Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525 TDS huono käynnistyminen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pirssi
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 11

E39 525 TDS huono käynnistyminen

Autoni on 525 tds -98 aj 280 tkm, ongelmana on pitkä starttaaminen, n.10- sek. Polttoaineputkessä on ilmakuplia .

-Vaihdettu kirkas putki suodattimelta pumpulle
    -Suodattimelle ja lähdevän putken o-renkaat
    -p-a suodatin
    -polttoainepumppu tankkiin

Starttaamisen pituudella ei ole eroa,onko kone kuuma tai kylmä, eikä myöskään polttoainemäärällä, APUA missä vika,mistä sitä voisi etsiä,onko kellään ollut vastaavaa?
  • Simpel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 405

Originally posted by pirssi View Post
    Autoni on 525 tds -98 aj 280 tkm, ongelmana on pitkä starttaaminen, n.10- sek. Polttoaineputkessä on ilmakuplia .

-Vaihdettu kirkas putki suodattimelta pumpulle
    -Suodattimelle ja lähdevän putken o-renkaat
    -p-a suodatin
    -polttoainepumppu tankkiin

Starttaamisen pituudella ei ole eroa,onko kone kuuma tai kylmä, eikä myöskään polttoainemäärällä, APUA missä vika,mistä sitä voisi etsiä,onko kellään ollut vastaavaa?
    Vastaavan tilannen tiedän omasta vanhasta autosta 525 tds -96..
    ei oikein halunnu käynnistyy, huonosti meni mutta pidemmän päälle meni sitten..
    vika oli pumpussa, pumppu ei ollut säädöisä..kokeile sitä, ei oo vissiin kallis kun teettää sellaisen..itse pirun vaikeeta mennä tekemä..ainaki mun mielest..

Comment

• pirssi
      Newbiemmer
      • Mar 2008
      • 11

Originally posted by Simpel View Post
      vika oli pumpussa, pumppu ei ollut säädöisä..kokeile sitä, ei oo vissiin kallis kun teettää sellaisen..itse pirun vaikeeta mennä tekemä..ainaki mun mielest..
      Morjens,
      käyntin autoa kaapelin päässä, testissä ei ilmennyt mitään vikaa ja pumpun säätö ok. sehän on aika tarkka säädettävä
      Last edited by pirssi; 07-10-2008, 11:35.

Comment

• Simpel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 405

Originally posted by pirssi View Post
        Morjens,
        käyntin autoa kaapelin päässä, testissä ei ilmennyt mitään vikaa ja pumpun säätö ok. sehän on aika tarkka säädettävä
        kyllä.tarkkaa homma..en tiedä osaako toi tietokone mitään siihen sano kun en itse pistänyt koneen perää autoa..mutta tiesin mikä mättää ja samantien korjaukseen ja nyt toimi hyvin. muuta vikaa en oikein osa kertoa kun että pumppu.

Comment

• Tompa 79
          Newbiemmer
          • Sep 2008
          • 17

Tossa pihalla VAG 1.9 tdi. N. 10 sek startit syy vuotavat suuttimet ja väljät vena ohjurit. 400+tkm. Ku saa käyntiin kulkee ja käy ihan OK
          Tuppaa vaan akku väsymään ku saa sahata. Onko startti OK eli pyöriikö riittävän kovaa:think:think

Comment

• T.K.
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 112
            • Kajaani

Itellä vaivasi pitkä startti tosin 324td mut saman tyyppisellä sähköpumpulla. Tuli kuntoon suutin kärkien vaihdolla. Oli sama homma et pumpun letkuun aina sillon tällöin ilmesty ilma kupla vaikkei ulos päin mistään löpöä vuotanu. Tuolta saa muuten tilattua saksasta halpoja kärkiä ja ainakin mulla toiminu:
            e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

Comment

• pirssi
              Newbiemmer
              • Mar 2008
              • 11

Originally posted by Simpel View Post
              Originally posted by Tompa 79 View Post
              Tossa pihalla VAG 1.9 tdi. N. 10 sek startit syy vuotavat suuttimet ja väljät vena ohjurit. 400+tkm. Ku saa käyntiin kulkee ja käy ihan OK
              Tuppaa vaan akku väsymään ku saa sahata. Onko startti OK eli pyöriikö riittävän kovaa:think:think
              Startti kyllä pyörittää riittävän kovaa ja vielä akku riiittää mutta kai se starttikin tällämenolla loppuu.

Comment

• jannel
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 283

Kannattais kai kuitenki tarkistaa se tankissa oleva siirtopumppukin enstöikseen että pyöriikö edes.......

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎