Sitte seuraavan ihmetyksen pariin kun lootakin toimii nyt huollon jälkeen just niinku pittääki *taas koputtaa puuta*.
Eli nuo latausjännitteet, varmaan pitäs olla se normi ~14V auton ollessa käynnissä? Tässä oli sellanen ihmeellisyys että kun auto otettiin usean kuukauden seisonnan jälkeen ajoon niin laturi ei ladannut ollenkaan! Akkukin oli tosi tyhjä, just ja just lähti käyntiin. Noh, latasin akun täyteen verkkolaturilla ja sen jälkeen laturi on pelannut koko ajan. Tosin oudon korkealla jännitteellä, meinaan lataa 15.5 - 16 V vähän kierroksista riippuen! Vähän laskee jos laittaa sähkökuormaa eli valoja yms päälle autoon. Mutta yli 15 voltin mennään koko ajan. Tarvinneeko välittää vai onkohan latauksen säädin kakkana??
Ei kuitenkaan nosta tuon korkeammalle, Camarossako meni säädin 5 vuotta sitten niin pamahti latausjännitteet yli 20 volttiin, meinaan akku savus ja valot oli suht kirkkaat...
Eli nuo latausjännitteet, varmaan pitäs olla se normi ~14V auton ollessa käynnissä? Tässä oli sellanen ihmeellisyys että kun auto otettiin usean kuukauden seisonnan jälkeen ajoon niin laturi ei ladannut ollenkaan! Akkukin oli tosi tyhjä, just ja just lähti käyntiin. Noh, latasin akun täyteen verkkolaturilla ja sen jälkeen laturi on pelannut koko ajan. Tosin oudon korkealla jännitteellä, meinaan lataa 15.5 - 16 V vähän kierroksista riippuen! Vähän laskee jos laittaa sähkökuormaa eli valoja yms päälle autoon. Mutta yli 15 voltin mennään koko ajan. Tarvinneeko välittää vai onkohan latauksen säädin kakkana??
Ei kuitenkaan nosta tuon korkeammalle, Camarossako meni säädin 5 vuotta sitten niin pamahti latausjännitteet yli 20 volttiin, meinaan akku savus ja valot oli suht kirkkaat...
Comment