Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 m52b20 yhtäkkinen käynnistymisprobleemi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • irppahoo
    Newbiemmer
    • Jan 2024
    • 1
    • Jämsä

    E39 m52b20 yhtäkkinen käynnistymisprobleemi

    1997 E39 M52B20
    Tosiaan, eli: muutama päivä sitten oli peilijäiset tiet, ja oma kilpuri sattukin jäämään mäkisellä alueella sinne tänne jumiin yhteensä noin 6 tunniksi. Auto oli tyhjäkäynnillä aika paljon, mikä ei ilmeisesti hyväksi ole varsinkaan jos auto kallellaan vähän minnekin suuntaan.
    Sen jälkeen alkoi ongelmat, auto tuntui käyvän vajailla ja kaasu heijaili itsestään välillä rajustikin. Noh sitten päästiin kotiin ja seuraavana aamuna ei lähtenyt käyntiin. Ei millään, hinkuttaa vaan ja bensa haisi. Apuvirralla noin 10min jälkeen heräsi eloon, vaikkakin vaivalloisesti. Nyki ja booaili ajossa. Takaisin kotiin ja seuraavana päivänä uutta yritystä.

    Eilen saatiin maffin ja kaasuläpän putsauksen jälkeen lopulta käyntiin 2 akullisella ja lopulta melkein 10min apuvirralla, startatessa bensa haisee ja hetken päästä humahtelee putkessa/ilmansuodattimessa kunnes alkaa tovin päästä hörähtelemään.

    Lopulta alko kakomaan ja hörähtelemään ja sit lähti, ei vaan pysy käynnissä heti vaan booailee ja tukehtuu jos ei näpyttele kaasua kokoajan, siinä vaiheessa parin starttauksen jälkeen saattaa jäädä käyntiin.

    Maffin liittimen kun nyppäsee irti siinä vaiheessa, niin käy tyhjää melkein täydellisesti ja vetää ihan normaalisti ajossa. Sammuttaa ei uskaltanut, kun niin viimesimmillään akku ettei kylälle kiinnostellut jäädä.

    Olisko se mahollinen probleemi sit maffissa vai esim. se kampuran asentotunnistin, jos lyö seokset/ajotuksen fituralleen startatessa?

    Ja juu vikakoodit ois hyvä lukasta, mut tällä hetkel hankalaa tääl keskellä ei mitään.​
    Last edited by irppahoo; 26-01-2024, 13:20.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Kuten sanoit koodit pitäisi lukea, että osaisi paremmin sanoa. Jos se nyt kuitenkin toimii MAF piuha irti, niin eiköhän se vika siinä MAF ole. Kampurananturi jos olisi niin ei se maf irroitus auttaisi. Tuollaisen sahaamisen jälkeen varmaan öljyt vaihtokunnossa. Kylmää konetta paljon sahattaessa bensaa päätyy renkaiden ohi öljyjen joukkoon, joten voi öljyt olla aika liurut. Jos öljynmäärä on tikusta katsoen lisääntynyt tai vaikuttaa että joukossa on reilusti bensaa, niin vaihtaisin öljyt kun auton saa käymään normaalisti. Bensa heikentää voitelua melko radikaalista vaikka sitä nyt ei litratolkulla olisikaan joukossa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎