e39 530d -02 webaston rele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jsr85
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Eli kuten vikakoodikin antoi ymmärtää, viallinen lämpötila-anturi estää käynnistymisen. Tuo on vaihdettavissa oleva komponentti, jonka sijaintikin on tullut ilmi tässä topikissa.
    Näinkö on??? Mistäs näitä saa??

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by jsr85 View Post
    125astetta
    Eli kuten vikakoodikin antoi ymmärtää, viallinen lämpötila-anturi estää käynnistymisen. Tuo on vaihdettavissa oleva komponentti, jonka sijaintikin on tullut ilmi tässä topikissa.

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Lämpötila-anturistahan tuo näyttää herjaavan. Mitä lämpötila näytti live-datalla?
    125astetta

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Tiiätkö muuten tuosta ohjainkortilla olevasta liittimestä missä on "kaari" päällä, liittyykö sekin jotenkin diagnostiikkaan, ohjelmointiin vai mihi?
    Eipä ole missään tullut vastaan, mikä sen liittimen funktio on. Liekö tehtaalla ohjelmointiin tai testaukseen liittyvä?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Nyt pistitkin pahan, kun olen tuota joskus itsekin pohtinut. Ilmeisesti väyläohjatussa tosiaan vaatii myös toimivan väylän, eikä lähde pelkällä jänniteaktivoinnilla käyntiin. :think
    Eikö sitä voinut aktivoida suoraan Thermotestillä väylän kautta?
    Thermotesti antaa kyllä testata kaikki yksittäiset osat läpi manuaalisesti mutta varsinaisesti käyntiin sitä ei saa. Kyllähän siellä valikossa on kohta mutta se on harmaana. :think
    Tiiätkö muuten tuosta ohjainkortilla olevasta liittimestä missä on "kaari" päällä, liittyykö sekin jotenkin diagnostiikkaan, ohjelmointiin vai mihi?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Mitähän tuo sitten vaatii jotta webaston saa käyntiin? Ilmeisesti sen pitää tunnistaa ainakin että väyläyhteys on kunnossa? Vaatiiko A/C-yksikön kiinni väylään? Kenties muuta? Nyt tosiaan jänniteaktivointi ei käynistä webaa, thermotesti kyllä näyttää että ohjain tunnistaa jännitteen. :think
    Nyt pistitkin pahan, kun olen tuota joskus itsekin pohtinut. Ilmeisesti väyläohjatussa tosiaan vaatii myös toimivan väylän, eikä lähde pelkällä jänniteaktivoinnilla käyntiin. :think
    Eikö sitä voinut aktivoida suoraan Thermotestillä väylän kautta?

    Leave a comment:


  • bayers
    replied
    Tähän väliin mainitsen oman webasto ongelman jonka sain ratkottua.
    E39 530DA -03 16:9 navilla +telestart '?70' kaukosäätimellä.
    Webaa yrittäessäni niin kakella kuin suoraan navista ei tapahtunut niin yhtkääs mitään (ei napsautuksen napsua), no ei muuta kuin lukemaan topiceja sekä käymään merkkihuollossa kyselemässä, jossa hinta-arvioksi annettiin 1050 ekee jo ennen koodien lukua (joita ei valitettavasti vielä ehditty tehdä).

    RESETOINTI oli se avain asia jota täällä painotettiin ja teinhän työn käskettyä mutta kun ohjeita oli useampia niin aloitin tuurillani väärästä päästä ja se vei uskoa.
    Viimeinen CLAVURIONIN resepti; takapaksista sulake F47 20A ruskea (kolmas ylhäältäpäin) pois, auto käyntiin (pidin n. minsa käynnissä) virrat pois ja ootin taas joku minsa ennen sulakken takaisin laittamista ja ei muuta kuin weba tulille ja täydet 30 min. heti kättelyssä ongelmitta, kone/sisätia sika lämmin ehkä jopa tallikin että kyl tehoja piisaa.
    Toivon että tästä olis vielä jollekin hyötyä vaikka onkin paljon asiasta kirjoitettu.
    ISOKIITOS vielä CLAVURIONELLE ja tietysti muillekkin.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Väyläyhteys (K-bus) tulee siihen Webaston 2-pinnille. Sen kautta Webasto aktivoidaan ja sen kautta myös A/C-yksikkö saa tiedon Webaston käynnistymisestä ja ohjaa puhalluksen asianmukaisesti. Jänniteaktivointia (pin-1) käytetään originaalissa vain erillisen kauko-ohjaimen yhteydessä. M-bus ei suoranaisesti liity tähän, se on A/C-yksiköltä läppämoottoreille menevä väylä.
    Ok, joo näin jälkeenpäin tarkasteltuna, moottoriväylä oli tosiaan noiden "servojen" ohjaukseen
    Mitähän tuo sitten vaatii jotta webaston saa käyntiin? Ilmeisesti sen pitää tunnistaa ainakin että väyläyhteys on kunnossa? Vaatiiko A/C-yksikön kiinni väylään? Kenties muuta? Nyt tosiaan jänniteaktivointi ei käynistä webaa, thermotesti kyllä näyttää että ohjain tunnistaa jännitteen. :think

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Onko kenelläkään tietoa miten bmw:n originaali webasto juttelee auton kanssa? Käyttääkö se tuota diagnostiikkaliitintä (6 pinnisen liittimen 2-liitintä) väyläohjaukseen vai jotain muuta? Tätä on kanssa tutkittu mutta bmw webat ei käynnisty pelkästään kellolta tulevalla ohjaussignaalilla. Vikakoodeina näissä on myös "customer bussin" puuttuminen eli pitäisi jutella auton kanssa...jotenkin.

    Ilmastoinnin säätöpaneelille tulee ilmeisesti K-Bus ja lähtee M-bus moottoreille, meneekö weballe tietoja jompaakumpaa pitkin?
    Väyläyhteys (K-bus) tulee siihen Webaston 2-pinnille. Sen kautta Webasto aktivoidaan ja sen kautta myös A/C-yksikkö saa tiedon Webaston käynnistymisestä ja ohjaa puhalluksen asianmukaisesti. Jänniteaktivointia (pin-1) käytetään originaalissa vain erillisen kauko-ohjaimen yhteydessä. M-bus ei suoranaisesti liity tähän, se on A/C-yksiköltä läppämoottoreille menevä väylä.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Onko kenelläkään tietoa miten bmw:n originaali webasto juttelee auton kanssa? Käyttääkö se tuota diagnostiikkaliitintä (6 pinnisen liittimen 2-liitintä) väyläohjaukseen vai jotain muuta? Tätä on kanssa tutkittu mutta bmw webat ei käynnisty pelkästään kellolta tulevalla ohjaussignaalilla. Vikakoodeina näissä on myös "customer bussin" puuttuminen eli pitäisi jutella auton kanssa...jotenkin.

    Ilmastoinnin säätöpaneelille tulee ilmeisesti K-Bus ja lähtee M-bus moottoreille, meneekö weballe tietoja jompaakumpaa pitkin?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Ai View Post
    Laitan kuvan ohjainkortista tähän topicciin, joten voitko näyttää mitä komponentteja kannattais yrittää vaihtaa/vaihdattaa.
    Kuvan yläreunassa oik. valkoinen 2-jalkainen on lämpötila-anturi (nojaa kiinnittäessä palotilan runkoa vasten). Ylhäällä vas. perinteinen (TO-220 kotelo) 3-jalkainen FET, joka muistaakseni on juuri hehkun ohjaus. Alareunassa oik. yksi ja vas. reunassa kaksi identtistä pintaliitos FETiä, jotka ovat vesipumpun, PA-pumpun ja paloilmapuhaltimen ohjaukset. Järjestystä en nyt muista, mutta se on helppo tarkistaa piippaamalla alareunan liittimistä. Pääteasteen lisäksi ilmeisesti palaa myös siihen liittyvä pintaliitosvastus, joka saattaa olla myös piirilevyn toisella puolella.

    Leave a comment:


  • Ai
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Näyttäisi siltä että tuo glow plug flame detector vikakoodinen kortti (jos siis hehkutulppa on ehjä) aiheutuu kortilla olevan tempfetin, BTS 132 smd, vikaantumisesta, mutta testailuja asian tiimoilta jatketaan, ainoa ongelma on että kyseistä komponenttia tai vastaavaa ei tahdo mistään löytää, kokeillaan pian toimiiko tuo hitfet BTS 133:lla.
    No nyt aletaan päästä asiaan. Hienoa työtä Laitan kuvan ohjainkortista tähän topicciin, joten voitko näyttää mitä komponentteja kannattais yrittää vaihtaa/vaihdattaa. Ongelmana siis viallinen hehku/liekkivahti vaikka ei oikeasti olekaan, kuten varmaan suurimmalla osalla muillakin.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • jsr85
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Lämpötila-anturistahan tuo näyttää herjaavan. Mitä lämpötila näytti live-datalla?

    Täytyy viel heittää piuhan nokkaan ja tutkia tarkemmin...

    Leave a comment:


  • red devil
    replied
    resetoin äsken webaston ja sit alko hurisemaaan webasto...ainut vaan et huris 20 sekkaa ja hiljeni...sit ei lähtenyt käyntiin kellosta....eli onko vika ehdotuksia? onko kortissa vikaa kun kumminkin päälle lähti?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by jsr85 View Post
    Osaisko joku sanoa mikä tässä mun webastossa on. Ei edes yritä lähteä käyntiin, inpalla saa kyllä pa-pumpun naksuttamaan mut ite webasto ei edes yritä. Ois kiva näin pakkasella ku webasto toimis... Tällaista koodia antaa.
    Lämpötila-anturistahan tuo näyttää herjaavan. Mitä lämpötila näytti live-datalla?

    Leave a comment:

Working...
X