Vaihdoin laakerin oikealle taakse, alkoi abs/asc ryppyileen 40 vauhdissa syttyy keltaisia valoja tauluun. Luin vikakooderilla vian ja ilmoitti oikeatakavasen nopeus anturia. Vaihdoin anturin juuri, kävin koe ajolla ja vika ilmenee uudestaan. Onko teillä ollut samanlaisia ongelmia???? Kuittasin vikakooderilla vian pois ja uusi yritys. Sama homma toistuu......... Hiljaisessa vauhdissa kun ajaa niin ja valot ei pala jarruttaessa jarrupolkimeen tuntuu abs:sän tärinä heti??? Mulla alkaa loppu tieto/taito/ymmärrys/mielenkiinto kyseisen paskan kans? Pitäisikö penkille laittaa 20€ seteli ja ajaa auto jokeen, olis edes jotain mitä surra, nimittäin se 20 seteli... Neuvokaa, antakaa vinkkejä ja jne jne jne... ISO KIITOS JO ETUKÄTEEN.
E39 -97 523i huolia murheita turhia toiveita. ABS/ASC
Collapse
X
-
oikeatakavasen :thinkOriginally posted by Maketsu View Postilmoitti oikeatakavasen nopeus anturia.
-Kyllähän tuossa tapauksessa taitaa koko ABS häiriöt olla itseaiheutettuja.
Ettei nyt vaan olisi laakerin tunniste kehä saanut siipeensä...
Eli ei sitä nyt heti pidä autoa paskaksi ruveta haukkumaan.
-
Originally posted by Spetke View Postoikeatakavasen :think
-Kyllähän tuossa tapauksessa taitaa koko ABS häiriöt olla itseaiheutettuja.
Ettei nyt vaan olisi laakerin tunniste kehä saanut siipeensä...
Eli ei sitä nyt heti pidä autoa paskaksi ruveta haukkumaan.
Vanhan anturin ko sain irti, mikä oli luonnollisesti lujassa, katsoin laakeri"lukukehän" pinnan mitä sieltä näkee takakautta ko auton alla makaa. Siinä ei näkynyt sellaisia jälkiä mikä voisi katkaista tietolukua. Aloin vain tässä miettimään että, onko tarvikelaakereilla tullut kellään samaa ongelmaa?? Meinaan ottaa auton talliin lähipäivinä ja purkaa lauoiksi koko takakulman. Vika on kuitenki tullut laakerin vaihdon yhteydessä.
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan
Comment
-
ABS/ASC toimii taas oikeallalailla, ja kuski on tyytyväinen.
No niin, tänään se sit tapahtui. Purin kyseisen takanurkan pöydälle, katsoin laakerin luku kehää ja siinä ei todellakaan ollut ylimääräisiä jälkiä. Katsoin vielä että anturi on oikealla paikalla varmasti, laakeri peti oli puhdas eli laakeri ei voinut olla liian kaukana. Purin laakerin pöydälle. Lukukehän/stefan takana oli toinen stefa. Missä on luonnollisesti metalli rakenne. Tarkkailin vanhaa laakeria ja siinä ei ollut tätä stefaa. Poistin lukukehän takana olleen stefan ja kasasin auton. Kävin koe ajolla ja KAIKKI PELAA HIENOSTI.Originally posted by Maketsu View Post
Vanhan anturin ko sain irti, mikä oli luonnollisesti lujassa, katsoin laakeri"lukukehän" pinnan mitä sieltä näkee takakautta ko auton alla makaa. Siinä ei näkynyt sellaisia jälkiä mikä voisi katkaista tietolukua. Aloin vain tässä miettimään että, onko tarvikelaakereilla tullut kellään samaa ongelmaa?? Meinaan ottaa auton talliin lähipäivinä ja purkaa lauoiksi koko takakulman. Vika on kuitenki tullut laakerin vaihdon yhteydessä. 
Kyseessä oli siis tarvikelaakeri. Kuittasin vikahistorian vikakooderilla vielä koe ajon jälkeen ja kaikki on nyt OK. jäin mietimään sitä et lukeeko anturi tiedon siitä stefasta vai laakereiden haulista???? Kaikkea sitä näkee ja kokee vaikka ei vanhaksi ole vielä elänyt. :think
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan
Comment
Comment