Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 - GM-laatikkoon ei mene vaihteet päälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Prototyyppi
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 10
    • Finland

    E39 - GM-laatikkoon ei mene vaihteet päälle

    Auto on -02 e39, 530d automaattilaatikolla. Laatikkoon on kerran vaihdettu öljyt öpaut 100.000km:n kohdalla ja nyt mittarissa 380.00km. Ollut mulla uudesta asti ja ajeltu siivosti. Nyt siihen GM:n laatikkoon ei yks kaks mennyt vaihteet päälle. Täysin yllättäen 10km ajon jälkeen vekslatessa ei pakki mennytkään päälle, vaikka valitsin oli R:n kohdalla. SItten kokeilin laittaa D:n päälle ja sama juttu. Kierrokset nousi ja vaikutti olevan vapaalla. SItten sammutin auton, yritin uudestaan ja sitten toimi vaihteet normaalisti. Jatkoin matkaani ja kun seuraavaksi piti peruuttaa niin ei mennyt pakki päälle vaan oli taas kuin olisi vapaalla. Sitten D:n kautta uus yritys ja D meni normaalisti ja sitten pakki normaalisti.

    Nyt huolettaa jatkaa ajeluita, kun jos vika jää päälle niin sitten auto ei omin avoin liiku.

    Onko jollakulla ollut samansorttista vaivaa? Mistä ehkä vois olla kysymys?

  • slaissi_
    Newbiemmer
    • Nov 2017
    • 26
    • Sievi

    #2
    Öljyt vähissä tai öljynkierrossa ongelma laatikossa. Muutenkin GM laatikot alkaa olla ehtoopuolella noilla kilsoilla. Kannattaa huollatuttaa jollain laatikkoexpertillä niin tulee varmempi laatikko takas mitä ostaa käytetty.
    E39 528ia Touring -97 käyttis
    E39 520i Touring -98 luisurässi
    E39 530da Touring -02 romu
    E46 316i Sedan -99 romu

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 3826
      • Finnland

      #3
      Näihin ois hyvä vaihtaa öljyt 60 tonnin välein niin vois kestää kelvostikin. Venttiilipöydän kuluminen ainakin tyyppivika, ja sitten kun ajetaan noin kauan samoilla sotkuilla niin olisi käytännössä ihme jos vielä toimisi.
      Huoltamisesta säästäminen on hyvä keino päästä remppaamaan
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • Prototyyppi
        Newbiemmer
        • May 2010
        • 10
        • Finland

        #4
        Kiitos kommenteista. Pitäisköhän nyt aluksi laittaa lisää öljyä sinne. Ja sitä ennen pitää selvittää, mistä sinne saa öljyä helpoiten, kun mulla ei ole pääsyä nosturille.
        Siihen pikkujäähdyttimeen konehuoneessa kai tulee laatikon öljyt jäähtymään. Saiskohan jompaakumpaa letkyu pitkin menemään öljyä laatikkoon päin?

        Osaisiko joku ehkä suositella laatikkoeksperttiä?

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 932
          • Turku

          #5
          Me lähetettiin recrolle Latviaan laatikko kunnostettavaksi. Helppo, nopea ja edullinen. Ei voi muuta kuin suositella.
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • slaissi_
            Newbiemmer
            • Nov 2017
            • 26
            • Sievi

            #6
            Originally posted by Prototyyppi View Post
            Kiitos kommenteista. Pitäisköhän nyt aluksi laittaa lisää öljyä sinne. Ja sitä ennen pitää selvittää, mistä sinne saa öljyä helpoiten, kun mulla ei ole pääsyä nosturille.
            Siihen pikkujäähdyttimeen konehuoneessa kai tulee laatikon öljyt jäähtymään. Saiskohan jompaakumpaa letkyu pitkin menemään öljyä laatikkoon päin?

            Osaisiko joku ehkä suositella laatikkoeksperttiä?
            Näissä on laatikon kyljessä tarkistusproppu ja öljyä lisätään auto käynnissä sitä kautta niin kauan että valuu ulos. Auto täytyy olla silloin vaakatasossa. Eli ei mennä lisäilemään öljynjäähdyttimen kautta summanmutikassa.

            Aina voi tosiaan koittaa lisätä sitä öljyä mutta tuskin se määräänsä enempää sinne sitä ottaa, ellei oo päässyt kusemaan jostain sitä ulos. Testiöljyksi passaa vaikka Mobil1 ATF 320, ei maksa paljoa.
            E39 528ia Touring -97 käyttis
            E39 520i Touring -98 luisurässi
            E39 530da Touring -02 romu
            E46 316i Sedan -99 romu

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1630
              • Vähäkyrö

              #7
              Originally posted by _Bäri_ View Post
              Me lähetettiin recrolle Latviaan laatikko kunnostettavaksi. Helppo, nopea ja edullinen. Ei voi muuta kuin suositella.
              Oliko kallis reissu? Oma 319tkm ajettu samoilla öljyillä toimii vielä loistavasti, mutta kai se joskus antautuu.

              Comment

              • penari
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 597
                • Vihanti

                #8
                Originally posted by Samppae39 View Post

                Oliko kallis reissu? Oma 319tkm ajettu samoilla öljyillä toimii vielä loistavasti, mutta kai se joskus antautuu.
                Ainakin joitakin vuosia sitten tuo operaatio maksoi jotain vähän reilu 2k€ kotipihasta noudettuna ja palautettuna.
                F01 730d semivoll
                e30 325 turbo m-tech2

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3826
                  • Finnland

                  #9
                  Minä en kyllä ymmärrä miksi ihmeessä ihmiset miettii näitä "uskaltaako öljyjä vaihtaa" juttuja.
                  Vähän sama kuin moottoriöljyjen vaihtamatta jättäminen sen vuoksi että pelkää vaihdossa lähtevän paskan kiertämään.
                  Kyllä öljynvaihtojen skippaamisella saa tasan sitä mitä tilaa.
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • _Bäri_
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2014
                    • 932
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by penari View Post

                    Ainakin joitakin vuosia sitten tuo operaatio maksoi jotain vähän reilu 2k€ kotipihasta noudettuna ja palautettuna.
                    Sama summa oli viimeksi. Korjaamo otti muutaman 100€ asennuksista. Vaihteistoöljyt taisi tulla kaupan päällisinä.
                    G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                    Ex:
                    E61 535dA -05
                    E91 320dA -06
                    E53 X5 3.0dA - 03
                    E39 535iA -01
                    E39 520i -97
                    E39 530dA - 00

                    Comment

                    • hietase
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 559
                      • Espoo

                      #11
                      Omalla samanikäisellä laatikolla ajettu tismalleen saman verran. Öljyt vaihdettu huuhtelemalla viidesti ja turbiini kerran. Jos pääkaupunkiseudulla olet, niin uskallan suositella Powermaticin palveluja.

                      Comment

                      • Prototyyppi
                        Newbiemmer
                        • May 2010
                        • 10
                        • Finland

                        #12
                        Ei tullut kuntoon. Löytyisköhän jostain ehjä laatikko tolkun hintaan?

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16457
                          • Asikkala

                          #13
                          Millä konstilla ei tullut kuntoon ?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎