memebuy23buy

e39 530d -02 webaston rele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jsr85
    replied
    Osaisko joku sanoa mikä tässä mun webastossa on. Ei edes yritä lähteä käyntiin, inpalla saa kyllä pa-pumpun naksuttamaan mut ite webasto ei edes yritä. Ois kiva näin pakkasella ku webasto toimis... Tällaista koodia antaa.
    Last edited by jsr85; 20-03-2010, 11:43.

    Leave a comment:


  • red devil
    replied
    Originally posted by Hessu75 View Post
    Kokeile ensin resetoida se Webasto.

    Ohjeet löytyy foorumilta.
    yritin kovastikkin etsiä ohjeita mut en löydä....

    Leave a comment:


  • opl21
    replied
    Originally posted by Exami View Post
    Pakko kysyä onko kenelläkään tullut vastaan että webasto valittais viallisesta vesipumpusta.. mulla on näin .. ja sitten webasto toimii 2min jonka jälkeen sammuu.. tuona aikana ei puhalla kuin kylmää... kenelläkään epäilyksiä kortin suhteen tässä tapauksessa?
    Eiköhän noitakin oo ollu useita,oikosulussa luultavasti.Pumppu vain vaihtoon ei oo edes pahanakki.Pumput tarvikkeena n50e ja alkuperäisenä n150e.

    Ei muistaakseni tuolloin naksuttanut edes pa- pumppua?,muutenhan oireet täsmää täysin.

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    Pakko kysyä onko kenelläkään tullut vastaan että webasto valittais viallisesta vesipumpusta.. mulla on näin .. ja sitten webasto toimii 2min jonka jälkeen sammuu.. tuona aikana ei puhalla kuin kylmää... kenelläkään epäilyksiä kortin suhteen tässä tapauksessa?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Näyttäisi siltä että tuo glow plug flame detector vikakoodinen kortti (jos siis hehkutulppa on ehjä) aiheutuu kortilla olevan tempfetin, BTS 132 smd, vikaantumisesta, mutta testailuja asian tiimoilta jatketaan, ainoa ongelma on että kyseistä komponenttia tai vastaavaa ei tahdo mistään löytää, kokeillaan pian toimiiko tuo hitfet BTS 133:lla.

    EDIT. Nyt saattoi mennä kaksi eri viankuvausta sekaisin. jos webasto tekee vain tuuletuksen, ei muuta niin siilloin vika voi aiheutua bts132:sta, tämän yhteys flame detector koodiin täytyy vielä tarkistaa.
    Glow plug flame detector vikakoodi tarkoittaa käytännössä sitä että ohjain ei pysty mittaamaan yhdistetyn hehkutulpan ja liekinilmaisimen arvoa, jos hehkutulppa hehkuu eli lanka ei ole poikki niin vika on kortissa.

    Jos BMW:n oman väylän kautta ei pääse webastoon niin siihen todennäköisesti silti pääsee 6 pinnisen liittimen 2 pinnistä k-linja adapterin ja thermo test softan avulla.
    Tarkoitat ilmeisesti hehkua ohjaavaa FETiä? Muutamassa "glow plug flame detector" vikaisessa teki tuon perinteisen, eli paloilmapuhallin käynnistyi, mutta PA-pumppu ei aktivoitunut. Live-datalla se ei näyttänyt edes aktivoivan hehkutulppaa. Vähän aikaa puhallettuaan meni tilttiin (fault lock out).

    Miten tuo Thermotestin yhteys sitten poikkeaa auton omasta, kun kuitenkin samaa K-väylää käytetään? Jos ongelma olisi auton puolella K-väylässä, siitä olisi paljon muutakin pois pelistä.

    Leave a comment:


  • Hessu75
    replied
    Originally posted by red devil View Post
    tere. mulla e39 "03 kiisseli ja webasto kellola. kelloon khyllä syttyy valot ja pystyy ajastelee mut ei hörähä käyntiin:( kävin laakkosella ja kaveri katto vikakoodit ja sanoi ettei saa yhteyttä webastoon? eli mitä hajalla? helppoa vikaa? vai joutuuko uusii paljonkin osia ja siis mitä osia olipa taas vaikeesti kirjoitettu
    Kokeile ensin resetoida se Webasto.

    Ohjeet löytyy foorumilta.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Näitä "Glow plug/flame detector" ongelmaisia on näkynyt viime aikoina melko paljon. Toki hehkun vastus kannattaa mitata Webaston päältä hehkun liittimeltä. Tuon hehkun vikakoodin voi todennäköisesti aiheuttaa myös ohjainkortin hehkua ohjaavan FETin kärähtäminen.

    Jonkin verran näitä vikaantuneita Bemun väyläohjattuja Webastoja tullut vastaan ja kyllä näissä valitettavan usein vika piilee ohjainkortissa. Toistaiseksi ei ole kohdalle sattunut tapausta, jossa vika olisi pelkästään ollut rikkinäisessä/tukkeutuneessa poltinosassa.
    Näyttäisi siltä että tuo glow plug flame detector vikakoodinen kortti (jos siis hehkutulppa on ehjä) aiheutuu kortilla olevan tempfetin, BTS 132 smd, vikaantumisesta, mutta testailuja asian tiimoilta jatketaan, ainoa ongelma on että kyseistä komponenttia tai vastaavaa ei tahdo mistään löytää, kokeillaan pian toimiiko tuo hitfet BTS 133:lla.

    EDIT. Nyt saattoi mennä kaksi eri viankuvausta sekaisin. jos webasto tekee vain tuuletuksen, ei muuta niin siilloin vika voi aiheutua bts132:sta, tämän yhteys flame detector koodiin täytyy vielä tarkistaa.
    Glow plug flame detector vikakoodi tarkoittaa käytännössä sitä että ohjain ei pysty mittaamaan yhdistetyn hehkutulpan ja liekinilmaisimen arvoa, jos hehkutulppa hehkuu eli lanka ei ole poikki niin vika on kortissa.

    Jos BMW:n oman väylän kautta ei pääse webastoon niin siihen todennäköisesti silti pääsee 6 pinnisen liittimen 2 pinnistä k-linja adapterin ja thermo test softan avulla.
    Last edited by WSE1; 09-10-2008, 07:41.

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Originally posted by red devil View Post
    eli joutuu vaihtaa sen möhkäleen sinne lokarin sisälle?? riittääkö se pelkästään? vai ?
    Maksaa reilun 1000e :(

    Leave a comment:


  • red devil
    replied
    eli joutuu vaihtaa sen möhkäleen sinne lokarin sisälle?? riittääkö se pelkästään? vai ?

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Webaston ohjainkortti sökö?

    Leave a comment:


  • red devil
    replied
    tere. mulla e39 "03 kiisseli ja webasto kellola. kelloon khyllä syttyy valot ja pystyy ajastelee mut ei hörähä käyntiin:( kävin laakkosella ja kaveri katto vikakoodit ja sanoi ettei saa yhteyttä webastoon? eli mitä hajalla? helppoa vikaa? vai joutuuko uusii paljonkin osia ja siis mitä osia olipa taas vaikeesti kirjoitettu

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Noppe View Post
    Se hehkuhan kannattaa mitata, ennekuin menee uutta ostamaan. Ja tyypillisin vika weboissa on höyrystimen palaminen pilalle, eikä ohjainlaitteen hajoaminen.

    Kun höyrystin vetelee viimesiään niin tekee juuri silleen, että pyörii vähän aikaa ja kun ei saa syttymään niin lopettaa yrittämisen.
    Näitä "Glow plug/flame detector" ongelmaisia on näkynyt viime aikoina melko paljon. Toki hehkun vastus kannattaa mitata Webaston päältä hehkun liittimeltä. Tuon hehkun vikakoodin voi todennäköisesti aiheuttaa myös ohjainkortin hehkua ohjaavan FETin kärähtäminen.

    Jonkin verran näitä vikaantuneita Bemun väyläohjattuja Webastoja tullut vastaan ja kyllä näissä valitettavan usein vika piilee ohjainkortissa. Toistaiseksi ei ole kohdalle sattunut tapausta, jossa vika olisi pelkästään ollut rikkinäisessä/tukkeutuneessa poltinosassa.

    Leave a comment:


  • Noppe
    replied
    Se hehkuhan kannattaa mitata, ennekuin menee uutta ostamaan. Ja tyypillisin vika weboissa on höyrystimen palaminen pilalle, eikä ohjainlaitteen hajoaminen.

    Kun höyrystin vetelee viimesiään niin tekee juuri silleen, että pyörii vähän aikaa ja kun ei saa syttymään niin lopettaa yrittämisen.

    Leave a comment:


  • jeppis
    replied
    Originally posted by Marko.K View Post
    Täällä heräilee ja pyörittää pari minuuttia jonka jälkeen sammuu, vikakoodeista löytyi semmonen ku glow plug flame detector :think
    mulla aikoinaan antoi kans tuon saman vikakoodin. oli juuri samat oireet. vaihdoin uuden poltinsarjan ja toiveikkaana kokeilemaan. no johan ei puhu enää mitään. uudelleen piuhan päähän ja nyt ei saatu enää yhteyttä koko laitteeseen. eli ohjainkortti rikki. eli saattaa antaa "väärää" koodia tuo surullisen kuuluisa ohjainkortti

    Leave a comment:


  • Marko.K
    replied
    Täällä heräilee ja pyörittää pari minuuttia jonka jälkeen sammuu, vikakoodeista löytyi semmonen ku glow plug flame detector :think

    Leave a comment:

Working...
X