Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 outo satunnainen sammuminen käynnistyksen jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaskap
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2010
    • 526
    • Finland Rovaniemi

    E39 540 outo satunnainen sammuminen käynnistyksen jälkeen

    Omat neuvot loppuu, osaisiko raati auttaa. On siis 540 -98 5.2.1 DME:llä.

    540 sammuu toisinaan, hyvin harvakseltaan käynnistyksen jälkeen ja pakoputkesta kuuluu poks. Lähtee hyvin käyntiin, mutta voi sammua senkin jälkeen. Kun jää käymään, ei mitään ongelmaa.

    Inpalka luettu vikakoodit, ei vikakoodeja termostaatin 139 lisäksi. Toki 108 ja 204, mutta tulevat akun irrotuksessa, testailin senkin.

    Polttoainepumppu on uudehko ja releen avasin sekä tutkin visuaalisesti, näytti hyvältä. MAF on vaihdettu joku vuosi sitten ja virtalukonpohja pari viikkoa sitten. Polttoainesuodatin uusittu pari vuotta sitten, jonka jälkeen ajettu aika vähän

    Epäilen kampiakselin ja/ tai nokka-akselin tunnistinta, mutta eikös niistä pitäisi jäädä vikakoodit.

    Viimeisin case tosin sattui, kun tankkasin tankin ihan piripintaan. Mutta liekö yhteyttä asiaan.

    Kiitos arveluista ja erityisesti tiedoista.
    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
    e32 750 iA -88 DoubleSex.
    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
    e32 735 1/18
    e34 M5 1/18
    e24 635 Csi 1/18
    e9 3.0 CSi 1/18
    e31 850 Csi
  • KimmoK
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 554
    • Kontiolahti/Joensuu

    #2
    Oma 740ia -98 tekee samaa. Välillä menee pitkäkin aika ettei sammuile käynnistysten yhteydessä, mutta välillä saattaa tehdä neljäkin kertaa peräkkäin.
    ///M Power

    @colehmaizel

    Comment

    • jaskap
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 526
      • Finland Rovaniemi

      #3
      Originally posted by KimmoK View Post
      Oma 740ia -98 tekee samaa. Välillä menee pitkäkin aika ettei sammuile käynnistysten yhteydessä, mutta välillä saattaa tehdä neljäkin kertaa peräkkäin.
      Mystinen vika, kun ei jää mitään koodeja. Pakko varmaan kokeilla uusia nokan ja kampuran anturit, vaikkei koodeja olekaan. Poksaus putkessa viittaisi, että sytyttää väärään aikaan, mutta tiedä näistä.
      e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
      e32 750 iA -88 DoubleSex.
      Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

      Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
      e32 735 1/18
      e34 M5 1/18
      e24 635 Csi 1/18
      e9 3.0 CSi 1/18
      e31 850 Csi

      Comment

      • ekkoo1
        BTCF Member
        • Jun 2019
        • 1368
        • Pohjanmaa

        #4
        Kyllähän tuo vähän triggeröintiongelmalta kuulostaa jos kerta putkeen ampuu ja sammuu. Itsellä antoi nokan anturista koodia m62nv viime kesänä, ei kyllä huomannut ajossa mitenkään muuten kun ehkä aavistuksen pitkiä startteja ihmettelin joskus.
        E39 540i -96 Ajamisen iloa
        E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
        E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
        Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

        Comment

        • Wildchild
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2016
          • 251
          • Päijät-Häme

          #5
          Originally posted by jaskap View Post

          Epäilen kampiakselin ja/ tai nokka-akselin tunnistinta, mutta eikös niistä pitäisi jäädä vikakoodit.
          Ei välttämättä. Jo kutoskoneissa oireita saattaa ilmaantua paljonkin ennenkuin alkaa jättämään koodia. Mm omassa oli välillä kuumana pätkimistä mutta koodin täräytti vasta kun sitä kiusasi pitkää kun alkoi nykimään. Silloin vika korjaantui imunokan anturilla.
          Bmw 525iA -02

          Comment

          • jaskap
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2010
            • 526
            • Finland Rovaniemi

            #6
            Vaihdoin kampuran ja nokan asentotunnistimet ja vaiva näytti poistuneen. Veikkaan syyksi kampiakselin tunnistinta, nokan tunnistin on tärkeä käynnistysvaiheessa ja kampuran tunnistin käydessä.

            Mainittakoon, että KL toimitti ensin väärän nokan tunnistimen ja sen jälkeen kiinanosan, jolla auto ei edes käynnistynyt. Bemariosat toimitti OEM anturin satasta halvemmalla, mitä KL:stä olisi saanut.
            e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
            e32 750 iA -88 DoubleSex.
            Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

            Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
            e32 735 1/18
            e34 M5 1/18
            e24 635 Csi 1/18
            e9 3.0 CSi 1/18
            e31 850 Csi

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10001
              • KVLA

              #7
              Muistankohan oikein, mutta eikö virheellinen tai kokonaan puuttuva kamp.akselin anturin tieto katkaisee polttoaineen syötön kokonaan (ecun kautta)? Viisaammat korjatkoon muisteluani.
              Last edited by Heguli 31; 26-10-2024, 13:20.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎