Bmw on rikkonut 3 akkua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmer39535
    BTCF Member
    • Sep 2023
    • 55
    • Finland

    Bmw on rikkonut 3 akkua

    Moi,

    Missä voisi olla vika kun bmw e39 on rikkonut 3 auton akkua? Ja ne akut on kestänyt vuosi tai vähemmän. En ole autolla ajanut talvella. Olen säilittänyt akut sisällä talvella.

    Ajattelin että jotain ihmellistä vikaa kun rikko akut. Minun toinen auto ei ole koskaan rikkonut akuja.

    Auto oli seissyt viikon ja ei startanut. Otin akku toisesta autosta ja se starttasi. Laitoin BMWn oma akku lataukseen ja vaikka minä latasin akkua niin se akku ei tominut
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2346
    • Vantaa

    #2
    Jokin kuluttaa virtaa auton seistessä ja syö akun.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Bimmer39535
      BTCF Member
      • Sep 2023
      • 55
      • Finland

      #3
      Originally posted by VilleP View Post
      Jokin kuluttaa virtaa auton seistessä ja syö akun.
      Tiedätkö mitä voisi kuluttaa virtaa ja syödä akkua? Onko joku tyyppivika olemassa?

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2346
        • Vantaa

        #4
        En tunne E39 sielunelämää, mutta jos jotain hifi asennuksia niin niistä helpoin lähteä liikenteeseen. Muutoin yleismittari käteen ja mittailemaan.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 4186
          • Finnland

          #5
          Joo, jälkiasennukset eka. Ja tosiaan yleismittarilla, ootat että auto nukahtaa ja sitten mittailemaan. Voi olla ehkä vaikka lämmitetyt pissapojan suuttimet tai siili vaikkapa. En lähtis vaihtamaan ilman mittailua. Akuissa tuskin on vikaa, ne vaan ei kestä syväpurkuja.
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • jaskap
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 533
            • Finland Rovaniemi

            #6
            Sisäilmapuhaltimen siili tai ilmastoinnin flekti voivat olla syypäitä tai sitten auto ei mene nukkumaan viallisen ovikytkimen jne. takia. Todennäköisimmin kuitenkin joku tee se itse hifiasennus tai joku muu kötöstys, joka kannattaa tutkia ensin.

            Nuo on sinänsä helppo tutkia, jos siili lämpenee seisoessa, siinä voi olla vikaa. Ilmastoinnin flektin töpselin voi ottaa irti, pääsee edestä irrottamaan.

            Jos nuo ei pure, joutunet virtamittauksella tutkimaan meneekö auto lepotilaan ja sen jälkeen alkaakin syyllisen etsintä.
            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
            e32 750 iA -88 DoubleSex.
            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
            e32 735 1/18
            e34 M5 1/18
            e24 635 Csi 1/18
            e9 3.0 CSi 1/18
            e31 850 Csi

            Comment

            • jaskap
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 533
              • Finland Rovaniemi

              #7
              Tuplavastaus. Notta terve. Tähän voisi vielä kyllä sanoa, että tutki ne akun kaapelit, itse kengät jotka kiristyvät kunnolla, kaapelin pommi ja kaikki maadoitukset.
              Last edited by jaskap; 11-09-2024, 07:51.
              e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
              e32 750 iA -88 DoubleSex.
              Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

              Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
              e32 735 1/18
              e34 M5 1/18
              e24 635 Csi 1/18
              e9 3.0 CSi 1/18
              e31 850 Csi

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1877
                • Karjaa

                #8
                Originally posted by jaskap View Post
                Jos nuo ei pure, joutunet virtamittauksella tutkimaan meneekö auto lepotilaan ja sen jälkeen alkaakin syyllisen etsintä.
                Automaatissa voinee luottaa siihen että jos automaatin vaihteenvalitsimen vieressä oleva merkkivalo sammuu niin auto menee nukkumaan.

                Omakin E39 on kova purkamaan akkua. Laturi on suht uusi joten en jaksa uskoa että ainakaan siinä on vika, puhaltimen siili on uusittu ja poppiasennuksia tai muutakaan ylimääräistä ei ole, mutta silti purkaa aika iloisesti. Pitäisi ottaa ajan kanssa projektiksi mittailla löytyykö sulakkeiden yli jännitehäviöitä kun auto nukkuu.. Toinen hyvä kikka olisi lainata jostain kunnollinen lämpökamera ja katsoa viileällä kelillä missä päin autoa virta lämmittää muuten kylmän auton komponentteja.

                Edit. Heti kun herkesin hehkuttamasta niin ei tuo omakaan näköjään taas mene unille..
                Last edited by Wespa; 11-09-2024, 18:28.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                Working...
                X