Vika korjattu.
Kylmäjuotokset syypäänä tällä kertaa.
Muutama 49.9k vastus ja pari 4.7k vastusta + 10k, ja homma pelaa taas.
e39 530d -02 webaston rele
Collapse
X
-
Pakko avata ketjua uudelleen..
E53 Thermotop Z ja liekkivahdista herjaa.
Hehku on vaihdettu ja edelleen herjaa "shorted to gnd"..
Onko jollain jo vahvistettua infoa korjauksesta, CPU pinni 19 tuota mittaa ja nyt kun vaan löytyisi syy..
BTS141 vaihdettu.
BR Pete
Leave a comment:
-
-
Originally posted by exautisti View PostLämpötila-anturi kortilta sökö.
EDIT: Kortti korjattu erään foorumin käyttäjän avustuksella ja webasto toimii nytLast edited by Harri G; 01-12-2013, 20:26.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Harri G View Post
Mihinkähän tämä viittaa? Vesipumppu pyörii ja sisälle puhaltaa mutta weba ei lähde pöhisemään. Tuntuu myös että toisinaan vesipumppu on jäänyt puhaltamaan hetkeksi kun auton sammuttaa, normaalia?
Pitää vkl mitata tuo hehku ja nyt lähden kokeilemaan sulakkeella resetoinnin. Vaan jos joku osaa jo tuosta kuvauksesta sanoa mikä särki niin hienoa.
Leave a comment:
-
-
Mihinkähän tämä viittaa? Vesipumppu pyörii ja sisälle puhaltaa mutta weba ei lähde pöhisemään. Tuntuu myös että toisinaan vesipumppu on jäänyt puhaltamaan hetkeksi kun auton sammuttaa, normaalia?
Pitää vkl mitata tuo hehku ja nyt lähden kokeilemaan sulakkeella resetoinnin. Vaan jos joku osaa jo tuosta kuvauksesta sanoa mikä särki niin hienoa.
Leave a comment:
-
-
Kokeillaans tätä threadia ovelasti omaankin ongelmaan, eli antaa tuota tuttua glow plug flame detector -- short circuit to ground virheilmotusta. Hehkutulppa on just vaihettu uuteen, ja ilmeisesti vanhakin oli siis ehjä kun mitään muutosta ei tapahtunu. Mitähän FET:ä tuonne kannattais yrittää vaihtaa? Tuo hehkua ohjaava BTS141 vai? Voiko tommosen FETin jotenkin mitata onko se paskana?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by WSE1 View PostOn tietoa, ja homma ei ole niin yksinkertainen vaan asiaan voi vaikuttaa vika noin viidessä eri komponentissa tavallisimmin. Kaikki täytyy mitata ja testata jotta lopputuloksesta voidaan olla varmoja. Kymmenen vuoden päästä lupaan kirjoitella täydelliset korjausohjeet thermo top C ohjainkortille tänne nettiin, eli sitten siis kun hommalla ei ole enää taloudellista merkitystä.niin ainakin sanottiin.... ja eikös toinen niistä ole juurikin paloilmapuhaltimelle?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by teemu.k View Posttarkoitus olisi laittaa kuntoon kunhan sais selville vaan komponentin koodin :think oisko kellään tietoa mikä on pakoilmapuhaltimen komponentin koodi? tuttu on töissä semmoisessa paikassa jossa joutuu piirilevyjä värkkäileen yms.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jsr85 View PostOhjainkortti remonttiin.Last edited by teemu.k; 01-09-2011, 20:45.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKuvan yläreunassa oik. valkoinen 2-jalkainen on lämpötila-anturi (nojaa kiinnittäessä palotilan runkoa vasten). Ylhäällä vas. perinteinen (TO-220 kotelo) 3-jalkainen FET, joka muistaakseni on juuri hehkun ohjaus. Alareunassa oik. yksi ja vas. reunassa kaksi identtistä pintaliitos FETiä, jotka ovat vesipumpun, PA-pumpun ja paloilmapuhaltimen ohjaukset. Järjestystä en nyt muista, mutta se on helppo tarkistaa piippaamalla alareunan liittimistä. Pääteasteen lisäksi ilmeisesti palaa myös siihen liittyvä pintaliitosvastus, joka saattaa olla myös piirilevyn toisella puolella.
mikä koodi on paloilmapuhaltiimen komponenteille?? ois kiirus saada tuo ohjainkortti toimimaanlähtee puhaltelemaan itsekseen kun ovet aukaisee
Leave a comment:
-
-
12k ntc, mutta muoto pitäisi olla kiinnitykseen sopiva, sellaista ei ole tullut vastaan, täytyy aina soveltaa.
Leave a comment:
-
-
lämpötila-anturi
jokos tohon ntc lämpötila-anturille on keksitty joku pätevä tyyppi jolla sen voisi hakea elektroniikka puljusta??
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rale View PostTäällä on kanssa webasto-invalidi kyseessä. Auto on E39 01 DAT
Vikakoodi: ZUH-00 STH:Glow plug/flame monitor--short circuit to ground--
Yrittää käynnistyä kestää 2-4s. ja sitten nytkähtää. Eli onko nyt tietoa mitä komponentteja tässä tapauksessa pitää vaihtaa? Tai paljonko WSE1 ottaa tuosta korjauksesta?
Leave a comment:
-
-
Jaahans
Täällä on kanssa webasto-invalidi kyseessä. Auto on E39 01 DAT
Vikakoodi: ZUH-00 STH:Glow plug/flame monitor--short circuit to ground--
Yrittää käynnistyä kestää 2-4s. ja sitten nytkähtää. Eli onko nyt tietoa mitä komponentteja tässä tapauksessa pitää vaihtaa? Tai paljonko WSE1 ottaa tuosta korjauksesta?
Leave a comment:
-
Leave a comment: