E39 ratti lukittaa/jumittaa ääriasennossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jataas
    Newbiemmer
    • May 2025
    • 1
    • Vaasa

    E39 ratti lukittaa/jumittaa ääriasennossa

    Elikkä homman nimi on se, että olen vaihtanut nyt hammastangon, raidetangot päineen, ohjaustehostimen pumppu+kaikki letkut&säiliö, nesteet vaihdettu ja järjestelmässä CHF 11S nestetiä huuhdeltu. Auton ollessa ilmassa ratti ei lukitu kun kääntää täydet oikeat tai vasemmat. Renkaat alla maassa ratti jää jumiin jos kääntää täydet vasempaan ja auto on ollut nelipyöräsuuntauksessa. Vanha hammastanko keräs niin kovat paineet, kun pakitin ratti ääriasennossa että toinen hammastangolle tuleva putki räjähti ja sitä en nyt haluis enää uusiksi. Kaikki vinkit otetaan vastaan miten tälläisen ominaisuuden saisi fixattua.
    Last edited by jataas; 19-05-2025, 01:37.
  • Juhani89
    Newbiemmer
    • Jun 2025
    • 2
    • Helsinki

    #2
    Ongelma on todennäköisesti mekaanisessa lukkiutumisessa tai ohjausvaihteen virheellisessä asennuksessa.
    On mahdollista, että uusi ohjausvaihde ei sovi aktiiviohjausjärjestelmällä varustettuun malliin.
    Kannattaa myös tarkistaa ohjauksen rajoittimien oikea asennus ja varmistaa, että pumppu tuottaa oikean paineen.
    Ajoneuvot ja tarvikkeet

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 4183
      • Finnland

      #3
      Todennäköisesti raidetankojen pituuserot syynä tai sitten hammastangossa vikaa. Onko noissa putkissa kuristajia vakiona tai puuttuuko sellainen joka siellä pitäisi olla jossain välissä?
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      Working...
      X