Hellahan valmistaa myös jälkiasennus tasonsäätö sarjaa..eli silloin tulee taka-akselille erillinen potikka joka mittaa kuormauksen..se kytketään valomoduulille ja se manuaalisäätö poistetaan. Silloin on laillinen setti jos vaan pesuritkin löytyy.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Suosittelisin omasta puolesta tarvike xenoneita. Minusta noi oman E39 xenonit ei ole mitenkään kehumisen arvoiset. Ihan samanlailla näyttää kun tavallisetkin valot. Ainoastaan ajossa huomaa että on xenonit valon väristä, ei tehosta.
Eipä ole kalliit, onko ihan bolt-on ja kovaa ajoa? Pesurit ja tason säätö puuttuu(jos ne on pakolliset), mutta muuten siis olisi laillinen setti?
Tasonsäätöön riittää se kojelaudan rulla jos auto on 1.10.2000 vanhempi. Pesurit on pakolliset, ne saa BMW:n omana jälkiasennussarjana joka yllättäen oli (Saksassa) halvempi kuin Hellan sarja.
Minusta noi oman E39 xenonit ei ole mitenkään kehumisen arvoiset. Ihan samanlailla näyttää kun tavallisetkin valot. Ainoastaan ajossa huomaa että on xenonit valon väristä, ei tehosta.
Outoa, itsellä on kyllä aivan eritavalla valoa E39 vakio-xenoneissa kuin missään halogeenivaloisessa autossa millä olen ikinä ajanut. Joku vika kai sitten... Oletko uusinut polttimoita? Xenonien valoteho hiipuu merkittävästi polttomon ikääntyessä.
Outoa, itsellä on kyllä aivan eritavalla valoa E39 vakio-xenoneissa kuin missään halogeenivaloisessa autossa millä olen ikinä ajanut. Joku vika kai sitten... Oletko uusinut polttimoita? Xenonien valoteho hiipuu merkittävästi polttomon ikääntyessä.
Vaikka ne xenonit hiipuukin vanhemmiten, silti ne on huomattavasti kirkkaammat kuin vakio halogeenit. Itse jouduin vaihtamaan pari vuotta sitten uudet xenonit kun pimeni toinen. Kaverilla on facelift E39, mihin on juuri vaihdettu uudet normi OEM halogeenit, niin on se onneton valoteho verrattuna pre-facelift xenoniin. Vaikka mulla on 300tkm matkaa nähneet umpion lasit. Tosin valotehoa paransi välilinssien putsaaminen. Eli lyhyesti, xenon on aina parempi kuin halogeenit, kuten Petri tuossa toteaakin.
Vaikka ne xenonit hiipuukin vanhemmiten, silti ne on huomattavasti kirkkaammat kuin vakio halogeenit. Itse jouduin vaihtamaan pari vuotta sitten uudet xenonit kun pimeni toinen. Kaverilla on facelift E39, mihin on juuri vaihdettu uudet normi OEM halogeenit, niin on se onneton valoteho verrattuna pre-facelift xenoniin. Vaikka mulla on 300tkm matkaa nähneet umpion lasit. Tosin valotehoa paransi välilinssien putsaaminen. Eli lyhyesti, xenon on aina parempi kuin halogeenit, kuten Petri tuossa toteaakin.
Komppaan tätä. 320tkm ajetut pre-face xenonit näytti uusilla polttimoilla melkein saman mitä pakasta vedetyt facelift xenonit.
Itsellä juurikin pre-facelift E39 xenoneilla, ja on valotehoa merkittävästi enenpi kuin jos olisi normi halogeenit,(tosin huono verrata kahta eri automerkkiä, mutta ero on kuitenkin selkeä) pitkätvalot on sit se murheenkryyni, mutta siitäkin pääsee eroon kun laittaa ne "kiinan xenonit" pitkiin valoihin.
Tasonsäätöön riittää se kojelaudan rulla jos auto on 1.10.2000 vanhempi. Pesurit on pakolliset, ne saa BMW:n omana jälkiasennussarjana joka yllättäen oli (Saksassa) halvempi kuin Hellan sarja.
Juuri näin, katsastin juuri -98 e39:n xenoneilla, manuaali riittää. Pesurit kävin biltemasta hakemassa 10e:llä ja hyvin toimii ja saa siistin asennuksen. Asennukseen menee pari tuntia kun rauhassa tekee. Kun liittää sen takalasin pesuriin niin ei tarvitse uusia moottoreita eikä koodauksia.
alkuun oli perus pre-facelift halogeenit ja tuli pettymys, kun ei tarvike umpiot xenoneilla näyttänyt paljoa paremmin. prefacelift xenonit valaisikin jo ihan eri malliin ja nyt tuli taas pettymys, kun ei alkuperäiset hellan facelift xenonit valaiset juurikaan paremmin mitä tarvikevalot kiinan xenoneilla
Ei sitten kannata xenoneihin vaihtaa, ainakaan orggiksiin. Saisko ebaysta halogen facelift umpiot halvemmalla kuin xenonit, jos laittaisi vaan uudet umpiot....?
Ei sitten kannata xenoneihin vaihtaa, ainakaan orggiksiin. Saisko ebaysta halogen facelift umpiot halvemmalla kuin xenonit, jos laittaisi vaan uudet umpiot....?
Varmasti saa. Mutta laatuhan voi olla mitä sattuu noilla tarvike umpioilla.
Comment