E39 525i käynnistyksenesto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Redain
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 506
    • Turku

    #1

    E39 525i käynnistyksenesto

    Kertokaapa tietäjät.
    Auto 2003 E39 525i m54 konella.
    Eilen 31.7 olin lähdössä töistä ja auto käynnistyi todella vaivanloisesti muutaman pitkän startin jälkeen.
    Auto kotiin ja tietokoneenpäähän. Vika koodi 80 EWS.
    Löin autoon ecun missä ei ole ajonestoa vaan tuo ohjelammllisesti poistettu.
    Ei mitään vaikutusta
    Löin toisen ecun missä kylläkin 3litrasen ohjela ja ajonesto poistettu.
    Ei vaikutusta.
    Autoon vaihdettu hetki sitten molemmat nokkatunnistimet, kampi tunnistin yms kun aikaisemmin pieniä käynnistys ongelmia.
    Eikä anna näistä mitään koodia.
    Tietokoneella testasin suuttimet auton käydessä eikä näiden toiminnassa juuri eroa.
    Yhtä jos toista testiä tein ja puolia vaihtanut ei hyötyä.
    bensat vaihtanut nyt ja suodattimen noin 1000 - 2000km sitten uudelleen kun tuolloin jo käynnistys ongelmia mut ei näin pahaa ja tätä ennen ei antanut koodia.
    Virtalukon pohja vaihdettu eikä tämäkään auttanut.
    Nyt koitettu ms4x softalla uutta ecua mistä poistettu ajon esto eikä hyötyä.
    Eli mitenkä vikakoodi 80 voi tulla jos autosta poistettu ajonesto?
    Auto starttaa kyllä hyvin ja akku ollut latauksessa joten akku ei ole syy.
    Nyt illan aikana vaihdettu vielä pa pumppu eikä tälläkään apua.
    myös idea oli vaihtaa kaasuläppä jolloin huomasin että imusarja ui bensasta. Tämän syyksi bensat vaihdettu.
    Tulpat (iridium tjsv) ja puolat vaihdettu n.10 000km sitten.
    Mutta näistä vikakoodia ei tule.
    Happitunnistimet vaihdettu samoihin aikoihin kun tuolloin jo satunnaisia.

    Jos tähän löytyisi kivasti suora vastaus topic:in alapuolelle eikä vain hakuammunta ideoita.

    Eikä vastauksia ”vaihda auto” yms vastauksia kiitos ja muuten vain ylimääräiset kommentit voi heittää vaikka sinne tv chattiin (jos sellainen vielä on).

    Jos joku antaa suoran vastauksen niin että saa auton ajoon ensiviikoksi olisi enemmä kuin kiva että pääsee töihin taas.
    Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16601
    • Asikkala

    #2
    Imusarja ui bensasta, pa paineensäätimen kalvo rikki ja bensa menee imusarjaan eikä paluulinjaan ? Ei ole ehdoton totuus, sitä ei varmaan kukaan tiedä.

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2750
      • .fi

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Imusarja ui bensasta, pa paineensäätimen kalvo rikki ja bensa menee imusarjaan eikä paluulinjaan ? Ei ole ehdoton totuus, sitä ei varmaan kukaan tiedä.
      tämä on hakuammuntaa, mutta ei taida m54 olla juuri imusarjaan yhteydessä pa-säädin(joka on auton alla bensansuodattimella),
      ja olikos se nyt niin, että letkukin sille tulee kaasuläpän toiselta puolen, eli jos imusarja sitä kautta ui, niin lienee sitten kaasuläppäkin
      bensalla pestyn näköinen.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16601
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by aae30 View Post

        tämä on hakuammuntaa, mutta ei taida m54 olla juuri imusarjaan yhteydessä pa-säädin(joka on auton alla bensansuodattimella),
        ja olikos se nyt niin, että letkukin sille tulee kaasuläpän toiselta puolen, eli jos imusarja sitä kautta ui, niin lienee sitten kaasuläppäkin
        bensalla pestyn näköinen.
        Tosiaan juu siellä allahan se suodatin taitaa olla mutta paineensäädin sielläkin on ja se voi hajota. Letkun paikasta olen eri mieltä eli siinä on imusarjan paine (?) Kannattais tutkia.

        Comment

        • Wildchild
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2016
          • 270
          • Päijät-Häme

          #5
          Jos paineensäädin päästää bensaa läpi niin se on helppo katsoa haitariputkesta alipaineletku irroittamalla. Bensa kyllä menee siitä ekana kaasuläpälle, ei imusarjaan.

          Mitä itse vikaan, koititko orkkis eculla EWS / DME synkkausta? Voi olla tämäkin hakuammuntaa.
          Last edited by Wildchild; 02-08-2025, 20:06.
          Bmw 525iA -02

          Comment

          • Redain
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 506
            • Turku

            #6
            Pa puoli käyty läpi ja puoli vutta vanha bosch suodin vaihdettu.
            Nyt vaikuttais ettei enää uima ilmiötä olisi.
            Mutta tuo code 80 lähetys/ pariteetti olisi hyvä saada pois.
            Tosiaan koodi tulee moottorin puolelta mutta ajoneston puolella ei ole mitään koodia.
            Eikä vaikutusta tosiaan vaikka laitetaan toinen ecu mistä ajonesto poistettu.
            Eipä tainnut auto tulla kuntoon ensi viikoksi.
            Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

            Comment

            Working...
            X