Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oudon pienet kilsat tuontipelissä 520d e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bowtie81
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 10

    Oudon pienet kilsat tuontipelissä 520d e39

    Ei nyt suoranainen tekninen aihe, mutta kysynpä silti. Tuossa on jo varmaan yli 6kk ollut myynnissä 2001 520d, jolla ajettu alle 30tkm. Siistiltä tietty näyttää kuvissa, ja tämän kilsathan pitäisi voida avaimesta tarkistaa. Auto on aika karvalakki ja manuaali kuten kaikki tämän korimallin 520d:t ovat, mikä varmaan vähentää ostajaehdokkaita. Lisäksi haluaisin farkun, koska pakuksi rekisteröimällä säästää. Paljos muuten naftavero on, painavalle autolle? Eikös 520d ole aika hyvä moottori, kestääkö kytkin pientä ohjelmointia? Huollot sun muut kai ei tule muita autoja kalliimmaksi eikä ole pahoja "heikkoja kohtia"?
    Mutta kysymys kuuluu, voiko tällasessa tapauksessa tulla kusetetuksi, huonosti korjattu kolari/palovaurio/tekniikan vaihto? Pyyntihinnalla saisi kaupasta ihan uuden, jopa paremmin varustellun perusauton (skoda, vw jne), mutta onhan toi bmw. Tosin, ikääkin kohta 8v!
  • AKSU
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 402
    • Nivala

    #2
    Noitten kilsojen kanssa kannatta olla kyllä tarkkana. 8V/30tkm kuulostaa aika oudolta. Omalle kohdalle sattui pari vuotta sitten tapaus, jossa löysin vähän ajetun (42tkm) 330d:n erään ison autoliikeketjun liikkeestä. Auto oli kunnoltaan hyvä, lähes virheetön. Autolla oli yksi aikaisempi omistaja Saksassa ja huoltokirjakin löytyi. Kun aloin tarkastelemaan autoa oikein ostomielessä otin yhteyttä auton edelliseen omistajaan ja hän kertoi,että oli ajanut autolla ~200tkm ennen kun laittoi sen vaihdossa uuteen. Kuka mittarin ruuvasi?, merkkiliike Saksassa vai tämä Suomalainen autoliikeketju? Sitä en tiedä. Kuitenkin tästä Suomalaisesta autoliikeketjusta en kyllä edes autoa katsoisi.



    Originally posted by bowtie81 View Post
    Ei nyt suoranainen tekninen aihe, mutta kysynpä silti. Tuossa on jo varmaan yli 6kk ollut myynnissä 2001 520d, jolla ajettu alle 30tkm. Siistiltä tietty näyttää kuvissa, ja tämän kilsathan pitäisi voida avaimesta tarkistaa. Auto on aika karvalakki ja manuaali kuten kaikki tämän korimallin 520d:t ovat, mikä varmaan vähentää ostajaehdokkaita. Lisäksi haluaisin farkun, koska pakuksi rekisteröimällä säästää. Paljos muuten naftavero on, painavalle autolle? Eikös 520d ole aika hyvä moottori, kestääkö kytkin pientä ohjelmointia? Huollot sun muut kai ei tule muita autoja kalliimmaksi eikä ole pahoja "heikkoja kohtia"?
    Mutta kysymys kuuluu, voiko tällasessa tapauksessa tulla kusetetuksi, huonosti korjattu kolari/palovaurio/tekniikan vaihto? Pyyntihinnalla saisi kaupasta ihan uuden, jopa paremmin varustellun perusauton (skoda, vw jne), mutta onhan toi bmw. Tosin, ikääkin kohta 8v!

    Comment

    • bowtie81
      Newbiemmer
      • Sep 2006
      • 10

      #3
      olen ennenkin ihmetellyt, kun tässä kyseisessä liikkeessä on niin vähän ajettuja autoja, mm. yksi mersu 220 e malli, ajettu 27tkm ja vuosimalli 97! Mutta jos tuollaisen ostaa, sitten selvittää että on ruuvattu, eikö joku joudu sen arvon erotuksen korvaamaan?

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8003
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by bowtie81 View Post
        olen ennenkin ihmetellyt, kun tässä kyseisessä liikkeessä on niin vähän ajettuja autoja, mm. yksi mersu 220 e malli, ajettu 27tkm ja vuosimalli 97! Mutta jos tuollaisen ostaa, sitten selvittää että on ruuvattu, eikö joku joudu sen arvon erotuksen korvaamaan?
        Mutta mitenkäs todistat ruuvauksen? Ei taida vain riittää, että edellinen omistaja sanoo ajaneensa n+1 kilsaa. Pitäisi oikeasti saada se ruuvaaja kai kiinni...?
        Ja E39:n kilsat löytyy ainakin avaimesta, mittaristosta sekä valomodulista. Ja kaikki nuo ovat muutettavissa myöskin. Osaavissa käsissä parin minsan homma.
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • Matula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1706

          #5
          Niin ja onko tuo ilmoituksessa oleva mittarilukema edes se joka autossa on, ei olisi ensimmäinen "kauppias" joka ilmoittaa lukemat järjestäin väärin tarkoituksella.
          Jos tuommoisessa 10/2000 rekisteröityyn on täysi huoltopakka niin onko siinä silloin 8 öljyhuoltoa?

          Comment

          • bowtie81
            Newbiemmer
            • Sep 2006
            • 10

            #6
            mä joskus alkukesästä sitä ihan kyselin, ja se kuulemma on paikkansapitävä lukema, ollut jollain vanhemmalla tädillä (yllättäen muuten melkein kaikki bimmerit olleet)..
            Mutta onko niin, ettei ruuvaamisesta voi suomessakaan jäädä sitten kiinni, ellei itse teosta?
            Last edited by bowtie81; 24-10-2008, 15:09.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎