Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 lämmityksessä ongelmia. Automaatti-ilmastointi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Isamu
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 104
    • Hyvinkää

    E39 lämmityksessä ongelmia. Automaatti-ilmastointi

    Auto on vm. 1996 520 sedan.
    Autossa on automaatti-ilmastointi ja ei tahdo puhaltaa lämmintä ohjaamoon vaikka moottorin lämmöt ovat normaalit. Puhallin toimii normaalisti, mutta sisään tulee vaan viileää ilmaa.
    Ei auta vaikka kuinka säätää lämpötilaa paneelista.
    Muilla ollut samoja ongelmia??
    Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Eikä kojetaulussa olevan säätörullan säätäminen punaiselle auta?

    Ja jos tuo ei auta niin vastaus kysymyksiisi löytynee varmasti täältä.
    Last edited by peltone; 18-09-2008, 08:17.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Isamu
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 104
      • Hyvinkää

      #3
      Eihän automaatti-ilmastoinneissa ole mitään säätörullia kojetaulussa. Pelkät napit ilmastoinnin ohjausyksikössä.
      Linkistä löytyi kyllä pari ihan käyttökelpoista neuvoa Kiitokset
      Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

      Comment

      • Venom
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2002
        • 623
        • Vantaa

        #4
        Onpas.. Keskisuuttimessa..

        Comment

        • Racink
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 840
          • Jkl

          #5
          Originally posted by Isamu View Post
          Eihän automaatti-ilmastoinneissa ole mitään säätörullia kojetaulussa. Pelkät napit ilmastoinnin ohjausyksikössä.
          Linkistä löytyi kyllä pari ihan käyttökelpoista neuvoa Kiitokset
          Tarkoitti varmasti tätä keskisuulakkeessa olevaa "säätörullaa", josta voi tarvittaessa säätää tulemaan viileää ulkoilmaa vaikka muualta puhaltaisi lämmintä.

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4927
            • Kotka

            #6
            Vedet järjestelmässä vähissä! Mulla oli sama homma aikoinaan, nestettä riitti koneelle mutta eipä noussut läppärille asti.
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              #7
              Originally posted by Racink View Post
              Tarkoitti varmasti tätä keskisuulakkeessa olevaa "säätörullaa", josta voi tarvittaessa säätää tulemaan viileää ulkoilmaa vaikka muualta puhaltaisi lämmintä.
              Juuri näin..
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                #8
                Tai vesiventtiilit (Nr 1) jumissa. Laita lämpötilasäätö maksimille, jolloin venttiilin aktivointi on 100% ja sen/niiden pitäisi olla täysin auki. Sitten käyt konehuoneen puolella hieman koputtelemassa venttiilin kylkeen, josko tilanne muuttuu.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Matula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1706

                  #9
                  Topicin lainaus, mitä tarkastaa/korjata/vaihtaa kun -97 e39 ei puhalla lämmintä mottori ollessa sammuksissa?

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by Matula View Post
                    Topicin lainaus, mitä tarkastaa/korjata/vaihtaa kun -97 e39 ei puhalla lämmintä mottori ollessa sammuksissa?
                    Onko ulkona riittävän kylmä, onko moottori riittävän kuuma ja onko akussa riittävästi varausta.

                    Comment

                    • Risto113
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1203
                      • GrassLake

                      #11
                      Originally posted by Matula View Post
                      Topicin lainaus, mitä tarkastaa/korjata/vaihtaa kun -97 e39 ei puhalla lämmintä mottori ollessa sammuksissa?

                      kiertovesimpumppu, vesiventtiilien kanssa samassa paketissa. tuon ikäisissä yllättävän usein pimeänä, omassanikin (-96) jo toista vuotta ollut hiljaa.
                      Ei haittaa oikeastaan mitään, paikallaan tulee vaan haaleampaa kone käynnissäkin...
                      Taukolämmitys on tietty turha jos tuo ei toimi.

                      Comment

                      • Matula
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1706

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Onko ulkona riittävän kylmä, onko moottori riittävän kuuma ja onko akussa riittävästi varausta.
                        On. Huomasin "ongelman" jo talvella ilman ollessa pakkasen puolella, autossa oli tuolloin alle 1kk vanha akku ja konekin oli lämmin. Oma aavistukseni olisi kiertovesipumppu mutta en tiedä missä kohtaa se sijaitsee.

                        Niin ja mielestäni täälä Suomessa on kesälläkin riittävän kylmä.


                        edit: Risto113 tuossa jo aavistelikin kiertovesipumppua, en huomannut hänen vastausta.

                        Comment

                        • Havis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1838
                          • Kotona/Poissa

                          #13
                          Originally posted by Matula View Post
                          Topicin lainaus, mitä tarkastaa/korjata/vaihtaa kun -97 e39 ei puhalla lämmintä mottori ollessa sammuksissa?
                          Omassa -96 E39:ssa tämä ongelma korjaantui kun laittoi sulakepaikkaan 23 (muistaakseni) sulakkeen. Ilmeisesti minun autosta oli aikoinaan yritetty korjata viallisen siilin oireita kytkemällä tuo "residual heating" pois päältä, ja ottamalla siihen liittyvät sulakkeet pois. Niitä sulakkeita on 3, yks hanskalokerossa, tuo 23, ja 2 muuta vielä takakontin sulakerasiassa, en nyt muista mitkä sulakkeet ne oli.

                          Noiden sulakkeiden paikoilleenlaittamisen jälkeen oman E39:n sähköinen lisävesipumppu alkoi toimimaan, ja puhallus alkoi pysyä lämpimänä myös koneen sammuttamisen jälkeen. Toki muut edellytykset täytyy olla voimassa (riittävän viileä ulkoilma, riittävän lämmin jäähdytysneste, riittävä jännite akussa).
                          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                          E60 523iA -08

                          Comment

                          • Oxygen
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 103
                            • Pori

                            #14
                            Pistänpäs tähän samaan topicciin ko en uutta viitsinyt aloittaa.

                            Eli auto on 10/98 528. LÄmpötilasäätö toimii huonosti. eli kun on asetettu vaikka 20 astetta silti pukkaa niin pirun kuuma vielä vaiks kabiinissa jo 25.

                            "Imuri" pyörii ja on puhdas (mikä siis imee sisäilmaa tietääkseen mitä lämpötila on) Kun puhallan siihen niin puhallusilma kyllä viilenee. jos laitan 16 astetta ni laittaa heti aivan kylmäksi. 16,5 asteessa puhaltaa sellasta vaihtelevaa ilmaa.

                            Rest toiminto toimii. Vaikuttaako muuten toi ulkolämpötilan anturi jotenkin ton toimintaan? ko iteltä se puuttuu ja näyttää kokoajan -40C?

                            Sitten on tietysti että vesiventtiilit voi jumittaa, en usko kerran saa pois puhaltaan kylmää. Nytku on pakkasta -10 ni tuntuu toimivan paremmin?

                            Kellään samaa vikaa? ainakin jotku anturit menee ilmakanavaan sen lämmönsäätöyksikön takana, tarkkaileeko ne puhallusilman lämpötilaa?

                            Jaa nii ja siili on ok
                            Last edited by Oxygen; 08-01-2012, 18:06.

                            Comment

                            • Oxygen
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 103
                              • Pori

                              #15
                              Jaaha ja itse itselleni vastaten... Eli ulkolämpötila-anturi näyttää mulla sen -40C ja se säätää tota puhallusilmaa ja ilmastointikompuran käyntiä... Eli uus sellanen ni pitäs pelata ja tää tieto löyty englanninkieliseltä foorumilta: http://autoforums.carjunky.com/Autom...sensor_P29390/

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎