Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d tutina syö tätäkin miestä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oz2755
    Newbiemmer
    • Nov 2004
    • 3
    • Imatra

    e39 530d tutina syö tätäkin miestä

    Kun on lueskellut useita tärinä- ja tutinathreadeja niin niiden perusteella on tullut tehtyä ehkä yleisimmät vaihdot (osat oli tosiaan finaalissa 210 000 km jälkeen) eli:
    1. Iskarit
    2. Jarrulevyt ja palat
    3. Takakelkan puslat
    4. Etupään reaktiotankojen puslat
    5. Renkaat tasapainoitettu
    6. Nelipyöräsuuntaus tehty

    Tutina ja tärinä vaan jatkuu. Ratti ei juuri tärise ja ohjaus ja meno nyt suoraa ja täsmällistä.

    Mitä kannattaisi seuraavaksi tehdä ???
    OZ2755/E39/530d/1999
  • jyrbba69
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2394
    • Kouvola

    #2
    Tostahan puuttuu kaikki yleisin tärinän aiheuttaja, eli alatukivarret. Ja kannattaa myös tarkistaa ettei niissä reaktiotankojen pallonivelissäkään ole klappia.

    edit: tarkennetaas hieman että alatukivarret ainakin vaikuttaa jarrutärinöihin. Noissa maantienopeuksissa tärisemisen aiheuttaa useimmiten tosiaan renkaat / vanteet / napojen paskasuus tms. Mutta on myös paljon ollut puhetta jostai CV nivelistä. Ei nyt taas muistu mieleen mikä se oli

    -Jyri
    2015 AMG GTS
    -----------------------------

    www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
    [email protected]

    Comment

    • janne1974
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 405
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by oz2755 View Post
      Kun on lueskellut useita tärinä- ja tutinathreadeja niin niiden perusteella on tullut tehtyä ehkä yleisimmät vaihdot (osat oli tosiaan finaalissa 210 000 km jälkeen) eli:
      1. Iskarit
      2. Jarrulevyt ja palat
      3. Takakelkan puslat
      4. Etupään reaktiotankojen puslat
      5. Renkaat tasapainoitettu
      6. Nelipyöräsuuntaus tehty

      Tutina ja tärinä vaan jatkuu. Ratti ei juuri tärise ja ohjaus ja meno nyt suoraa ja täsmällistä.

      Mitä kannattaisi seuraavaksi tehdä ???
      Takaa narina/napahelat + se nivelosa mikä on narina/napahelan yhteydessä, molemmat ylätukivarret (takaa) perän kannake kumit (en tarkoita takakelkkaa) vetarit+murrokset. Siinähän sitä jo tutkimista onkin. Itse oon kyllä nuo kaikki vaihtanu uuteen (vetarit on vaihtamatta)ja se paska vieläkin tutisee.

      -Janne-
      -Janne-

      F10 535iX sedan -11
      ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
      ex. E39 528i touring -99
      ex. E36 325ia coupe -93

      Comment

      • Simpel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 405

        #4
        Originally posted by oz2755 View Post
        Kun on lueskellut useita tärinä- ja tutinathreadeja niin niiden perusteella on tullut tehtyä ehkä yleisimmät vaihdot (osat oli tosiaan finaalissa 210 000 km jälkeen) eli:
        1. Iskarit
        2. Jarrulevyt ja palat
        3. Takakelkan puslat
        4. Etupään reaktiotankojen puslat
        5. Renkaat tasapainoitettu
        6. Nelipyöräsuuntaus tehty

        Tutina ja tärinä vaan jatkuu. Ratti ei juuri tärise ja ohjaus ja meno nyt suoraa ja täsmällistä.

        Mitä kannattaisi seuraavaksi tehdä ???
        Mul oli sama tutina vika :P
        vaihdoin alatukivarret, käin pyörät suuntaa ja tasapainoittaa ja kaikki ok nyt..

        Sit tuli supikoira puskuriin/jarrulevyyn ja siihen ripustuksiin jne...
        jarruttaessa tärisee..levy varmaan kiero :S

        ja just pistin uuden :( kaikki 4

        Comment

        • Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

          #5
          Siellä on joku saatanan piilo-osa mikä on paskana.. ku pitäs jaksaa joka pv 8h ropaa nosturilla ni varmaan jostai löytys klappia.. omasta on pyöristä nyt klapit poistettu mutta tärinät jatkuu ja ei mitään hyvää vinkkiä edes tärinään ole.. koska kaasupohjassa tärinää ei ole.. ja tasasella rullatessa on .. ja sitä rataa nyt epäilys on kohdistettu iskareihin / vetarit / rättinivel.. ei tää tuskastelu lopu ikinä.. pitäs olla jokin tärinämittari tjms.!
          Last edited by Exami; 15-10-2008, 20:11. Reason: Vituttaa aivan saatanasti
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎