Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voiko Katalysaattorit olla taas huonot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmer39535
    BTCF Member
    • Sep 2023
    • 38
    • Finland

    Voiko Katalysaattorit olla taas huonot

    MOI,

    Voiko katalysaattorit olla taas huonot? Vuosi sitten vaihdettu tarvike katalysattorit ja meni siolloin päästöjen kanssa läpi. Ja nyt on sama että ei mene päästöjen kanssa läpi ja siellä missä auto oli niin ne sanoi että katalysaattorit on viallinen.

    Mitä voi rikkoa katalysaattori?
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3580
    • Raisio

    #2
    Tarvikekatalysaattoreiden kesto ihan jotain muuta kuin alkuperäisillä ja tässä on varmaan alkuperäinen vika yritetty korjata uusilla katalysaattoreilla ja/tai tullut vanhaan autoon uutta vikaa. Kaikenlaisia imuvuotoja voi löytyä sieltä jos helpoimmasta päästä aloitetaan.

    Millaiset päästöt nyt?
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6200
      • Helsinki

      #3
      Mulla kesti toisen merkkisessä kans noin vuoden, mutta tiesin että autossa vikaa, niin se se rikko ne katit. Myös toiset tarvike katit on huonoja, kun ensinäkin ei lämpene niin paljoa että olisi tehokkaita kokoajan..
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • Jarger
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 3834
        • Finnland

        #4
        Täällä on pelannut tarvikekatti ongelmitta muutaman kympin ainakin.
        Negatiiviset kauppakokemukset:
        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17526
          • Turku

          #5
          Hiukan harvinainen auto, mutta itsellä Csi tuli ilman katteja (edellinen omistaja poistanut) ja hommasin 2kpl Magnaflow-kisakatteja kustannussyistä autoon. Eka vuosi päästöistä hienosti rekisteröintikatsastuksessa, toisena vuonna hädin tuskin. Sen jälkeen olen ottanut laput varmuudeksi etukäteen.
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Bimmer39535
            BTCF Member
            • Sep 2023
            • 38
            • Finland

            #6
            Originally posted by ritariässä View Post
            Tarvikekatalysaattoreiden kesto ihan jotain muuta kuin alkuperäisillä ja tässä on varmaan alkuperäinen vika yritetty korjata uusilla katalysaattoreilla ja/tai tullut vanhaan autoon uutta vikaa. Kaikenlaisia imuvuotoja voi löytyä sieltä jos helpoimmasta päästä aloitetaan.

            Millaiset päästöt nyt?
            Mitä imuvuoto on? Lukee että HC - saavuttanut parhaimmillaan n. 120 arvon

            Comment

            • azlakki
              Bimmer Rookie
              • Oct 2015
              • 96
              • Tampere

              #7
              Imuvuoto on että kone saa/imee jostain liikaa happea. Esim venakopassa hiushalkeama tai tiiviste elinkaaren päässä,
              huohotin tai niiden letkut hapertuneet, MAF antaa väärää infoa tai haitariputkissa sanomista etc.

              Lukisin ensin vikakoodit BMW-skannerilla siis myös ne jotka eivät sytytä MIL-valoa eli systeemipuolella voi löytyä diagnosointiin apuja.
              Samalla livedatalla ainakin miten lambdasensorit pelittää ja onko trimmit kuinka kohdillaan.

              Sitten moottorille savutesti joka paljastaa imuvuodot ja mistä vuotaa, jos vuotaa.
              Myös pakoputkelle savutus jos vaikka vuotaa ennen katteja.

              Korkea HC:n syy on epäpuhdas palaminen voi johtua myös jos kone syö öljyä tai tulpat eikä katit enempää pysty puhdistamaan ja ovat pian entiset.

              Mikä moottori tarkalleen kyseessä?

              Comment

              • Bimmer39535
                BTCF Member
                • Sep 2023
                • 38
                • Finland

                #8
                Originally posted by azlakki View Post
                Imuvuoto on että kone saa/imee jostain liikaa happea. Esim venakopassa hiushalkeama tai tiiviste elinkaaren päässä,
                huohotin tai niiden letkut hapertuneet, MAF antaa väärää infoa tai haitariputkissa sanomista etc.

                Lukisin ensin vikakoodit BMW-skannerilla siis myös ne jotka eivät sytytä MIL-valoa eli systeemipuolella voi löytyä diagnosointiin apuja.
                Samalla livedatalla ainakin miten lambdasensorit pelittää ja onko trimmit kuinka kohdillaan.

                Sitten moottorille savutesti joka paljastaa imuvuodot ja mistä vuotaa, jos vuotaa.
                Myös pakoputkelle savutus jos vaikka vuotaa ennen katteja.

                Korkea HC:n syy on epäpuhdas palaminen voi johtua myös jos kone syö öljyä tai tulpat eikä katit enempää pysty puhdistamaan ja ovat pian entiset.

                Mikä moottori tarkalleen kyseessä?
                M62B35 moottori

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎