Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 täristää varovaisesti kiihdyttäissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Geijjo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 406
    • Hell Sinki

    e39 täristää varovaisesti kiihdyttäissä

    e39 540 stepillä alkoi kummallisesti täristämään kun kiihdyttää jostai 40-55 silleen varovaisesti,mut jos reilummin painasee ni ei täristä puhumattakaan kaasu pohjassa.liekkö jotain tekemistä sillä kun parkissa pistää kaasua aavistuksen ni kierrokset heijaa 1000-1300 vaikka kaasu on samassa kohti.apuja tartteis ennen kuin palaa hermot ja koko vessa.
    Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
    e39 ///M5 ZzZ
    e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
    F11 530da M-Sport
    Hurley-Durley x2
    Koliseva connection
    Itä-helsingin koiraverkko connection
  • Limit
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 144
    • Tsuomi

    #2
    Täristys

    Veikkaan kardaanin kannatinlaakeria. Välykset lisääntyneet. Autolla pitäisi olla yli 100tkm mittarissa, ja hommat edessä.
    Limits in life

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9990
      • KVLA

      #3
      Imuvuotoa,lampdaa,öljyiset tulpat/puolavikaa,anturivikaa tjm.Aloittaisin "remontit" kuitenkin vikakoodien lukaisulla.Eli auto töpseliin ensimmäiseksi.

      Comment

      • Geijjo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 406
        • Hell Sinki

        #4
        No koslan "mittarissa" on 160tkm mut mistäpä näistä saksantuonti ihmeistä tietää todellista.missä sais edullisen lukaisun vikakoodeille täällä pääkaupunki seudulla?varmaan vois vaihattaa sen rättilaikan ja kannatin laakerin noin ennakoivana jos vika ei korjaannu,mut se kierrosten heijaus tuntuu vakkari päälläkin joskus ärsyttävältä.
        Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
        e39 ///M5 ZzZ
        e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
        F11 530da M-Sport
        Hurley-Durley x2
        Koliseva connection
        Itä-helsingin koiraverkko connection

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #5
          Katsoppa tarkkaan kampuran hihnapyörän pultit tai hihnapyörän kiinnitys kun kone käy.. Pultit voivat löystyä ja pyörä aiheuttaa persuksissa asti tuntuvaa värinää tietyllä kierrosalueella. Jossain vaiheessa pyörä lähtee omille teilleen ja vika on helmpompi paikallistaa.
          ---

          Comment

          • Geijjo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 406
            • Hell Sinki

            #6
            Se tärinä ei tunnu kuin tietyssä nopeudessa 40-55 km/h,ja se ei täristä ihan joka kerta kun kiihdyttää kuulostaa kun yrittää saaha sen täristämään ni ei millään rupea.aika voimakkaan kuuloinen tärinä siitä lähtee,mut se loppuu kun painasee pedaalia kovempaa.
            Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
            e39 ///M5 ZzZ
            e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
            F11 530da M-Sport
            Hurley-Durley x2
            Koliseva connection
            Itä-helsingin koiraverkko connection

            Comment

            • peltone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 8092
              • Willähde

              #7
              Originally posted by Geijjo View Post
              No koslan "mittarissa" on 160tkm mut mistäpä näistä saksantuonti ihmeistä tietää todellista.missä sais edullisen lukaisun vikakoodeille täällä pääkaupunki seudulla?varmaan vois vaihattaa sen rättilaikan ja kannatin laakerin noin ennakoivana jos vika ei korjaannu,mut se kierrosten heijaus tuntuu vakkari päälläkin joskus ärsyttävältä.
              Jos autoa ei ole käytetty tietokoneen päässä vikakoodinluvussa niin kannattaako vielä vaihtaa mitään?
              Foorumilta löytyy monen monta vikakoodinlukijaa pääkaupunkiseudulta. Vähän searchia kehiin ja töpseliin kiinni niin parempi arpoa sen jälkeen? :think
              E30 316 -87
              E91 325i -06
              E61 530d -06
              F10 520d -14
              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

              Comment

              • Geijjo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 406
                • Hell Sinki

                #8
                vikakoodissa ei mitn.mut tässä ajellessa on huomannu et kun ajaa vakkari päällä ni kuuluu semmoinen tuu ääni ja kiekat laskee ja kun ääni loppuu ni nykäisee terävästi.parkissa p asennossa ku pitää kaasua silleen varovaisesti että on kierroksia vähän yli tonnin ni kiekat rupeaa heijaamaan 700-1100 ja kuulostaa jyristävän kummallisesti ku kiekat laskee,vehje huononee koko ajan.tyhjäkäynti ok ja auto pelaa ku ajaa s asennossa ku kiekkoja aina yli 2000.kertokaa ny viisaammat mistä vikaa vois ettiä.
                Forssalainen housutpoiskänni official fan klubben
                e39 ///M5 ZzZ
                e34 ///M5 Facelift Touring ZzZ
                F11 530da M-Sport
                Hurley-Durley x2
                Koliseva connection
                Itä-helsingin koiraverkko connection

                Comment

                • Powderhead
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 184
                  • Helsinki

                  #9
                  Uppia, haluaisin itekki tietää vastauksen!
                  BMW e30 318i touring -89 "Abdullah"
                  BMW e36 328ia touring -96 "Kyhny"
                  ex: BMW e30 316 coupé -86 "Köhmyrä"
                  ex: BMW e30 316i coupé -89 "Bulmunen"
                  ex: Honda Accord

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎