Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Pre-facelift valojen kuoret ja säätäminen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    E39 Pre-facelift valojen kuoret ja säätäminen.

    Nyt kun vihdoin ja viimein sain tiiviiksi huurtumiselta nuo umpiot niin ajattelin vielä "kiilloittaa" ne pleksit päältä. Aloittelinkin jo niiden hiomista mataksi 1200 paperilla kiilloittamista varten, kunnes sattui silmään täältä btcf:ltä joku threadi jossa porukka oli näitä kiiloitellut ja osa lakannut. Pelkässä kiilloittamisessa ilmeisesti huono puoli se että joku pinnoite lähtee pinnasta pois ja aurinko tekee niihin sitten tehtävänsä, tosin ei näitä valoja enää iäisyyttä ole tarkoitus pitääkkään mutta kumpi on nyt se parempi vaihtoehto? Kiilloitus vai paukkupullolla lakkaus, vai jopa jollain 2K lakalla lakkaus ruiskun kera? Täältäpäin vain ei taida nyt tähän hätään löytyä kuin jotain Mipa:n "vesiohenteisia" 2K lakkoja...

    Ja toinen kysymys näiden valojen manuaali (korkeus / sivu)säädöistä:

    Vaihdoin viime keväänä ne katki olleet säätötapit umpioiden sisältä uusiin, jonka jälkeen aloin kutakuinkin tämän ohjeen mukaan valoja säätämään. Mutta kun lähivalot on ohjeen mukaan säädöissä, näyttää pitkät melkeimpä puiden latvoihin(ei nyt kuitenkaan ihan, mutta kohtuu ylös kuitenkin), eli ainoaksi vaihtoehdoksi jäi säätää ne semmoiseen kompromissiin että lähivalot näyttää jonkinverran liian lähelle ja pitkät sopivan verran liian kauas. Mikä noissa on vialla? Jonkunverran piti voimaa käyttää että sain ne tapit silloin vaihdettua, mutta en usko että valojen rungot nyt kuitenkaan vääntymään pääsivät niiden vaihdossa. Ainakaan noin symmetrisesti.
    Last edited by Racink; 27-09-2008, 16:57.
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎