Hei,
Asenettiin tehopenkki eilen tänne Hyvinkäälle ja tietysti penkitettiin oma työhevonen ( 254tkm) 530d vm 2001 automaatti laatikolla. Penkki ei ole jarullinen joten vastus on pieni ja tuloset tosi tarkkoja.
Ensimmäiset pari penkitykset meni hyvin oikein nätit käyrät, nehän tehdään aina toiseksi korkeimmalla vaihteella, eli nelosella. Sitten kolmas vedolla alkoi tulla jonkunlainen luistaminen. Tarkistettiin että takapyörät oli kunolla kiini, ettei luistaminen sieltä johtuisi. Moottorin äänestä kuului miten 2t kieroksiksta kun painetaan täyskaasua ylöspäin niin noin 2.500-3.500 kieroksiin välillä kieroksien nousu ei ollut tasainen.
Tulosket näkeekin selvästi käyrissä missä on iso piikki ja sitten varsinaine "lopsahdus" ennen kun taas käyrä tasantuu.
Sama on myös havahduvissa tienpäällä, toki vain siis 4 vaihteella, normaali D asenossa ei ole mitään erilaista havaitsevissa.
Asentajat ovat penkittänyt kymmeniä vastaavia autoja ja ilmiö oli heillä uusi.
Kysymys lienee että onko laatikossa jotain vialla, tai kenties meneekö joku "ylivaihde" päällle kun nelosella painetaan kaasua? Kysymys nyt ei (kai?) ole siitä että kickdown menee päälle kun kerran 4 vaihde on lukittu. En oikein myöskään luule että öljyt kuumenee, kun sama tilanne oli havaitsevissa aamulla tienpäälle.
Asenettiin tehopenkki eilen tänne Hyvinkäälle ja tietysti penkitettiin oma työhevonen ( 254tkm) 530d vm 2001 automaatti laatikolla. Penkki ei ole jarullinen joten vastus on pieni ja tuloset tosi tarkkoja.
Ensimmäiset pari penkitykset meni hyvin oikein nätit käyrät, nehän tehdään aina toiseksi korkeimmalla vaihteella, eli nelosella. Sitten kolmas vedolla alkoi tulla jonkunlainen luistaminen. Tarkistettiin että takapyörät oli kunolla kiini, ettei luistaminen sieltä johtuisi. Moottorin äänestä kuului miten 2t kieroksiksta kun painetaan täyskaasua ylöspäin niin noin 2.500-3.500 kieroksiin välillä kieroksien nousu ei ollut tasainen.
Tulosket näkeekin selvästi käyrissä missä on iso piikki ja sitten varsinaine "lopsahdus" ennen kun taas käyrä tasantuu.
Sama on myös havahduvissa tienpäällä, toki vain siis 4 vaihteella, normaali D asenossa ei ole mitään erilaista havaitsevissa.
Asentajat ovat penkittänyt kymmeniä vastaavia autoja ja ilmiö oli heillä uusi.
Kysymys lienee että onko laatikossa jotain vialla, tai kenties meneekö joku "ylivaihde" päällle kun nelosella painetaan kaasua? Kysymys nyt ei (kai?) ole siitä että kickdown menee päälle kun kerran 4 vaihde on lukittu. En oikein myöskään luule että öljyt kuumenee, kun sama tilanne oli havaitsevissa aamulla tienpäälle.
Comment