Originally posted by Clavurion
View Post
e39 530d -02 webaston rele
Collapse
X
-
Originally posted by Supa View PostTiiätkö muuten tuosta ohjainkortilla olevasta liittimestä missä on "kaari" päällä, liittyykö sekin jotenkin diagnostiikkaan, ohjelmointiin vai mihi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostNyt pistitkin pahan, kun olen tuota joskus itsekin pohtinut. Ilmeisesti väyläohjatussa tosiaan vaatii myös toimivan väylän, eikä lähde pelkällä jänniteaktivoinnilla käyntiin. :think
Eikö sitä voinut aktivoida suoraan Thermotestillä väylän kautta?
Tiiätkö muuten tuosta ohjainkortilla olevasta liittimestä missä on "kaari" päällä, liittyykö sekin jotenkin diagnostiikkaan, ohjelmointiin vai mihi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostMitähän tuo sitten vaatii jotta webaston saa käyntiin? Ilmeisesti sen pitää tunnistaa ainakin että väyläyhteys on kunnossa? Vaatiiko A/C-yksikön kiinni väylään? Kenties muuta? Nyt tosiaan jänniteaktivointi ei käynistä webaa, thermotesti kyllä näyttää että ohjain tunnistaa jännitteen. :think
Eikö sitä voinut aktivoida suoraan Thermotestillä väylän kautta?
Leave a comment:
-
-
Tähän väliin mainitsen oman webasto ongelman jonka sain ratkottua.
E39 530DA -03 16:9 navilla +telestart '?70' kaukosäätimellä.
Webaa yrittäessäni niin kakella kuin suoraan navista ei tapahtunut niin yhtkääs mitään (ei napsautuksen napsua), no ei muuta kuin lukemaan topiceja sekä käymään merkkihuollossa kyselemässä, jossa hinta-arvioksi annettiin 1050 ekee jo ennen koodien lukua (joita ei valitettavasti vielä ehditty tehdä).
RESETOINTI oli se avain asia jota täällä painotettiin ja teinhän työn käskettyä mutta kun ohjeita oli useampia niin aloitin tuurillani väärästä päästä ja se vei uskoa.
Viimeinen CLAVURIONIN resepti; takapaksista sulake F47 20A ruskea (kolmas ylhäältäpäin) pois, auto käyntiin (pidin n. minsa käynnissä) virrat pois ja ootin taas joku minsa ennen sulakken takaisin laittamista ja ei muuta kuin weba tulille ja täydet 30 min. heti kättelyssä ongelmitta, kone/sisätia sika lämmin ehkä jopa tallikin että kyl tehoja piisaa.
Toivon että tästä olis vielä jollekin hyötyä vaikka onkin paljon asiasta kirjoitettu.
ISOKIITOS vielä CLAVURIONELLE ja tietysti muillekkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVäyläyhteys (K-bus) tulee siihen Webaston 2-pinnille. Sen kautta Webasto aktivoidaan ja sen kautta myös A/C-yksikkö saa tiedon Webaston käynnistymisestä ja ohjaa puhalluksen asianmukaisesti. Jänniteaktivointia (pin-1) käytetään originaalissa vain erillisen kauko-ohjaimen yhteydessä. M-bus ei suoranaisesti liity tähän, se on A/C-yksiköltä läppämoottoreille menevä väylä.
Mitähän tuo sitten vaatii jotta webaston saa käyntiin? Ilmeisesti sen pitää tunnistaa ainakin että väyläyhteys on kunnossa? Vaatiiko A/C-yksikön kiinni väylään? Kenties muuta? Nyt tosiaan jänniteaktivointi ei käynistä webaa, thermotesti kyllä näyttää että ohjain tunnistaa jännitteen. :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supa View PostOnko kenelläkään tietoa miten bmw:n originaali webasto juttelee auton kanssa? Käyttääkö se tuota diagnostiikkaliitintä (6 pinnisen liittimen 2-liitintä) väyläohjaukseen vai jotain muuta? Tätä on kanssa tutkittu mutta bmw webat ei käynnisty pelkästään kellolta tulevalla ohjaussignaalilla. Vikakoodeina näissä on myös "customer bussin" puuttuminen eli pitäisi jutella auton kanssa...jotenkin.
Ilmastoinnin säätöpaneelille tulee ilmeisesti K-Bus ja lähtee M-bus moottoreille, meneekö weballe tietoja jompaakumpaa pitkin?
Leave a comment:
-
-
Onko kenelläkään tietoa miten bmw:n originaali webasto juttelee auton kanssa? Käyttääkö se tuota diagnostiikkaliitintä (6 pinnisen liittimen 2-liitintä) väyläohjaukseen vai jotain muuta? Tätä on kanssa tutkittu mutta bmw webat ei käynnisty pelkästään kellolta tulevalla ohjaussignaalilla. Vikakoodeina näissä on myös "customer bussin" puuttuminen eli pitäisi jutella auton kanssa...jotenkin.
Ilmastoinnin säätöpaneelille tulee ilmeisesti K-Bus ja lähtee M-bus moottoreille, meneekö weballe tietoja jompaakumpaa pitkin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Ai View PostLaitan kuvan ohjainkortista tähän topicciin, joten voitko näyttää mitä komponentteja kannattais yrittää vaihtaa/vaihdattaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WSE1 View PostNäyttäisi siltä että tuo glow plug flame detector vikakoodinen kortti (jos siis hehkutulppa on ehjä) aiheutuu kortilla olevan tempfetin, BTS 132 smd, vikaantumisesta, mutta testailuja asian tiimoilta jatketaan, ainoa ongelma on että kyseistä komponenttia tai vastaavaa ei tahdo mistään löytää, kokeillaan pian toimiiko tuo hitfet BTS 133:lla.Laitan kuvan ohjainkortista tähän topicciin, joten voitko näyttää mitä komponentteja kannattais yrittää vaihtaa/vaihdattaa. Ongelmana siis viallinen hehku/liekkivahti vaikka ei oikeasti olekaan, kuten varmaan suurimmalla osalla muillakin.
Leave a comment:
-
-
resetoin äsken webaston ja sit alko hurisemaaan webasto...ainut vaan et huris 20 sekkaa ja hiljeni...sit ei lähtenyt käyntiin kellosta....eli onko vika ehdotuksia? onko kortissa vikaa kun kumminkin päälle lähti?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jsr85 View PostOsaisko joku sanoa mikä tässä mun webastossa on. Ei edes yritä lähteä käyntiin, inpalla saa kyllä pa-pumpun naksuttamaan mut ite webasto ei edes yritä. Ois kiva näin pakkasella ku webasto toimis... Tällaista koodia antaa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: