Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525d 2002 käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makezbmw
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 4

    E39 525d 2002 käyntihäiriö

    Ongelma kohta 185tkm ajetussa dieselfarkussa seuraava:

    Lähtee käymään hyvin, mutta moottori "pomppii/rynkyttää" hullusti tyhjäkäynnillä. En uskaltanu ajaa normilämpöiseksi. Öljyt OK, ei savuta, tyhjäkäynti ei kovin vaeltele. PA suodattimet vaihdettu 10tkm sitten.
    Sellainen olo itsellä, ettei kone kävisi kaikilla pytyillä.

    Vika tuli täysin yllättäen, auton ollessa liikennevaloissa (kone ei ollut edes lämmennyt).

    Olen yrittänyt etsiä vanhoista threadeist vastaavaa, mutten täysin samanlaista kuvausta ongelmasta löytäny.

    Löytyiskös apuja???:think
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    Suutin tai suutinten johtosarja vika. Veikkaan suutinta.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9158
      • Oulu

      #3
      Originally posted by zakspeed View Post
      Suutin tai suutinten johtosarja vika. Veikkaan suutinta.
      Juurikin näin. Eli moottori käynnissä voit kokeilla nykiä niitä suuttimien kontakteja, vaikuttaako käyntiin. Suuttimien korjausarvot luentaan, niin näkee, onko joku niistä ehtoopuolella.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • makezbmw
        Newbiemmer
        • Sep 2008
        • 4

        #4
        Ool rait! Käyn luetuttamas vikakoodit kulkineest. Moottorin ääni on kyl sen verran irvokas, etten taida uskaltaa ajaa huoltoon vaan siirretään traileril huoltoon...

        Ilmoottelen jatkosta...

        Kiitos helpeistä!

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9158
          • Oulu

          #5
          Originally posted by makezbmw View Post
          Ool rait! Käyn luetuttamas vikakoodit kulkineest. Moottorin ääni on kyl sen verran irvokas, etten taida uskaltaa ajaa huoltoon vaan siirretään traileril huoltoon...
          Jos käynti meni kertalaakista noin huonoksi, pitää tietysti laittaa varpaat ristiin, että imusarjan läpät on tallella, mikäli niitä ei ollut poistettu (automaatti?).
          Missä päin auto on?
          Last edited by Clavurion; 17-09-2008, 12:38.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • makezbmw
            Newbiemmer
            • Sep 2008
            • 4

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Jos käynti meni kertalaakista noin huonoksi, pitää tietysti laittaa varpaat ristiin, että imusarjan läpät on tallella, mikäli niitä ei ollut poistettu (automaatti?).
            Missä päin auto on?
            Eip ole läppiin koskettu (oli kyl mieles auton ostamisen jälkeen, mut oon unohtanu kun se on ollu muijan käytös)... ja on automaatti...
            Perskules, auto on vieläkin huollon pihas, on kuulemma kiirettä

            Auto on Harjavallassa...

            -m-

            Comment

            • makezbmw
              Newbiemmer
              • Sep 2008
              • 4

              #7
              No, syy käyntihäiriöön selvisi. Ykkös pytty pimeä, venttiili solmussa (läppä irronnut) ja lisäksi 1/6 suuttimet vuotavat reilusti.
              Ei muuta kuin pankkiin juttusille, et saa korjattua...

              Oma vika kun en muistanu oston jälkeen poistaa niitä läppiä vaikka olin asiasta silloin tietoinen...

              -m-

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9158
                • Oulu

                #8
                Originally posted by makezbmw View Post
                No, syy käyntihäiriöön selvisi. Ykkös pytty pimeä, venttiili solmussa (läppä irronnut) ja lisäksi 1/6 suuttimet vuotavat reilusti.
                Ei muuta kuin pankkiin juttusille, et saa korjattua...
                Paskempi homma, ei voi muuta sanoa!
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1996
                  • Tampere

                  #9
                  No, eilen kävin koejamassa yhtä 525dA:ta ja kysyin onko imusarjan läpät poistettu. Kaveri oli hetken hiljaa, katto hieman kieroon ja sano: "öö, siis mitkä läpät". Valistin hieman. Oli ajellut vajaa 100tkm autolla...

                  Comment

                  • JerryC
                    Newbiemmer
                    • Dec 2007
                    • 20

                    #10
                    Itselläni kävi vähän erilailla. Turbohuoltoa tiedustellessani autolle yritettiin väenvängällä tarjota kylkeen imusarjan putsausta ja läppien poistoa (n. 500e) vaikka se onkin manuaaliversio. Ei otettu kuuleviin korviin kun selitin, että noita läppiä ei manuaalista löydy, peloteltiin vaan monen tonnin rempalla jos ne hajoaa. Onneksi olin tietoinen tosta manuaalin ja tomaatin eroista. Olis ollu turhan helppo urakka jätkillä..
                    E39 525d Touring -02

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎