Auto e39 farkku tasonsäädöllä ja tällä hetkellä takapää ehkä hieman liian matalalla.Palje halki ja nyt tilattu uudet (220€/kpl) mutta pystyykö noi itse vaihtaan vai pitääkö tiputtaa koko perä alas?.Hyvät vaihto ohjeet ja neuvot olisi nyt tarpeen :think.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmajousi pamahti e39(säiliö vuotaa)
Collapse
X
-
Helppo vaihtaa itse jos vain työkalut pysyy kädessä. Näppää ekana akun miinuksen irti niin ei lähde pumppu laulamaan kun otat palkeen yläosasta liittimen irti (osa nro 3 kuvassa). Eli se liitin löytyy peräkontin verhoilujen alta palkeen yläosasta josta myös yläkiinnitys(kaksi mutteria) irtoaa.
Sitten tunkilla auto ylös ja rengas irti. Irroitat alakiinnityksen (nro 2) palkeesta ja nyt palje pitäs lähtee pois. Uusi palje sitten samalla tyylillä takaisin huomioi se kolo palkeessa että tulee oikeaan asentoon.
Suurinpiirtein näin itse tein aikaa on jo vuoden verran kun vaihdoin palkeen autostani joten muisti hiukan voi reistailla.E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
-
-
Voi viddu.Äsken tampereelta tullessa poikkesin huoltsikalla ja palattuani kuulu tuttu suhina ja lahnan perä maassa
.Kuukauden kestivät noi uudet palkeet.Mikähän noi voisi rikkoa?.Ei ne ainakaan pitäisi päästä mihinkään hiertämään itseään hajalle.Olisko mahtollista että kompura painais liikaa ilmaa ja siinä kajahtais.En ole kyllä vielä paremmin tutkinut mutta alhaalta suhina kuuluu eli reikä siellä on molemmissa palkeissa.Onko se nyt niin että joudun ostaan sitikan että pääsen
?.
Volvo v70 2.4T
ex BMW 528 touring -97
Comment
-
-
Palkeet on ehjät ja suhinan aiheuttaja löytyi.Auton alla akselin kohdalla on sellainen pieni säiliö mihin kompura painaa ilmaa ja siitä lähtee letkut molempiin ilmapalkeisiin.Säiliöön tullut jostain neulan kokoinen reikä ja siitä vuotaa.Jos jollain roikkuu nurkissa ehjä säiliö niin saa tarjota.Humalan aiemmin postaamassa linkissä osa on numero seiskan kohdalla.Volvo v70 2.4T
ex BMW 528 touring -97
Comment
-
Comment