Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D anturiongelmaa??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nelikuutonennn
    Newbiemmer
    • Sep 2020
    • 6
    • Kuopio, suomi

    E39 530D anturiongelmaa??

    Terveppä terve!

    Tuli tässä taannoin hankittua taas uskollinen M57 moottorilla varustettu E39!

    Auto on muutamaa sivuseikkaa lukuunottamatta varsin mainio peli ajella.

    noh sitten niihin sivuseikkoihin:

    - auton hankkiessani tyhjäkäynti oli todella epätasaista, kierrokset heittelehtivät todella paljon; no viaksihan paljastui viallinen railpaineanturin liitin joka tärinästä ja värinästä lakkasi välillä saamasta ollenkaan kontaktia, joka taas yllätys yllätys, vaikuttaa polttoaineen paineen säännöstelyyn ja näin ollen moottorin käyntiin.

    tämän vian sain korjattua väliaikaisesti laittamalla paksumman tiivisteen liittimen ja anturin väliin jolloin liittimen turhaa heilumista ei tapahdu.

    Näihin varmaan saa jostain liittimiä, vai?

    tämän vian korjattua autohan pyöri kuin unelma ja veto päälläkään ei enää esiintynyt nykimistä ja ns ”kuolleita kohtia” mutta mittaristoon jäi edelleen lukemaan ”Fuel Injection System” josta päästäänkin aasinsillalla seuraavaan ongelmaan ->

    - eli mittaristossa tosiaan lukee tuo ”Fuel Injection System” ja vikakoodina antaa p1255 / 001255 ; vorfoerderdruck sensor, suomennettuna ilmeisesti Esipaineanturi (??)

    en huomannut tässä viimeisen kuluneen viikon aikana mitään ongelmaa ja ajattelin että olisikohan ollut vanha vika, kunnes tänään auto rupesi käyttäytymään oudosti;

    normi risteyksestä lähdössä tms kaupunkiajossa tuntuu että auto vetää ihan normaalisti, ja motarillekkin kiihdyttäessä vetoja on normaaliin tapaan. Ajelin tuossa vakkari päällä noin ~110kmh mittarissa ja eteen tuli ohitustilanne, normaalisti ohittaessani kiihdytän ohitettavasta rivakasti ohi vaan nytpä ei kolmeysi totellutkaan käskyä. Kaasua hellästi painettaessa ei huomannut mitään eroa, kokeilin että painampa ihan pohjaan polkimen, ei edelleenkään mitään eroa. Kulutusmittarikin nousi vain 11L/100km paikkeille vaikka poljin oli pohjassa. Ajelin kaasu pohjassa ja meni varmaan 1.5km että sain vauhtia kerrytettyä sen 120kmh ja ajattelin että voiskohan olla ahtovuoto.

    tämä ajatus kumminkin kariutui omassa mielessäni koska jos ahtovuoto olisi niin koko tanner pölisisi mustaa, nyt ei kumminkaan putken päästä tullut mitään.

    noh auto pysäkille sivuun ja pelti ylös ja toteamaan ettei ole ahtoputket / letkut vaurioituneet, auton sammutus ja uudelleen käynnistys ja matka jatkui, taas oli vetoja kiihdyttäessä. Eikä aikaakaan kun taas rupesi temppuamaan ettei jaksanut kulkea. Noh ajelin rauhakseen ja koitti loiva alamäki, kokeilin että joko tämä tässä jaksaa kulkea, pienen hetken sai ajaa ”läppä lattiassa” ja yhtäkkiä lähti taas entiseen tapaan vetämään. Nyt pienemmällä maantiellä toiminut taas aivan normaalisti, silloin tällöin huomannut että vähän vetoa puuttuu.

    Mikä tämän jälkimmäisen voisi aiheutta? Se esipaineanturi? Joku pumppu?

    ja mikäli joku noista niin missäpäin autoa nämä sijaitsee niin osaa rueta ehtimään oikeasta paikasta!

    kiitos!
    ” Suattaapi olla, vuan suattaapi olla olemataki”
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎