Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:n avaimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    e39:n avaimet

    e39 kysely jatkukoot, tällä kertaa aiheena avaimet. Tätähän kyllä käsiteltiin jo aiemmin jossain threadissa, ja siellä tultiin siihen tulokseen että ajonestolla ja keskuslukon kaukosäädöllä varustettu avain maksaa ~200 euroa :? ...
    Sitten asiaan: onkos kaikissa e39:ssä ajonesto, ja jos ei, niin vaikuttaako se jotenkin tuon avaimen hintaan. Omassa 528iA:ssa (-96) on tuo avain sen näköinen että se on saattanut jossain vaiheessa olemassaoloaan mennä vaikka koiran suoliston läpi, joten pohdiskelen tässä jaksaisko tuon uusia.
    Myös lock-painike temppuilee, eli tuntuu toimivan vain harvoina ja valittuina hetkinä. Liekö ihan vaan paskana, vai voiko tuo olla merkki pattereiden hiipumisesta (avaimessahan taitaa olla kaksi patteria, ja koska pari muuta nappia toimii ok, niin eihän nuo patterit vain ohjaa eri piirejä?)?
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Kaikissa e39:ssä on ajonesto. Käsittääkseni avaimet sinällään ovat samat koko mallisarjan vaikka ajonesto muuttuukin hieman kehittyneemmäksi.

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by Hemi
      Kaikissa e39:ssä on ajonesto. Käsittääkseni avaimet sinällään ovat samat koko mallisarjan vaikka ajonesto muuttuukin hieman kehittyneemmäksi.
      Käsitääkseni taajuudet ovat eri 96-98/99 ja 99-03 :roll:
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • Moonshine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1018
        • Järvenpää

        #4
        Elikkäs elikkäs. Vara-avaimissa ei ole mitään kaukosäätöheebeleitä, mutta eipä se mitään estäne. Miten tuo ajonesto on toteutettu? Onko avaimessa joku tunnistepiiri (esim. rfid?).
        Eli siis käytännössä jos haluaa uuden avaimen kaukosäätöhiluineen, niin se on sitten tiskin kautta 200e matkalla luovuttaen?
        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Eli korjataampa -04 jaettu epätieto: Taajuusalue muuttui samalla kun muuttui ajonestokin 9/98 ja samalla avain muuttui akulliseksi "salmiakkiavaimeksi". Tai siis itse avain on edelleen sama, mutta "perä" muuttui patterittomaksi.
          Last edited by Hemi; 20-02-2009, 13:46.

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #6
            Otetaas vanha topic ylös! Eli kyse on tuosta sigun e39:stä. Autossa tuli mukana valitettavasti vain tuo vara-avain ja lompakkoavain. Haluaisin autoon kaukosäätöisen keskuslukon. Onko tuo varuste ollut e39:ssä vakiona? Onko vara-avaimessa ja lompakkoavaimessakin joku ajonesto siru? En siis voi vain ostaa jotain jälkiasennussarjaa halutessani kaukosäädön vaan tarvitsen vin-numerolla tilatun autoon sopivan avaimen?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #7
              Orkkis retrofit-sarja (sis. 2 avainta) taisi olla yllättävän inhimillisen hintainen. Siitä oli justiin täällä tarinaa, mutta en nyt yhtäkkiä löytänyt sitä keskustelua.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Orkkis retrofit-sarja (sis. 2 avainta) taisi olla yllättävän inhimillisen hintainen. Siitä oli justiin täällä tarinaa, mutta en nyt yhtäkkiä löytänyt sitä keskustelua.
                Soitin Espoon Laakkoselle minuutti sitten ja siellä sanottiin, että noin 170€ yhen kaukkariavaimen hinta ja ei kuulemma oo mitään tommost retrofit-pakettia, paitsi EWS paketti, jossa tulee kaikki avaimet ja varmaankin vielä uudet ajoneston aivot autoon. Jos on muuta tietoa niin oon kiitollinen.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Carbonfiber View Post
                  Soitin Espoon Laakkoselle minuutti sitten ja siellä sanottiin, että noin 170€ yhen kaukkariavaimen hinta ja ei kuulemma oo mitään tommost retrofit-pakettia, paitsi EWS paketti, jossa tulee kaikki avaimet ja varmaankin vielä uudet ajoneston aivot autoon. Jos on muuta tietoa niin oon kiitollinen.
                  Esbo Finest taas näyttänyt parhaat puolensa.

                  Tuossa se aikaisempi keskustelu, josta löytyy kaikki tarpeellinen. Kliketi klik
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Esbo Finest taas näyttänyt parhaat puolensa.

                    Tuossa se aikaisempi keskustelu, josta löytyy kaikki tarpeellinen. Kliketi klik
                    Kiitos! Onko tosiaan näin, että kaikissa e39:eis ei ole ollut vakiona kaukosäätöistä keskuslukkoa? Lukeeko se lisävarustelistassa vai selviääkö varmasti jostain muualta, jos se löytyy?
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by Carbonfiber View Post
                      Kiitos! Onko tosiaan näin, että kaikissa e39:eis ei ole ollut vakiona kaukosäätöistä keskuslukkoa? Lukeeko se lisävarustelistassa vai selviääkö varmasti jostain muualta, jos se löytyy?
                      Ainakin alkupään autoissa (ilmeisesti pre-99) kaukosäätö ei ollut vakiovaruste, keskuslukko on kaikissa. Selviää lisävarustelistalta jos on kauko hankittu. Tuolla nimim. 325E:llä oli jossain tarkempaa tarinaa kun asensi myös tuon retrofit-kaken...
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #12
                        Marmoritiskille...

                        Originally posted by Kentsu View Post
                        Ainakin alkupään autoissa (ilmeisesti pre-99) kaukosäätö ei ollut vakiovaruste, keskuslukko on kaikissa. Selviää lisävarustelistalta jos on kauko hankittu. Tuolla nimim. 325E:llä oli jossain tarkempaa tarinaa kun asensi myös tuon retrofit-kaken...
                        Marssi Marmoritiskille rekisteriote mukana..setti 250€
                        2kpl kaukosäätöavaimia ja johdot ja ohjain poksi...


                        325E

                        Comment

                        • Carbonfiber
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 5226
                          • Hki 43

                          #13
                          Originally posted by Kentsu View Post
                          Ainakin alkupään autoissa (ilmeisesti pre-99) kaukosäätö ei ollut vakiovaruste, keskuslukko on kaikissa. Selviää lisävarustelistalta jos on kauko hankittu. Tuolla nimim. 325E:llä oli jossain tarkempaa tarinaa kun asensi myös tuon retrofit-kaken...
                          No voe sun! Mä kun luulin, että e39:ssä olisi vakiona tollanen itsestäänselvyys. No ei sitä auta muuta kuin hakea se lisävarustelista. Toivottavasti toi varuste sieltä löytyy.

                          Originally posted by 325E View Post
                          Marssi Marmoritiskille rekisteriote mukana..setti 250€
                          2kpl kaukosäätöavaimia ja johdot ja ohjain poksi...


                          325E
                          Sait privaa.
                          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                          Z3 Roadster 2.8 '98
                          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10037
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Eli korjataampa -04 jaettu epätieto: Taajuusalue muuttui samalla kun muuttui ajonestokin 9/98 ja samalla avain muuttui akulliseksi "salmiakkiavaimeksi". Tai siis itse avain on edelleen sama, mutta "perä" muuttui patterittomaksi.
                            Kun nyt vanhaa topiikkia lainaillaan,niin kysäisempä Hemiltä oletko tuosta avaimuutoksen aikataulusta aivan varma.Minun on auto valm. 4/99 ja autossa on se vanhemman mallinen "mela-avain".

                            Comment

                            • Flyingfinn1980
                              Newbiemmer
                              • May 2004
                              • 18
                              • Germany / Bayern

                              #15
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Kun nyt vanhaa topiikkia lainaillaan,niin kysäisempä Hemiltä oletko tuosta avaimuutoksen aikataulusta aivan varma.Minun on auto valm. 4/99 ja autossa on se vanhemman mallinen "mela-avain".
                              Kyllä se salmiakki avain tuli vasta alk. 09/99 markkinoille. Eli avaimessa ei ole enään pattereita vaan se latautuu aina ajaessa. Kannattaa myös käyttää varaavainta silloin tällöin ajossa ettei mene akut rikki
                              BMW-the best car of the world

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎