memebuy23buy

e39 530d -02 webaston rele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • poteroa
    replied
    Vika korjattu.

    Kylmäjuotokset syypäänä tällä kertaa.

    Muutama 49.9k vastus ja pari 4.7k vastusta + 10k, ja homma pelaa taas.

    Leave a comment:


  • poteroa
    replied
    Pakko avata ketjua uudelleen..

    E53 Thermotop Z ja liekkivahdista herjaa.

    Hehku on vaihdettu ja edelleen herjaa "shorted to gnd"..

    Onko jollain jo vahvistettua infoa korjauksesta, CPU pinni 19 tuota mittaa ja nyt kun vaan löytyisi syy..

    BTS141 vaihdettu.

    BR Pete

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by exautisti View Post
    Lämpötila-anturi kortilta sökö.
    Tätä vähän pelkäsin. Täältä löytyikin jo innokas korjaaja kortille niin katsotaanpa tuleeko kortin ehostamisella kuntoon

    EDIT: Kortti korjattu erään foorumin käyttäjän avustuksella ja webasto toimii nyt
    Last edited by Harri G; 01-12-2013, 20:26.

    Leave a comment:


  • exautisti
    replied
    Originally posted by Harri G View Post


    Mihinkähän tämä viittaa? Vesipumppu pyörii ja sisälle puhaltaa mutta weba ei lähde pöhisemään. Tuntuu myös että toisinaan vesipumppu on jäänyt puhaltamaan hetkeksi kun auton sammuttaa, normaalia?

    Pitää vkl mitata tuo hehku ja nyt lähden kokeilemaan sulakkeella resetoinnin. Vaan jos joku osaa jo tuosta kuvauksesta sanoa mikä särki niin hienoa.
    Lämpötila-anturi kortilta sökö.

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied


    Mihinkähän tämä viittaa? Vesipumppu pyörii ja sisälle puhaltaa mutta weba ei lähde pöhisemään. Tuntuu myös että toisinaan vesipumppu on jäänyt puhaltamaan hetkeksi kun auton sammuttaa, normaalia?

    Pitää vkl mitata tuo hehku ja nyt lähden kokeilemaan sulakkeella resetoinnin. Vaan jos joku osaa jo tuosta kuvauksesta sanoa mikä särki niin hienoa.

    Leave a comment:


  • zordiack
    replied
    Kokeillaans tätä threadia ovelasti omaankin ongelmaan, eli antaa tuota tuttua glow plug flame detector -- short circuit to ground virheilmotusta. Hehkutulppa on just vaihettu uuteen, ja ilmeisesti vanhakin oli siis ehjä kun mitään muutosta ei tapahtunu. Mitähän FET:ä tuonne kannattais yrittää vaihtaa? Tuo hehkua ohjaava BTS141 vai? Voiko tommosen FETin jotenkin mitata onko se paskana?

    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    On tietoa, ja homma ei ole niin yksinkertainen vaan asiaan voi vaikuttaa vika noin viidessä eri komponentissa tavallisimmin. Kaikki täytyy mitata ja testata jotta lopputuloksesta voidaan olla varmoja. Kymmenen vuoden päästä lupaan kirjoitella täydelliset korjausohjeet thermo top C ohjainkortille tänne nettiin, eli sitten siis kun hommalla ei ole enää taloudellista merkitystä.
    kaikki muut komponentit ovat mitattu ja ehjiä ovat! Paitsi ne kaksi vasemmassa alareunassa olevat identtiset komponentit. Vaatii jonku erikoisemman tavan mitata? ei tietoa niin ainakin sanottiin.... ja eikös toinen niistä ole juurikin paloilmapuhaltimelle?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by teemu.k View Post
    tarkoitus olisi laittaa kuntoon kunhan sais selville vaan komponentin koodin :think oisko kellään tietoa mikä on pakoilmapuhaltimen komponentin koodi? tuttu on töissä semmoisessa paikassa jossa joutuu piirilevyjä värkkäileen yms.
    On tietoa, ja homma ei ole niin yksinkertainen vaan asiaan voi vaikuttaa vika noin viidessä eri komponentissa tavallisimmin. Kaikki täytyy mitata ja testata jotta lopputuloksesta voidaan olla varmoja. Kymmenen vuoden päästä lupaan kirjoitella täydelliset korjausohjeet thermo top C ohjainkortille tänne nettiin, eli sitten siis kun hommalla ei ole enää taloudellista merkitystä.

    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    Originally posted by jsr85 View Post
    Ohjainkortti remonttiin.
    tarkoitus olisi laittaa kuntoon kunhan sais selville vaan komponentin koodin :think oisko kellään tietoa mikä on pakoilmapuhaltimen komponentin koodi? tuttu on töissä semmoisessa paikassa jossa joutuu piirilevyjä värkkäileen yms.
    Last edited by teemu.k; 01-09-2011, 20:45.

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Originally posted by teemu.k View Post
    mikä koodi on paloilmapuhaltiimen komponenteille?? ois kiirus saada tuo ohjainkortti toimimaan lähtee puhaltelemaan itsekseen kun ovet aukaisee
    Ohjainkortti remonttiin.

    Leave a comment:


  • teemu.k
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kuvan yläreunassa oik. valkoinen 2-jalkainen on lämpötila-anturi (nojaa kiinnittäessä palotilan runkoa vasten). Ylhäällä vas. perinteinen (TO-220 kotelo) 3-jalkainen FET, joka muistaakseni on juuri hehkun ohjaus. Alareunassa oik. yksi ja vas. reunassa kaksi identtistä pintaliitos FETiä, jotka ovat vesipumpun, PA-pumpun ja paloilmapuhaltimen ohjaukset. Järjestystä en nyt muista, mutta se on helppo tarkistaa piippaamalla alareunan liittimistä. Pääteasteen lisäksi ilmeisesti palaa myös siihen liittyvä pintaliitosvastus, joka saattaa olla myös piirilevyn toisella puolella.

    mikä koodi on paloilmapuhaltiimen komponenteille?? ois kiirus saada tuo ohjainkortti toimimaan lähtee puhaltelemaan itsekseen kun ovet aukaisee

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    12k ntc, mutta muoto pitäisi olla kiinnitykseen sopiva, sellaista ei ole tullut vastaan, täytyy aina soveltaa.

    Leave a comment:


  • Tontsa80
    replied
    lämpötila-anturi

    jokos tohon ntc lämpötila-anturille on keksitty joku pätevä tyyppi jolla sen voisi hakea elektroniikka puljusta??

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Täällä on kanssa webasto-invalidi kyseessä. Auto on E39 01 DAT

    Vikakoodi: ZUH-00 STH:Glow plug/flame monitor--short circuit to ground--

    Yrittää käynnistyä kestää 2-4s. ja sitten nytkähtää. Eli onko nyt tietoa mitä komponentteja tässä tapauksessa pitää vaihtaa? Tai paljonko WSE1 ottaa tuosta korjauksesta?
    Kyseinen vikatyyppi on vielä selvityksen alla. Emme voi varmuudella tietää vielä mitä kaikkea tuon takia joutuu mittaamaan / vaihtamaan joten kyseisen vian korjauksen hinnoittelukin on tällä hetkellä mahdotonta. Toki viitteitä siitäkin on että kyseisen vikailmoituksen voi aiheuttaa kaksi erilaista ongelmaa mutta testailuja jatketaan vielä tämän viikon kuluessa.

    Leave a comment:


  • Rale
    replied
    Jaahans

    Täällä on kanssa webasto-invalidi kyseessä. Auto on E39 01 DAT

    Vikakoodi: ZUH-00 STH:Glow plug/flame monitor--short circuit to ground--

    Yrittää käynnistyä kestää 2-4s. ja sitten nytkähtää. Eli onko nyt tietoa mitä komponentteja tässä tapauksessa pitää vaihtaa? Tai paljonko WSE1 ottaa tuosta korjauksesta?

    Leave a comment:

Working...
X