ----- ei vaikutusta
      uus löpösuodatin ----- ei vaikutusta

      Mikä avuksi ??? :think
      Jeps, syynä hyvin todennäköisesti ruiskutuspumppu(siis lohkon kyljessä oleva)

      Comment

      • D-smoke
        Newbiemmer
        • Sep 2008
        • 4

        #4
        juu tiedossa kyl missä pumppu sijaitsee

        mut pähkäilen noita sähkö tingeltangeleita, mekaaniset osat helppoja perus juttuja!

        kaasupolkimen potentiometri selittäs kyl kaasun tilapäisen häviämisen, mut ihmetyttää kun polkasee kytkintä niin taas pelaa??

        joskus harvoin sammuu, mut yleensä puottaa tyhjäkäynnille ja veto häviää

        välillä/Harvoin ilmottaa "fuel injection system"

        pumppu vaihettu peruskorjattuu takuu osaan vuosi sitten!

        joku sähkö vika tuo tod.näkösesti on, "mekaaninen vika joko on tai ei ole"

        sattusko jollai olee räjäytyskuvaa ja sähkökaaviota pumpun heebeleistä

        e39 -98 525 tds

        tyhjäkäynnin ontuminen johtuu tod.näkösesti siirtopumpusta tai syötön ajotuksesta, täytyy tutkailla
        Last edited by D-smoke; 14-09-2008, 22:01.

        Comment

        • RiteCo
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 97
          • Harjamäki

          #5
          Onko sinulla vakionopeuden säädintä? Kaasu ja kytkin toimivat sen ohjaimina.

          Tyhjäkäynnin ontuminen kuulostaa, että määräsäädin pumpussa ei toimi niin kuin pitää. Myös pumpun alemman kannen asento vaikuttaa tähän.

          Tuliko tämä heti pumpun vaihdon jälkeen vai myöhemmin? Onko lastua tai potikka viritystä?

          Ensi alkuun voisi heittää pullollisen dieselpolttoainejärjestelmän puhdistusainetta.
          -x-x-x-x-x-x-x-x-

          MFG RiteCo


          W211 and 944

          ex E21, ex E30, ex E39

          Comment

          • D-smoke
            Newbiemmer
            • Sep 2008
            • 4

            #6
            on cruise, toimii moitteitta

            lastua ei oo, täysin vakio

            juotettu on lisäainetta, ei vaikutusta

            pumppu vaihettu ennen ku auto tullu mulle, sillon ilmeisesti ei vikaa!

            Comment

            • Shadow-line
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 245
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by D-smoke View Post
              juu tiedossa kyl missä pumppu sijaitsee

              mut pähkäilen noita sähkö tingeltangeleita, mekaaniset osat helppoja perus juttuja!

              kaasupolkimen potentiometri selittäs kyl kaasun tilapäisen häviämisen, mut ihmetyttää kun polkasee kytkintä niin taas pelaa??

              joskus harvoin sammuu, mut yleensä puottaa tyhjäkäynnille ja veto häviää

              välillä/Harvoin ilmottaa "fuel injection system"

              pumppu vaihettu peruskorjattuu takuu osaan vuosi sitten!

              Niin, toi tyhjäkäynnin ontuminen ei johdu varmastikaan siirtopumpusta, säätimen kantta liikuttamalla saat käymään nätisti, mutta vastaavasti joku muu huono ominaisuus tilalle..Itse tuota kokeilin, laiskempi kulkemaan ja ehkä kulutuskin kasvoi? Sillä ei tuota perus vikaa kuitenkaan saa korjattua.

              joku sähkö vika tuo tod.näkösesti on, "mekaaninen vika joko on tai ei ole"

              sattusko jollai olee räjäytyskuvaa ja sähkökaaviota pumpun heebeleistä

              e39 -98 525 tds

              tyhjäkäynnin ontuminen johtuu tod.näkösesti siirtopumpusta tai syötön ajotuksesta, täytyy tutkailla
              Jotkut sekoittaa siirtopumpun ja syöttöpumpun, siittä toi "tarkennus". Ei siis mitään henkilökohtaista..

              Anyway, mä pistän ton oman pumpun nyt huoltoon, täysin samoja oireita mitä sulla. Oliskohan viikon päästä viisaampia, jos saan vaan nopsaan tuon pumpun takas.
              Autohan oli -97 e39 tds. Neljättäsataa tuhatta mennään..

              Uskoisin ja melkein väittäisin, että noi oireet poistuu..
              Mekaaninen kuluminen saattaa olla ton pumpun viän äiti, joka taas sekoittaa määränsäätimen toimintaa. Kerrotaan lisää, jahka ollaan viisaampia??

              Olikohan tuolla FAQ-osiossa e34-listoilla tuosta pumpustakin jotain kuvaa..?
              Last edited by Shadow-line; 17-09-2008, 22:05.

              Comment

              • D-smoke
                Newbiemmer
                • Sep 2008
                • 4

                #8
                joko shadow-line on saanu auton pelittämää???

                oliko pumpussa vikaa vikaa vikaa ? ? ?

                mitä huusivat pumppu remontista??

                Comment

                • Shadow-line
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 245
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by D-smoke View Post
                  joko shadow-line on saanu auton pelittämää???

                  oliko pumpussa vikaa vikaa vikaa ? ? ?

                  mitä huusivat pumppu remontista??
                  No joo, aika hyvä tuli. rempan jälkeen ajettu vasta reilu 200km, joten kokemusta ei hirveesti. Mutta lyhyesti: käyntilämpöisenä oikeastaan kaikki oireet hävis, tyhjäkäynti "hytkyttää" hitusen, mutta HUOMATTAVASTI vähemmän kuin ennen.

                  Kylmänä hytkyttäminen selvempää,häviää lämmetessään selvästi. Yrittämällä sen "kuolleen alueen" saa esiintyy, mutta normaali ajossa tuokin hävisi.

                  Pumpun alakerta uusi, lukuunottamatta nestepäätä, määränsäädin vanha. Olivat mitanneet sen ja todenneet arvojen olevan ok. No, mene ja tiedä.

                  Kustannukset reilu 700 erkkiä, edellyttäen että irroitat/asennat pumpun ite ja ajoituksen tarkistus kellolla.

                  Aikaa varaa illan irrotukseen ja toisen asennukseen.

                  Eli itse ainakin olen tyytyväinen, jos tuo tuolla tasolla pysyy.

                  Comment

                  • Shadow-line
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 245
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Myös tuo puolilämpöisenä käyntiinlähtö rempan jälkeen heti parani, lähtee välittömästi tulille. Ennen joutui sahaan 2-4sek, ennenkuin hörähti. Ennakkoa laitoin 0,94mm.
                    Tuon ennakon vielä tsekkaan uudelleen, kun osat hakeneet vähän paikkaansa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎