Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523iA -98 valkosta usvaa pukkaa, kansi menossa?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grapes
    BTCF Member
    • Jul 2008
    • 601
    • Hämeenlinna

    E39 523iA -98 valkosta usvaa pukkaa, kansi menossa?!?

    Joo, just kun sain uuden akun niin nyt sitten tämä!

    Päivällä huomasin, että käy vähän epätasaisesti tyhjäkäynnillä. Äsken tulin töistä ja sama homma. Vastaa kaasuun ihan normaalisti, mutta sitten kun veivasin parkkiin niin ihmeesti täristi, ei paljoa tosin. Avasin oven ja kaasutin ja karmeeta valkosta usvaa tuli niin että tukka lähti päästä. Lämmöt oli ihan normaalit.

    Katoin jäähdyttäjän ja öljykorkin, ei mitään ihmeellistä kummassakaan, öljytikku ihan normin värinen tai mitä tuolla pimeessä himmeen katulampun alla nyt näki.

    Eli vissiin kansipahvi menossa. Searchilla löyty vastaavia juttuja. Mutta nyt olisi kysymys, että uskaaltaako sillä ajaa korjaamolle. Ja toiseks onks kellään heittää noin arvoa rahalliselle takaiskulle olettaen ettei mitään hirveen vakavaa ole vielä päässyt tapahtuun ja selviäis kannen tiivisteen vaihdolla. Entäs olisko vinkkejä korjaaja sedistä, ei hirveesti viittis Laakkoselle ensimmäisenä kiikuttaa.
    Last edited by Grapes; 11-11-2008, 22:06.
    F11 M550d -13

    ex:
    E60 535d -08 405/800
    E39 M5 -99
    E60 530dA -03 302/660
    E39 523iA -98
    Lada 1600 -91
    Ford Escort Sport -72
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Saattaa olla ihan vaan kosteutta putkistossa, se valkoisen usvan määrä on ihan järkyttävä mitä sieltä voi tulla. Ex-535i:ssä tuli välillä täyskiihdytyksessä kahden kaistan leveydeltä valkoista paksua usvaa, vaatii vaan sitä kosteutta takapönttöön. Kato nyt vielä mitä tekee, jos lämmöt on normaalit ja nesteet eivät häviä tai sekoitu niin en murehtisi.
    Retard Member

    Comment

    • Grapes
      BTCF Member
      • Jul 2008
      • 601
      • Hämeenlinna

      #3
      Oorait, ei heitetä epätoivoon vielä. Voiskohan asiaan vaikuttaa se, että työmatka-ajoa ei ole kuin kolme kilsaa sivu. Varmaan karstottuukin niin että tuntuu kun ei ole mitään pidempää ajoa nyt ollut pitkään aikaan.

      On nääs pakko mennä töihin autolla, kun ei ole asukaspysäköintiä eikä olla saatu vielä autopaikkaa. Parkkikiekkkoi pitää aina käydä siirtään kahden tunnin välein, lol. Autopaikka saadaan varmaan tällä menolla joskus vuonna 2012, ei oo ku 17 jonossa ennen meitä.
      F11 M550d -13

      ex:
      E60 535d -08 405/800
      E39 M5 -99
      E60 530dA -03 302/660
      E39 523iA -98
      Lada 1600 -91
      Ford Escort Sport -72

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7425
        • Oulu

        #4
        Ainakin mun 523i pukkaa älyttömän määrän höyryä kun ajaa 5 km työmatkaa tyhjäkäynnillä ja sitten kerran kaasuttaa kunnolla. Kovilla pakkasilla usva on niin sakea että takana tulevat tuskin näkee mitään.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Racink
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 840
          • Jkl

          #5
          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Ainakin mun 523i pukkaa älyttömän määrän höyryä kun ajaa 5 km työmatkaa tyhjäkäynnillä ja sitten kerran kaasuttaa kunnolla. Kovilla pakkasilla usva on niin sakea että takana tulevat tuskin näkee mitään.
          Kuten myös täällä.
          Ja jo näillä keleillä alkaa valkoista möhnää ilmaantua öljyntäyttökorkkiin, pitäis kai käydä heittämässä kunnon lenkki aina sillontällön.

          Comment

          • jMh
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 167
            • Napapiirin tuntumassa...

            #6
            Usvaa tulee putkesta täälläkin päin, niin että aika ajoin jopa nolottaa liikennevaloista lähteä. Samoin tuota mönjän kertymistä öljykorkkiin esiintyy talvisin.
            Auto pääosin vaimon työmatkakäytössä n. 10km suuntaansa. Molemmat oireet ovat hetkeksi poissa kun ajaa pitemmän matkan.

            Mutta uskomaton oli tuo vesimäärä mitä vaimentimista tuli kun porasin niihin reiät jotta vesi pääsisi valumaan pois.
            E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
            Ex: E39 528i Touring 1997

            Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

            Comment

            • Jorkkoo
              Bimmer Rookie
              • Mar 2008
              • 89

              #7
              Sanoisin myös että tuo usva johtuu kosteudesta. Kyllä ainakin oma e39 puskee kostealla kelillä (etenkin kylmällä moottorilla) mukavasti höyryä.


              Kansivian tunnistaa yleensä ainakin seuraavista oireista:

              *Moottoriöljy on kuin kermaa, väriltään vaaleanruskeaa
              *Jäähdytinneste on sameaa ja siinä kelluu öljyisiä "lauttoja"
              *Jäähdyttimeen/paisuntasäiliöön kehittyy kova paine


              Pientä painetta ei pidä säikähtää ainakaan jos kuumasta moottorista korkkia availee

              Comment

              • unitron
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 265
                • Naantali

                #8
                Itsekkin tuota usvaa pelästyny ensimmäisllä pakkasilla, E39 523i -97. mutta eipä ole mitään erikoista ilmennyt. Eiköhänse sitä kosteutta vaan ole
                -Turku Connection-
                E39 525ia
                Ex: E39 523i
                Ex: E34 530i M-Sport
                Ex: E34 525i Touring
                Ex: E60 530i
                Ex: E39 523i
                Ex: E30 316
                Ex: E28 520i

                Comment

                • h3ba
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 334
                  • Oulu

                  #9
                  Jeh itelläki tuli aika hyvät savut entisestä 735ia:sta.. Tosin siinä oli reikä pakoputkessa sieltä ainaki pääs kosteutta sisää
                  MB S210 320CDI Avantgarde -00
                  xXx:
                  MB S124 300TDT -92

                  MB C124 300CE 24V Sportline -91
                  MB W124 300D -93
                  BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                  MB W201 190D -84
                  BMW E32 735iA -89

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649

                    #10
                    Se kosteus tulee sinne putkeen moottorin läpi, hiilivedyn ja hapen reaktiotuotteena on selkeetä vettä. Se tiivistyy kylmään putkistoon ja höyrystyy uudestaan kun antaa kunnolla runtua.
                    Retard Member

                    Comment

                    • Madfexx
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3646
                      • Lempäälä

                      #11
                      Eikös tuo usva nyt ole aika tyypillinen Bemareiden ominaisuus. Itselläni ainakin kaikista omista vehkeistä tullut tavallista enemmän "usvaa putkesta" kosteilla keleillä...
                      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                      Comment

                      • JiiP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1734
                        • Tampere

                        #12
                        Lisätään vielä kokemuksia listaan eli E34 535i ja E32 740iA on tupruttanut ihan kunnolla näin kosteina keleinä. Mutta pidemmällä matkalla loppuu tupruttelu.

                        Eli olisko sitten tosiaan niin, että jos kesälläkin päästelee ihan huolella aina usvaa tai usvan tulo ei lakkaa niin sitten on jossain vika.

                        Edit: Ja kyllä joskus valoissa seistessä tulee mieleen, että josko ei ihan näin paljon tupruttelis.. Varsinkin E34 535i oli kyllä uskomaton laite kun savuverhon määrää mietti.
                        Last edited by JiiP; 14-11-2008, 14:53.
                        Official member of BTCF-Sauna Team
                        E46 316i -03
                        Ex:
                        E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎