Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 jarrupalan varoitushälystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjv
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 92
    • Oulu

    e39 jarrupalan varoitushälystä

    Poistuuko jarrupalojen häly automaattisesti kun palat (+ levyt) on vaihdettu vai meneekö ko. anturipiuha aina vaihtoon jos/kun on syttynyt?
    Ja pitääkö häly vielä käydä nollaamassa verstaalla, kuten ABS hälyn kanssa käy (lue:kävi)?

    thx
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    #2
    Johto täytyy uusia, ainakin silloin, kun varoitusvalo jo palaa.

    E39:stä en tiedä, mutta ainakin E36:sen valo sammui palojen+johdon vaihdon jälkeen, kun auto oli käynnistetty riittävän monta kertaan(n.5-10krt).
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D

    Comment

    • arska84
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1356
      • Seinäjoki

      #3
      Originally posted by jjv View Post
      Poistuuko jarrupalojen häly automaattisesti kun palat (+ levyt) on vaihdettu vai meneekö ko. anturipiuha aina vaihtoon jos/kun on syttynyt?
      Ja pitääkö häly vielä käydä nollaamassa verstaalla, kuten ABS hälyn kanssa käy (lue:kävi)?

      thx
      Uus anturi,virrat päälle 30sek ja sammuu näin ainakin E46..
      BMW PREMIUM

      BMW E46 318

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9139
        • Oulu

        #4
        Anturi täytyy tosiaan uusia, jos valo on syttynyt (anturista johdin kulunut poikki). Toimivilla antureilla valo sammuu, kun laittaa virrat 1-asentoon käynnistämättä autoa ja odottelee n. 30 sek.

        Edit: Arska syö hitaat.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • jjv
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 92
          • Oulu

          #5
          kiitos nopeista vastauksista.

          Ja hoplaa, häly poistui.
          Last edited by jjv; 30-10-2008, 19:49.

          Comment

          • jasse
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 473
            • Salo , Finland

            #6
            Originally posted by arska84 View Post
            Uus anturi,virrat päälle 30sek ja sammuu näin ainakin E46..
            Onkohan tossa 2002 vuoden e39:ssä joku muukin jippo vielä? Anturit on uusia, johdot on hyvin kiinni mutta edelleen valo palaa taulussa. Eikä löydy vikakoodejakaan. Tarviiko lähtee lampunpoisto operaatioon? Voiko tuo valo indikoida jotain muuta kuin palojen vaihto tarvetta?

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1835
              • Kotona/Poissa

              #7
              Originally posted by jasse View Post
              Onkohan tossa 2002 vuoden e39:ssä joku muukin jippo vielä? Anturit on uusia, johdot on hyvin kiinni mutta edelleen valo palaa taulussa. Eikä löydy vikakoodejakaan. Tarviiko lähtee lampunpoisto operaatioon? Voiko tuo valo indikoida jotain muuta kuin palojen vaihto tarvetta?
              Kokeile sitten pitää virtoja päällä kauemmin kuin 30s, vaikka koko minuutti. Kyllä valo pitäis sammua, tai sitten anturi hajos paikoilleen laitettaessa (tämä tuskin kuitenkaan todennäköistä).

              Tai sitten se piuha on poikki jostakin toisesta kohdasta.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • jasse
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 473
                • Salo , Finland

                #8
                Originally posted by Havis View Post
                Kokeile sitten pitää virtoja päällä kauemmin kuin 30s, vaikka koko minuutti. Kyllä valo pitäis sammua, tai sitten anturi hajos paikoilleen laitettaessa (tämä tuskin kuitenkaan todennäköistä).

                Tai sitten se piuha on poikki jostakin toisesta kohdasta.
                joo, virrat oli päällä sen aikaa, kun laittelin takarengasta kiinne eli muutaman minuutin, nou apuja, akunkengänkin käytin irti, nou apuja.

                Nooh, voihan se olla, että kiinnikkeisiin laittaes johto vaurioitui, aika epätodennäköstä tosin. Pitänee jatkaa huomenna tutkimista.

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  #9
                  Originally posted by jasse View Post
                  joo, virrat oli päällä sen aikaa, kun laittelin takarengasta kiinne eli muutaman minuutin, nou apuja, akunkengänkin käytin irti, nou apuja.

                  Nooh, voihan se olla, että kiinnikkeisiin laittaes johto vaurioitui, aika epätodennäköstä tosin. Pitänee jatkaa huomenna tutkimista.
                  Missä kohtaa se avain oli? Siinä missä kaikki laitteet on toimintakunnossa? Ilmastoinnit sun muut.
                  Jos näin niin silloin ei nollaannu. Pitää olla siinä ekassa asennossa missä syttyy vaan muutama laite.

                  Tai sitten niinkun sanottu, joku oli valmiiksi rikki tai sitten vaan hajonnut laitettaessa.
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9139
                    • Oulu

                    #10
                    Jos ei meinaa onnistua, anturit ja niiden johdotus on helppo testata yleismittarilla.

                    Mittaristo - etu vasen - taka oikea - maa

                    Valo syttyy, kun mittariston pinnin yhteys maihin on poikki.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • jasse
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2003
                      • 473
                      • Salo , Finland

                      #11
                      Originally posted by peltone View Post
                      Missä kohtaa se avain oli? Siinä missä kaikki laitteet on toimintakunnossa? Ilmastoinnit sun muut.
                      Jos näin niin silloin ei nollaannu. Pitää olla siinä ekassa asennossa missä syttyy vaan muutama laite.

                      Tai sitten niinkun sanottu, joku oli valmiiksi rikki tai sitten vaan hajonnut laitettaessa.
                      avain oli juurikin I kohdassa, koitin tosin II kohtaa, yllättäen tuloksetta.
                      Tässähän alkaa hermot menemään tuon kanssa. Huomenna se valo sammuu, tavalla tai toisella.
                      Clavurion: Joo, pitää mittailla y-mittarilla ennenkun teen radikaalin tempun
                      =)

                      Comment

                      • arpuC
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1377

                        #12
                        Ne anturit on hemmetin hauraita ainakin siitä päästä mikä menee jarrupalaan. Pistokkeen puoli taas kerää helvetin hyvin paskaa edessä vaikka on kotelon alla suojassa, joten ei välttämättä ole kunnolla pinnit liittimessä. Ite jouduin melko kauan putsailemaan ja nitkuttelemaan.
                        Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                        En löydä enää sun luo
                        Teitkö sä tän tahallaan?
                        Nyt kaikki palaa.

                        Comment

                        • Simpel
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 405

                          #13
                          Kokeile liikuttaa sitä anturia sielä, jos se on liian kaukana siitä palasta...
                          itsellä oli sillee, että pistin anturin kiinni ja valo ei sammunut, menin sitten pikkasen liikuttelemaa sitä ja hyvä tuli...ei ole valo senjälkneen palannut.

                          Comment

                          • Mumtsi
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 282
                            • Kotka

                            #14
                            Originally posted by Simpel View Post
                            Kokeile liikuttaa sitä anturia sielä, jos se on liian kaukana siitä palasta...
                            itsellä oli sillee, että pistin anturin kiinni ja valo ei sammunut, menin sitten pikkasen liikuttelemaa sitä ja hyvä tuli...ei ole valo senjälkneen palannut.
                            Kyllähän se valo pitäisi sammua vaikka anturi heiluisi vapaana siellä pyöräkotelossa, ei se vaikuta mitään virtapiiriin onko se palassa kiinni vai irti. Tosin todennäköisempää että varoitusvalo syttyy palojen loputtua kun sen kiinnittää kunnolla.
                            - Isi mikä toi on?
                            - Jonkinmoinen auto jolla pääsee helvetin kovaa..

                            Comment

                            • rasanttu
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2007
                              • 530
                              • Tuusula

                              #15
                              Jos valo ei pala ennen paljon vaihtoa ei tuota johtoa tarvitse uusia ymmärsinkö oikein?

                              Ja jos palaa eikö tuon voi kiertää kytkemällä johdot suoraan toisiinsa?
                              Freude am Fahren

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎