Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530D hyytyminen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoH81
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 37
    • Iisalmi

    e39 530D hyytyminen...

    Tervehdys.

    Tämän suuntaisesta ongelmasta on varmasti täällä jauhettujo melkoisen paljon mutta tilanteeseen totaalisesti turhautuneena ajattelin vielä heittää kysymyksen ilmoille. Eli ongelma on semmonen että 00 vuoden 530d pelaa aivan normaalisti ns. normaalissa ajossa ja vaikkapa vähän reippaammassakin kaupunkiajossa, alaväännöt tuntuu olevan kohdallaan ja kierroksillakin ainakin minun mielestä vetää hyvin. Mutta sitten kun lähdetään maantielle ja jos vaikka yrittäisin lipsauttaa vähäsen ylinopeuden puolelle niin jonkin aikaa reilulla tai täydellä kaasulla ajaessa menopuoli tyssää yhenäkin. Yleensä jossain 140-180 km/h välillä, tuntuu suorastaaan siltä että rajoitin tulisi vastaan. Vauhti ei vaan yksinkertaisesti kiihdy vaikka vaihtaisi pienemmälle vaihteelle, mutta ei tosin hyydykään ainakaan tasasella, samalla kulutusmittarin viisari tippuu johonkin kympin paikkeille eikä siitä nouse vaikka kuinka kaasua polkisi. Tästä jos sitten löysäilee ja ajelee rauhallisesti ja rajoitusten mukaan niin kohtapuoliin vedon palailee takaisin. Niin, ja jos tuon hyytymän jälkeen jarruttaa ja pysähtyy pikapuoliin levikkeelle ja kokeilee paikaltaan kiihdyttää täydellä kaasulla niin voima on pahemman kerran kateissa. 0-->100 optimistisen arvion mukaan alle puoleen minuuttiin... Paikallisessa bmw liikekkeessä vikaa on arvottu jo pitkään, vikakoodeja löytyi muistaakseni turbon ohjausventtiili ja imusarjan paineanturi ja molemmat on vaihdettu eikä ollut mitään apua tähän ongelmaan. Sitten on kokeiltu vielä uudella ilmamassamittarilla eikä silläkään ollut mitään vaikutusta. Muuten auto ei oireile mitenkään ja tälläsessa normaalissa ajossa auto toimii ihan ok, myöskään mitään ylimääräsiä varotusvaloja yms ei ole ilmaantunut.
    E61 530D -07
    E38 750I -97
    E36 316I -02
    K1200S -07
  • S4Driver
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 572
    • Kaukana

    #2
    -

    Turbo valmis.

    Comment

    • sassi
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 412
      • Nivala

      #3
      Olisiko tässäkin se polttoaineen siirtopumppu syynä? Aika paljon ollut viime aikoina juttua vastaavista ongelmista.

      Katsopa searchilla, löydät varmasti vinkkejä.
      --
      Sassi
      - F10 530d
      - KTM 690 Enduro
      Ex. E90 330d, E46 330d

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3103

        #4
        Originally posted by MikkoH81 View Post
        Tervehdys.

        Tämän suuntaisesta ongelmasta on varmasti täällä jauhettujo melkoisen paljon mutta tilanteeseen totaalisesti turhautuneena ajattelin vielä heittää kysymyksen ilmoille. Eli ongelma on semmonen että 00 vuoden 530d pelaa aivan normaalisti ns. normaalissa ajossa ja vaikkapa vähän reippaammassakin kaupunkiajossa, alaväännöt tuntuu olevan kohdallaan ja kierroksillakin ainakin minun mielestä vetää hyvin. Mutta sitten kun lähdetään maantielle ja jos vaikka yrittäisin lipsauttaa vähäsen ylinopeuden puolelle niin jonkin aikaa reilulla tai täydellä kaasulla ajaessa menopuoli tyssää yhenäkin. Yleensä jossain 140-180 km/h välillä, tuntuu suorastaaan siltä että rajoitin tulisi vastaan. Vauhti ei vaan yksinkertaisesti kiihdy vaikka vaihtaisi pienemmälle vaihteelle, mutta ei tosin hyydykään ainakaan tasasella, samalla kulutusmittarin viisari tippuu johonkin kympin paikkeille eikä siitä nouse vaikka kuinka kaasua polkisi. Tästä jos sitten löysäilee ja ajelee rauhallisesti ja rajoitusten mukaan niin kohtapuoliin vedon palailee takaisin. Niin, ja jos tuon hyytymän jälkeen jarruttaa ja pysähtyy pikapuoliin levikkeelle ja kokeilee paikaltaan kiihdyttää täydellä kaasulla niin voima on pahemman kerran kateissa. 0-->100 optimistisen arvion mukaan alle puoleen minuuttiin... Paikallisessa bmw liikekkeessä vikaa on arvottu jo pitkään, vikakoodeja löytyi muistaakseni turbon ohjausventtiili ja imusarjan paineanturi ja molemmat on vaihdettu eikä ollut mitään apua tähän ongelmaan. Sitten on kokeiltu vielä uudella ilmamassamittarilla eikä silläkään ollut mitään vaikutusta. Muuten auto ei oireile mitenkään ja tälläsessa normaalissa ajossa auto toimii ihan ok, myöskään mitään ylimääräsiä varotusvaloja yms ei ole ilmaantunut.
        onko ilmamäärämittari vaihdettu? jos on niin onko alkuperäinen? onko ajettu uusi imm softa sisään?
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • Marko.K
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1193
          • Helsinki

          #5
          Yhdyn edelliseen, onko ilmamäärä mittari koodattu? Otappa ilmamäärämittarin liitin irti ja ja kokeile miten pelaa
          F11 535d -11 367hv/728nm
          E39 M5 -99 Alpine White II
          E65 730da -02
          E60 530da -03
          E39 530da -03 240hv/600nm
          E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
          E38 740iaL -95
          E39 530d -99 245hv/528nm

          Comment

          • Lallevihtinen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 690
            • Tampere

            #6
            Testerin kanssa ajamaan ja siirtopaine syyniin ku hyytyminen alkaa...:think Jos se puoli on kunnossa niin alkaa kallistuun turbon puolelle.
            sigpic
            BMW E93 335i & BMW M550Dx
            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Melkolailla samat oireet kun itsellä ex e39,perstuntuntumalla tuntui että toimii.
              Laita autoosi ahtopainemittari ja katso miten ahdot käyttäytyy,veikkaan että tuossa 140 jälkeen ahdot on kovat mulla oli yli 1.5 ja auto menee ns vikatilaan jolloin ahtopaine laskee kuin ketun häntä,sama tunne kun turbiini luistas
              Tämän jälkeen kun kiihdytät niin auto on kuin 200d mersu.

              Eli vahva veikkaus turbo,siivet jumissa ja palaset pois siivistä

              Ja itse aloitin ensin remontin näin uusi ahtopaineanturi,magneetiventtili joka ohjaa siipiä,maf ja viimeiseksi vielä turbo
              Last edited by veku; 17-10-2008, 18:28. Reason: apulaitteet
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • S4Driver
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 572
                • Kaukana

                #8
                -

                Jos käyty vikakoodien luvussa niin siellähän se yliahto löytyy koodista. Itsellä näin ja korjaantui turbon vaihdolla.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by S4Driver View Post
                  Jos käyty vikakoodien luvussa niin siellähän se yliahto löytyy koodista. Itsellä näin ja korjaantui turbon vaihdolla.
                  Suoraan yliahdosta kertovaa koodia ei ainakaan tietääkseni ole. "Boost pressure control" voi tuosta yliahdosta kieliä, mutta ei anna välttämättä tuotakaan.

                  Veku taitaa muistella lämmöllä oman keissin kanssa painimista.

                  Alkuperäiselle kysyjälle: Onko ylipäätään kurkattu live-dataa ajon aikana?



                  Fault code 1E30 "Boost pressure control" is stored in the event of impermissible control deviation or fault "Short/open circuit".

                  Consequences:
                  • Boost pressure control is deactivated
                  • Exhaust gas recirculation is deactivated
                  • In the event of a control deviation in the boost pressure, the injection volume is limited and a substitute value is output for the boost pressure
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Veku taitaa muistella lämmöllä oman keissin kanssa painimista.
                    ?
                    Kai se aika kultaa muistot,kyllähän se vika lopulta löytyi
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • MikkoH81
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 37
                      • Iisalmi

                      #11
                      En ole juurikaan ehtinyt enkä muistanut kommentoida mitenkään tähän viestiketjuun mutta nyt on auto kunnossa. Muuttuvat siipisysteemit lähes täysin jumissa joten turbon vaihdollahan siitä selvittiin.

                      Ostin itse auton muutama kuukausi sitten liikkeestä joten myyjäliike pari kuukautta kestäneen kiistelyn jälkeen maksoi kaikki kustannukset. Nyt on vetoja oikein mukavasti aina punarajalle asti.
                      E61 530D -07
                      E38 750I -97
                      E36 316I -02
                      K1200S -07

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎